Jamie Chadwick vyjádřila uznání nad dosavadním působením Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle ní britský pilot předčil očekávání a ukazuje, že rychle zapadl do nového prostředí. Přesto upozorňuje, že během nadcházející Velké ceny Bahrajnu to nebude mít snadné.
Lewis Hamilton zatím ve své první sezoně u Ferrari prochází náročným obdobím. Nejlepší výsledek zaznamenal minulý víkend v Japonsku, kde dojel na sedmém místě. Předtím skončil desátý při svém debutu v Austrálii a v Číně byl diskvalifikován kvůli nadměrnému opotřebení podlahy, a to přesto, že původně dojel šestý.
Navzdory těmto komplikacím se Hamiltonovi podařilo v Číně zvítězit ve sprintu, vůbec poprvé od svého přestupu k italské stáji. Sedminásobný šampion později přiznal, že Ferrari objevilo technický problém, který brzdil výkon jeho vozu. Doufá, že se díky této identifikaci situace zlepší.
Jamie Chadwick, závodnice seriálu Le Mans, se k Hamiltonovu působení vyjádřila pozitivně: „V některých ohledech to předčilo očekávání,“ řekla pro Sky Sports. Zároveň však upozornila, že v Bahrajnu to nebude mít Brit snadné, zejména s ohledem na aktuální výkonnost McLarenu.
Podle Chadwick byl Hamiltonův posun mezi závody v Austrálii a Číně výrazný: „To, co jsme viděli v Číně, byl určitě velký krok. V tom autě je pro něj stále spousta nového.“ Zároveň však připomněla, že i drobné chyby v kvalifikaci mohou hrát rozhodující roli v tak těsném poli.
Ferrari se po třech závodech nachází v Poháru konstruktérů až za McLarenem, na který ztrácí už 76 bodů. Šéf týmu Frederic Vasseur přesto vzkázal, že stáj nehodlá měnit svůj přístup, a to ani po neuspokojivém startu sezony.
Chadwick očekává, že okruh v Bahrajnu bude McLarenu sedět: „Při testech to tam vypadalo dobře a trať jim obecně vyhovuje. Bude ale záležet na podmínkách, v teplejších podmínkách se daří jiným týmům než v chladnějších.“ Rozhodující podle ní bude především to, kdo dokáže víkend nejlépe zvládnout bez chyb.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.