Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Lewis Hamilton se před nadcházející sezónou F1 vyjádřil optimisticky, když uvedl, že vstupuje do sezóny s „nejpozitivnějším pocitem, jaký měl za dlouhou dobu“. Reagoval tak na všechny komentáře k jeho výkonu při testech ve Ferrari.
Tento optimismus však kontrastoval s výsledky testů, během nichž Ferrari nevykazovalo ani rychlost, ani poddajnost. Hamilton skončil šestý v pátečních kombinovaných časech, ale záběry z paluby naznačovaly, že s vozem stále zápasil, podobně jako loni u Mercedesu.
Karun Chandhok v průběhu druhého dne testů poznamenal, že Hamilton má schopnost „manipulovat“ s Ferrari, což pro jeho fanoušky představovalo pozitivní signál. Nicméně, SF-25 musí být schopno poskytovat konzistentní výkon, aby mohl Ferrari bojovat o titul. Hamilton se pokusil dokončit závodní simulaci pod světly, ale jeho vůz skončil v garáži kvůli nezveřejněnému technickému problému.
Odborníci na paddocku se pokusili na základě testovacích dat a pozorování odhadnout pořadí týmů pro nadcházející sezónu. Výsledky testů však naznačují, že pro Hamiltona i tifosi Ferrari to není příliš povzbudivá perspektiva.
Předpovědi na základě testů je vždy nutné brát s rezervou. Ačkoliv se týmům před Velkou cenou Austrálie nabízí ještě čas na doladění vozů a nasazení nových vylepšení, je třeba si připomenout, že sezóna je dlouhá. To znamená, že i pokud tým nezačne v ideální formě, může se zotavit. Loni například McLaren po prvních pěti závodech ztrácel na Red Bull 99 bodů, přesto se jim nakonec podařilo ziskem titulu vyvrátit všechny počáteční pesimistické prognózy.
Dalším faktorem, který je třeba zohlednit, je fakt, že "konsensus v paddocku" nemusí být správný. V současnosti totiž pozice týmů ukazují, že McLaren je považován za lídra, následovaný Red Bullem a Mercedesem. Ferrari se podle informací z paddocku nachází až na čtvrtém místě, což je pro Hamiltona, který se v minulosti opíral právě o svého bývalého zaměstnavatele, velmi znepokojující výhled. To, co na papíře vypadá jako předčasný závěr, však může být v této fázi sezóny pouhým přehnaným odhadem, který se ukáže jako mylný až po několika závodech.
Hamiltonův přestup z McLarenu k Mercedesu v roce 2013 byl rozhodujícím momentem jeho kariéry, kdy se přesunul k týmu na vrcholu své síly. McLaren tehdy čelil krizové situaci, zatímco Mercedes byl připraven na dominanci po změně pravidel v roce 2014. Nyní se však může stát, že si Hamiltonův krok obrátí proti němu, pokud se Mercedes nenajde v ideální formě, jak se mnozí obávají.
George Russell se již nechal slyšet, že šance Mercedesu na titul jsou i letos sporné, což dává najevo, že výzvy pro tým z Brackley nejsou zanedbatelné. Hamilton ale i přes první ne úplně optimistické projevy neztrácí odhodlání, přičemž Toto Wolff uvedl, že Hamilton byl v průběhu testování "velmi působivý", což naznačuje, že páteční časy nemusí být zcela odrazem aktuální situace. Tým však vsadil na opatrný přístup, kdy raději začal pomalu a cílem je silný závěr testů.
Na druhé straně, Alex Brundle komentoval, že v posledních hodinách testů Hamilton s Ferrari za volantem vypadal "hrozně", což by mohlo naznačovat, že se Brit poučil a zjistil, jakým směrem by se letos měl vyhnout při ladění vozu. Tým se tedy bude muset soustředit na optimalizaci svých strategií a vyhnout se chybám, které by mohly ovlivnit jejich konkurenceschopnost v letošní sezóně.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.