Lewis Hamilton se chystá na svůj velkolepý debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, ale už teď čelí otázkám, zda dokáže bojovat o stupně vítězů, nebo ho čeká náročný start v nové éře jeho kariéry.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj první závod ve Ferrari, ale podle experta Sky F1 Teda Kravitze by mohl být zastíněn jinými jezdci. „Mercedes je rychlý,“ upozornil Kravitz a naznačil, že právě tento tým by mohl v nové sezóně překvapit. Píše PlanetF1.
Testy v Bahrajnu naznačily silnou formu McLarenu, který by mohl být hlavním favoritem. Kravitz věří, že pokud bude McLaren opravdu nejrychlejší, „mohli bychom vidět Norrise a Piastriho na prvních dvou místech.“
A co Mercedes? I ten by mohl mít slibný start do sezóny. „Rozhodně. Řekl bych, že George Russell má velkou šanci být třetí,“ dodal Kravitz. Pokud se jeho předpovědi naplní, Hamiltonův debut v rudém kokpitu by mohl proběhnout bez vytouženého pódiového umístění.
Kravitz však upozorňuje, že by se do centra pozornosti mohl dostat i Russellův nový týmový kolega Kimi Antonelli. Mercedes vsadil na vlastní talent a po úspěšné juniorské kariéře svěřil tento krok právě italskému mladíkovi.
„Dávejte si pozor na Kimiho Antonelliho,“ varoval Kravitz. „Je skvělé mít Itala zpět ve formuli 1.“ Podle něj by se mohl stát senzací hned při svém debutu a místo Hamiltona plnit titulky světových médií.
Zvlášť když Mercedes vypadá konkurenceschopně. „Ten Mercedes je rychlý,“ zopakoval Kravitz. „Pokud je McLaren nejrychlejší, dal bych Mercedes hned za něj. A možná i před Ferrari.“
Pokud se jeho slova potvrdí, bude to ironie osudu – zatímco Hamilton míří za slávou do Ferrari, právě jiný Ital v Mercedesu by ho mohl zastínit.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.