Charles Leclerc se rozhodl jít při nastavování SF-25 vlastní cestou a přestal se inspirovat směřováním garáže Lewise Hamiltona. Tento krok ukazuje jeho důvěru ve vlastní instinkty a může znamenat posun v týmové dynamice Ferrari.
Charles Leclerc podle italského deníku Corriere dello Sport překvapil vedení Ferrari jasným prohlášením, ve kterém stojí, že od teď si půjde vlastní cestou a nebude se dál řídit vývojem vozu podle Lewise Hamiltona. V týmu, který se podle zprávy doslova „chytal každého slova“ sedminásobného mistra světa, tím Leclerc dává najevo, že chce upravit SF-25 podle svého jezdeckého stylu a hledat vlastní cestu k lepším výsledkům.
Ferrari zatím v roce 2025 tápe a sice slavilo Hamiltonovo vítězství ve sprintu, ale v Grand Prix je maximum zatím jen čtvrté místo právě od Leclerca. Nyní se mluví o novém podlahovém prvku, který má zlepšit vyvážení vozu, ale tým se zřejmě stále neshodl, kdy s ním vyjet. Mezitím se zvyšuje napětí i kvůli Hamiltonovým komentářům o výkonnostních rozdílech mezi oběma stranami garáže. Leclerc tímto krokem jasně vytyčuje svůj směr a vnáší do Maranella novou dynamiku, možná i zdravou rivalitu.
Charles Leclerc hodnotil Velkou cenu Japonska s lehkým rozčarováním. V cíli čtvrtý, těsně před Georgem Russellem z Mercedesu, popsal závod jako frustrující. „Jo, byl to trochu otravný závod,“ uznal po dojezdu.
Monacký jezdec Ferrari přiznal, že většinu závodu strávil osamocený na trati bez reálné šance útočit na jezdce před sebou. „Byl jsem úplně sám, kluci přede mnou byli moc rychlí,“ posteskl si. „V první části závodu jsem si ještě říkal, že by se s tím dalo něco dělat, ale jakmile začali víc tlačit, bylo jasné, že mají lepší tempo.“
Leclerc označil výkon za zklamání zejména proto, že tým podle něj během víkendu nastavil vůz ideálně: „Když všechno sedí tak, jak má, jako tento víkend, a stejně chybí výkon, je to frustrující. Auto prostě nemá dostatečný potenciál.“
Přesto však vyzdvihl pozitivní stránku, sběr důležitých bodů do šampionátu. „Musíme z toho vytěžit maximum, což jsme udělali. Doufám, že v průběhu sezony přijdou závody, kde budeme moct bojovat výš.“
S výhledem na nadcházející Velkou cenu Bahrajnu však zůstává nohama na zemi: „Myslím, že tohle je naše skutečné tempo. Co jsme předvedli tady, to je asi realita.“
Zatímco Leclerc hledá cestu k vyšším příčkám, Max Verstappen v Japonsku jasně dominoval a dojel si pro své první vítězství sezony 2025. Za ním se na pódiu seřadili oba piloti McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri.
V celkovém pořadí jezdců Leclerc drží náskok pěti bodů před Lewisem Hamiltonem, kterého zatím porazil ve všech třech úvodních závodech sezony.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.