Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Lewis Hamilton se před nadcházející sezónou F1 vyjádřil optimisticky, když uvedl, že vstupuje do sezóny s „nejpozitivnějším pocitem, jaký měl za dlouhou dobu“. Reagoval tak na všechny komentáře k jeho výkonu při testech ve Ferrari.
Tento optimismus však kontrastoval s výsledky testů, během nichž Ferrari nevykazovalo ani rychlost, ani poddajnost. Hamilton skončil šestý v pátečních kombinovaných časech, ale záběry z paluby naznačovaly, že s vozem stále zápasil, podobně jako loni u Mercedesu.
Karun Chandhok v průběhu druhého dne testů poznamenal, že Hamilton má schopnost „manipulovat“ s Ferrari, což pro jeho fanoušky představovalo pozitivní signál. Nicméně, SF-25 musí být schopno poskytovat konzistentní výkon, aby mohl Ferrari bojovat o titul. Hamilton se pokusil dokončit závodní simulaci pod světly, ale jeho vůz skončil v garáži kvůli nezveřejněnému technickému problému.
Odborníci na paddocku se pokusili na základě testovacích dat a pozorování odhadnout pořadí týmů pro nadcházející sezónu. Výsledky testů však naznačují, že pro Hamiltona i tifosi Ferrari to není příliš povzbudivá perspektiva.
Předpovědi na základě testů je vždy nutné brát s rezervou. Ačkoliv se týmům před Velkou cenou Austrálie nabízí ještě čas na doladění vozů a nasazení nových vylepšení, je třeba si připomenout, že sezóna je dlouhá. To znamená, že i pokud tým nezačne v ideální formě, může se zotavit. Loni například McLaren po prvních pěti závodech ztrácel na Red Bull 99 bodů, přesto se jim nakonec podařilo ziskem titulu vyvrátit všechny počáteční pesimistické prognózy.
Dalším faktorem, který je třeba zohlednit, je fakt, že "konsensus v paddocku" nemusí být správný. V současnosti totiž pozice týmů ukazují, že McLaren je považován za lídra, následovaný Red Bullem a Mercedesem. Ferrari se podle informací z paddocku nachází až na čtvrtém místě, což je pro Hamiltona, který se v minulosti opíral právě o svého bývalého zaměstnavatele, velmi znepokojující výhled. To, co na papíře vypadá jako předčasný závěr, však může být v této fázi sezóny pouhým přehnaným odhadem, který se ukáže jako mylný až po několika závodech.
Hamiltonův přestup z McLarenu k Mercedesu v roce 2013 byl rozhodujícím momentem jeho kariéry, kdy se přesunul k týmu na vrcholu své síly. McLaren tehdy čelil krizové situaci, zatímco Mercedes byl připraven na dominanci po změně pravidel v roce 2014. Nyní se však může stát, že si Hamiltonův krok obrátí proti němu, pokud se Mercedes nenajde v ideální formě, jak se mnozí obávají.
George Russell se již nechal slyšet, že šance Mercedesu na titul jsou i letos sporné, což dává najevo, že výzvy pro tým z Brackley nejsou zanedbatelné. Hamilton ale i přes první ne úplně optimistické projevy neztrácí odhodlání, přičemž Toto Wolff uvedl, že Hamilton byl v průběhu testování "velmi působivý", což naznačuje, že páteční časy nemusí být zcela odrazem aktuální situace. Tým však vsadil na opatrný přístup, kdy raději začal pomalu a cílem je silný závěr testů.
Na druhé straně, Alex Brundle komentoval, že v posledních hodinách testů Hamilton s Ferrari za volantem vypadal "hrozně", což by mohlo naznačovat, že se Brit poučil a zjistil, jakým směrem by se letos měl vyhnout při ladění vozu. Tým se tedy bude muset soustředit na optimalizaci svých strategií a vyhnout se chybám, které by mohly ovlivnit jejich konkurenceschopnost v letošní sezóně.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.