Jamie Chadwick vyjádřila uznání nad dosavadním působením Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle ní britský pilot předčil očekávání a ukazuje, že rychle zapadl do nového prostředí. Přesto upozorňuje, že během nadcházející Velké ceny Bahrajnu to nebude mít snadné.
Lewis Hamilton zatím ve své první sezoně u Ferrari prochází náročným obdobím. Nejlepší výsledek zaznamenal minulý víkend v Japonsku, kde dojel na sedmém místě. Předtím skončil desátý při svém debutu v Austrálii a v Číně byl diskvalifikován kvůli nadměrnému opotřebení podlahy, a to přesto, že původně dojel šestý.
Navzdory těmto komplikacím se Hamiltonovi podařilo v Číně zvítězit ve sprintu, vůbec poprvé od svého přestupu k italské stáji. Sedminásobný šampion později přiznal, že Ferrari objevilo technický problém, který brzdil výkon jeho vozu. Doufá, že se díky této identifikaci situace zlepší.
Jamie Chadwick, závodnice seriálu Le Mans, se k Hamiltonovu působení vyjádřila pozitivně: „V některých ohledech to předčilo očekávání,“ řekla pro Sky Sports. Zároveň však upozornila, že v Bahrajnu to nebude mít Brit snadné, zejména s ohledem na aktuální výkonnost McLarenu.
Podle Chadwick byl Hamiltonův posun mezi závody v Austrálii a Číně výrazný: „To, co jsme viděli v Číně, byl určitě velký krok. V tom autě je pro něj stále spousta nového.“ Zároveň však připomněla, že i drobné chyby v kvalifikaci mohou hrát rozhodující roli v tak těsném poli.
Ferrari se po třech závodech nachází v Poháru konstruktérů až za McLarenem, na který ztrácí už 76 bodů. Šéf týmu Frederic Vasseur přesto vzkázal, že stáj nehodlá měnit svůj přístup, a to ani po neuspokojivém startu sezony.
Chadwick očekává, že okruh v Bahrajnu bude McLarenu sedět: „Při testech to tam vypadalo dobře a trať jim obecně vyhovuje. Bude ale záležet na podmínkách, v teplejších podmínkách se daří jiným týmům než v chladnějších.“ Rozhodující podle ní bude především to, kdo dokáže víkend nejlépe zvládnout bez chyb.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.