Lewis Hamilton se chystá na svůj velkolepý debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, ale už teď čelí otázkám, zda dokáže bojovat o stupně vítězů, nebo ho čeká náročný start v nové éře jeho kariéry.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj první závod ve Ferrari, ale podle experta Sky F1 Teda Kravitze by mohl být zastíněn jinými jezdci. „Mercedes je rychlý,“ upozornil Kravitz a naznačil, že právě tento tým by mohl v nové sezóně překvapit. Píše PlanetF1.
Testy v Bahrajnu naznačily silnou formu McLarenu, který by mohl být hlavním favoritem. Kravitz věří, že pokud bude McLaren opravdu nejrychlejší, „mohli bychom vidět Norrise a Piastriho na prvních dvou místech.“
A co Mercedes? I ten by mohl mít slibný start do sezóny. „Rozhodně. Řekl bych, že George Russell má velkou šanci být třetí,“ dodal Kravitz. Pokud se jeho předpovědi naplní, Hamiltonův debut v rudém kokpitu by mohl proběhnout bez vytouženého pódiového umístění.
Kravitz však upozorňuje, že by se do centra pozornosti mohl dostat i Russellův nový týmový kolega Kimi Antonelli. Mercedes vsadil na vlastní talent a po úspěšné juniorské kariéře svěřil tento krok právě italskému mladíkovi.
„Dávejte si pozor na Kimiho Antonelliho,“ varoval Kravitz. „Je skvělé mít Itala zpět ve formuli 1.“ Podle něj by se mohl stát senzací hned při svém debutu a místo Hamiltona plnit titulky světových médií.
Zvlášť když Mercedes vypadá konkurenceschopně. „Ten Mercedes je rychlý,“ zopakoval Kravitz. „Pokud je McLaren nejrychlejší, dal bych Mercedes hned za něj. A možná i před Ferrari.“
Pokud se jeho slova potvrdí, bude to ironie osudu – zatímco Hamilton míří za slávou do Ferrari, právě jiný Ital v Mercedesu by ho mohl zastínit.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.