Charles Leclerc se rozhodl jít při nastavování SF-25 vlastní cestou a přestal se inspirovat směřováním garáže Lewise Hamiltona. Tento krok ukazuje jeho důvěru ve vlastní instinkty a může znamenat posun v týmové dynamice Ferrari.
Charles Leclerc podle italského deníku Corriere dello Sport překvapil vedení Ferrari jasným prohlášením, ve kterém stojí, že od teď si půjde vlastní cestou a nebude se dál řídit vývojem vozu podle Lewise Hamiltona. V týmu, který se podle zprávy doslova „chytal každého slova“ sedminásobného mistra světa, tím Leclerc dává najevo, že chce upravit SF-25 podle svého jezdeckého stylu a hledat vlastní cestu k lepším výsledkům.
Ferrari zatím v roce 2025 tápe a sice slavilo Hamiltonovo vítězství ve sprintu, ale v Grand Prix je maximum zatím jen čtvrté místo právě od Leclerca. Nyní se mluví o novém podlahovém prvku, který má zlepšit vyvážení vozu, ale tým se zřejmě stále neshodl, kdy s ním vyjet. Mezitím se zvyšuje napětí i kvůli Hamiltonovým komentářům o výkonnostních rozdílech mezi oběma stranami garáže. Leclerc tímto krokem jasně vytyčuje svůj směr a vnáší do Maranella novou dynamiku, možná i zdravou rivalitu.
Charles Leclerc hodnotil Velkou cenu Japonska s lehkým rozčarováním. V cíli čtvrtý, těsně před Georgem Russellem z Mercedesu, popsal závod jako frustrující. „Jo, byl to trochu otravný závod,“ uznal po dojezdu.
Monacký jezdec Ferrari přiznal, že většinu závodu strávil osamocený na trati bez reálné šance útočit na jezdce před sebou. „Byl jsem úplně sám, kluci přede mnou byli moc rychlí,“ posteskl si. „V první části závodu jsem si ještě říkal, že by se s tím dalo něco dělat, ale jakmile začali víc tlačit, bylo jasné, že mají lepší tempo.“
Leclerc označil výkon za zklamání zejména proto, že tým podle něj během víkendu nastavil vůz ideálně: „Když všechno sedí tak, jak má, jako tento víkend, a stejně chybí výkon, je to frustrující. Auto prostě nemá dostatečný potenciál.“
Přesto však vyzdvihl pozitivní stránku, sběr důležitých bodů do šampionátu. „Musíme z toho vytěžit maximum, což jsme udělali. Doufám, že v průběhu sezony přijdou závody, kde budeme moct bojovat výš.“
S výhledem na nadcházející Velkou cenu Bahrajnu však zůstává nohama na zemi: „Myslím, že tohle je naše skutečné tempo. Co jsme předvedli tady, to je asi realita.“
Zatímco Leclerc hledá cestu k vyšším příčkám, Max Verstappen v Japonsku jasně dominoval a dojel si pro své první vítězství sezony 2025. Za ním se na pódiu seřadili oba piloti McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri.
V celkovém pořadí jezdců Leclerc drží náskok pěti bodů před Lewisem Hamiltonem, kterého zatím porazil ve všech třech úvodních závodech sezony.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.