Lewis Hamilton se chystá na svůj velkolepý debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, ale už teď čelí otázkám, zda dokáže bojovat o stupně vítězů, nebo ho čeká náročný start v nové éře jeho kariéry.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj první závod ve Ferrari, ale podle experta Sky F1 Teda Kravitze by mohl být zastíněn jinými jezdci. „Mercedes je rychlý,“ upozornil Kravitz a naznačil, že právě tento tým by mohl v nové sezóně překvapit. Píše PlanetF1.
Testy v Bahrajnu naznačily silnou formu McLarenu, který by mohl být hlavním favoritem. Kravitz věří, že pokud bude McLaren opravdu nejrychlejší, „mohli bychom vidět Norrise a Piastriho na prvních dvou místech.“
A co Mercedes? I ten by mohl mít slibný start do sezóny. „Rozhodně. Řekl bych, že George Russell má velkou šanci být třetí,“ dodal Kravitz. Pokud se jeho předpovědi naplní, Hamiltonův debut v rudém kokpitu by mohl proběhnout bez vytouženého pódiového umístění.
Kravitz však upozorňuje, že by se do centra pozornosti mohl dostat i Russellův nový týmový kolega Kimi Antonelli. Mercedes vsadil na vlastní talent a po úspěšné juniorské kariéře svěřil tento krok právě italskému mladíkovi.
„Dávejte si pozor na Kimiho Antonelliho,“ varoval Kravitz. „Je skvělé mít Itala zpět ve formuli 1.“ Podle něj by se mohl stát senzací hned při svém debutu a místo Hamiltona plnit titulky světových médií.
Zvlášť když Mercedes vypadá konkurenceschopně. „Ten Mercedes je rychlý,“ zopakoval Kravitz. „Pokud je McLaren nejrychlejší, dal bych Mercedes hned za něj. A možná i před Ferrari.“
Pokud se jeho slova potvrdí, bude to ironie osudu – zatímco Hamilton míří za slávou do Ferrari, právě jiný Ital v Mercedesu by ho mohl zastínit.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.