Lewis Hamilton se chystá na svůj velkolepý debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, ale už teď čelí otázkám, zda dokáže bojovat o stupně vítězů, nebo ho čeká náročný start v nové éře jeho kariéry.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj první závod ve Ferrari, ale podle experta Sky F1 Teda Kravitze by mohl být zastíněn jinými jezdci. „Mercedes je rychlý,“ upozornil Kravitz a naznačil, že právě tento tým by mohl v nové sezóně překvapit. Píše PlanetF1.
Testy v Bahrajnu naznačily silnou formu McLarenu, který by mohl být hlavním favoritem. Kravitz věří, že pokud bude McLaren opravdu nejrychlejší, „mohli bychom vidět Norrise a Piastriho na prvních dvou místech.“
A co Mercedes? I ten by mohl mít slibný start do sezóny. „Rozhodně. Řekl bych, že George Russell má velkou šanci být třetí,“ dodal Kravitz. Pokud se jeho předpovědi naplní, Hamiltonův debut v rudém kokpitu by mohl proběhnout bez vytouženého pódiového umístění.
Kravitz však upozorňuje, že by se do centra pozornosti mohl dostat i Russellův nový týmový kolega Kimi Antonelli. Mercedes vsadil na vlastní talent a po úspěšné juniorské kariéře svěřil tento krok právě italskému mladíkovi.
„Dávejte si pozor na Kimiho Antonelliho,“ varoval Kravitz. „Je skvělé mít Itala zpět ve formuli 1.“ Podle něj by se mohl stát senzací hned při svém debutu a místo Hamiltona plnit titulky světových médií.
Zvlášť když Mercedes vypadá konkurenceschopně. „Ten Mercedes je rychlý,“ zopakoval Kravitz. „Pokud je McLaren nejrychlejší, dal bych Mercedes hned za něj. A možná i před Ferrari.“
Pokud se jeho slova potvrdí, bude to ironie osudu – zatímco Hamilton míří za slávou do Ferrari, právě jiný Ital v Mercedesu by ho mohl zastínit.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.