Charles Leclerc se rozhodl jít při nastavování SF-25 vlastní cestou a přestal se inspirovat směřováním garáže Lewise Hamiltona. Tento krok ukazuje jeho důvěru ve vlastní instinkty a může znamenat posun v týmové dynamice Ferrari.
Charles Leclerc podle italského deníku Corriere dello Sport překvapil vedení Ferrari jasným prohlášením, ve kterém stojí, že od teď si půjde vlastní cestou a nebude se dál řídit vývojem vozu podle Lewise Hamiltona. V týmu, který se podle zprávy doslova „chytal každého slova“ sedminásobného mistra světa, tím Leclerc dává najevo, že chce upravit SF-25 podle svého jezdeckého stylu a hledat vlastní cestu k lepším výsledkům.
Ferrari zatím v roce 2025 tápe a sice slavilo Hamiltonovo vítězství ve sprintu, ale v Grand Prix je maximum zatím jen čtvrté místo právě od Leclerca. Nyní se mluví o novém podlahovém prvku, který má zlepšit vyvážení vozu, ale tým se zřejmě stále neshodl, kdy s ním vyjet. Mezitím se zvyšuje napětí i kvůli Hamiltonovým komentářům o výkonnostních rozdílech mezi oběma stranami garáže. Leclerc tímto krokem jasně vytyčuje svůj směr a vnáší do Maranella novou dynamiku, možná i zdravou rivalitu.
Charles Leclerc hodnotil Velkou cenu Japonska s lehkým rozčarováním. V cíli čtvrtý, těsně před Georgem Russellem z Mercedesu, popsal závod jako frustrující. „Jo, byl to trochu otravný závod,“ uznal po dojezdu.
Monacký jezdec Ferrari přiznal, že většinu závodu strávil osamocený na trati bez reálné šance útočit na jezdce před sebou. „Byl jsem úplně sám, kluci přede mnou byli moc rychlí,“ posteskl si. „V první části závodu jsem si ještě říkal, že by se s tím dalo něco dělat, ale jakmile začali víc tlačit, bylo jasné, že mají lepší tempo.“
Leclerc označil výkon za zklamání zejména proto, že tým podle něj během víkendu nastavil vůz ideálně: „Když všechno sedí tak, jak má, jako tento víkend, a stejně chybí výkon, je to frustrující. Auto prostě nemá dostatečný potenciál.“
Přesto však vyzdvihl pozitivní stránku, sběr důležitých bodů do šampionátu. „Musíme z toho vytěžit maximum, což jsme udělali. Doufám, že v průběhu sezony přijdou závody, kde budeme moct bojovat výš.“
S výhledem na nadcházející Velkou cenu Bahrajnu však zůstává nohama na zemi: „Myslím, že tohle je naše skutečné tempo. Co jsme předvedli tady, to je asi realita.“
Zatímco Leclerc hledá cestu k vyšším příčkám, Max Verstappen v Japonsku jasně dominoval a dojel si pro své první vítězství sezony 2025. Za ním se na pódiu seřadili oba piloti McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri.
V celkovém pořadí jezdců Leclerc drží náskok pěti bodů před Lewisem Hamiltonem, kterého zatím porazil ve všech třech úvodních závodech sezony.
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.
Lando Norris odstartuje do VC Bahrajnu 2025 až ze šesté příčky se ztrátou čtyř desetin na týmového kolegu Piastriho. Přiznal, že nerozumí tomu, proč z rychlého McLarenu MCL39 nedokáže dostat maximum.
George Russell a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu za předčasný výjezd do boxů během červené vlajky v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu.
Zatímco Ferrari slavilo skvělý výkon Charlese Leclerca, Lewis Hamilton musel po kvalifikaci na okruhu v Bahrajnu spolknout hořkou pilulku – zajel až devátý nejrychlejší čas.
Max Verstappen odstartuje do Velké ceny Bahrajnu ze sedmé pozice. V kvalifikaci ho brzdily technické potíže, stěžoval si na špatný pocit z brzd a nedostatek přilnavosti, kvůli kterým nemohl zajet lepší čas.
Oscar Piastri si v dramatické kvalifikaci vyjel pole position pro Velkou cenu Bahrajnu, když ustál těsný tlak soupeřů v závěru. Přestože McLaren vypadal dominantně, finální souboj o čelo byl napínavější, než se čekalo.
Oscar Piastri dominoval třetímu tréninku na Grand Prix v Bahrajnu, když zajel čas 1:31.646. Tento výkon mu zajistil první místo, přičemž na druhého jezdce mimo tým McLaren měl náskok přes osm desetin sekundy.
Lando Norris vede před nedělní Velkou cenou Bahrajnu o 13 bodů před týmovým kolegou Oscarem Piastrim z McLarenu. Max Verstappen je jen o bod za Piastrim, což vytváří napjatý trojstranný souboj o titul, který začíná nabírat reálné kontury.