Lewis Hamilton se chystá na svůj velkolepý debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, ale už teď čelí otázkám, zda dokáže bojovat o stupně vítězů, nebo ho čeká náročný start v nové éře jeho kariéry.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj první závod ve Ferrari, ale podle experta Sky F1 Teda Kravitze by mohl být zastíněn jinými jezdci. „Mercedes je rychlý,“ upozornil Kravitz a naznačil, že právě tento tým by mohl v nové sezóně překvapit. Píše PlanetF1.
Testy v Bahrajnu naznačily silnou formu McLarenu, který by mohl být hlavním favoritem. Kravitz věří, že pokud bude McLaren opravdu nejrychlejší, „mohli bychom vidět Norrise a Piastriho na prvních dvou místech.“
A co Mercedes? I ten by mohl mít slibný start do sezóny. „Rozhodně. Řekl bych, že George Russell má velkou šanci být třetí,“ dodal Kravitz. Pokud se jeho předpovědi naplní, Hamiltonův debut v rudém kokpitu by mohl proběhnout bez vytouženého pódiového umístění.
Kravitz však upozorňuje, že by se do centra pozornosti mohl dostat i Russellův nový týmový kolega Kimi Antonelli. Mercedes vsadil na vlastní talent a po úspěšné juniorské kariéře svěřil tento krok právě italskému mladíkovi.
„Dávejte si pozor na Kimiho Antonelliho,“ varoval Kravitz. „Je skvělé mít Itala zpět ve formuli 1.“ Podle něj by se mohl stát senzací hned při svém debutu a místo Hamiltona plnit titulky světových médií.
Zvlášť když Mercedes vypadá konkurenceschopně. „Ten Mercedes je rychlý,“ zopakoval Kravitz. „Pokud je McLaren nejrychlejší, dal bych Mercedes hned za něj. A možná i před Ferrari.“
Pokud se jeho slova potvrdí, bude to ironie osudu – zatímco Hamilton míří za slávou do Ferrari, právě jiný Ital v Mercedesu by ho mohl zastínit.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.