Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Zatímco svět Formule 1 pomalu obrací svou pozornost k revoluci roku 2026, vývoj nových pohonných jednotek probíhá v zákulisí na plné obrátky. Výjimkou nejsou ani Red Bull Powertrains a jejich partner Ford, který se chystá na svůj velký návrat do královny motorsportu. Podle Marka Rushbrooka, šéfa Ford Performance, zatím projekt postupuje podle plánu, i když přiznává, že ne všechny cíle lze splnit okamžitě.
„Všichni víme, jak náročné je připravit novou pohonnou jednotku podle pravidel pro rok 2026,“ řekl Rushbrook pro Motorsport.com. „Ale naše interní cíle zatím víceméně plníme. Samozřejmě ne všechny hned, to by bylo nereálné.“
Kromě technických výzev zůstává Ford pozorný i k vývoji kolem Maxe Verstappena, jehož budoucnost představuje zásadní neznámou v dlouhodobém plánu. Ačkoliv má nizozemský šampion smlouvu s Red Bullem až do konce roku 2028, spekulace o možném přestupu k Mercedesu nebo Aston Martinu nepolevují. Mark Rushbrook však ujišťuje, že závazek Fordu vůči Red Bullu nestojí na jednom jménu: „Do partnerství jsme vstoupili kvůli síle celého týmu a jeho schopnostem, ne kvůli konkrétnímu jednotlivci.“
„Naším cílem je mít nejlepší tým s těmi nejlepšími lidmi,“ říká Rushbrook. „Už při podpisu dohody jsme ale počítali s tím, že se personální složení bude časem měnit. Týká se to Christiana Hornera, Adriana Neweyho a jezdců, přičemž někteří z nich odešli ještě dříve, než jsme vůbec vstoupili na trať,“ dodává s narážkou na odchod Neweyho a nejistou budoucnost Sergia Péreze.
Přesto Ford nijak neskrývá, že by si přál Verstappenovo setrvání. „Chceme, aby Max zůstal v Red Bull-Fordu i po roce 2026. Je to šampion, skvělý člověk a celý tým s ním roste. Ale pokud odejde? Neutečeme. Zůstáváme odhodláni.“
Na otázku, zda má obavy z Verstappenova možného odchodu, reaguje Rushbrook s úsměvem: „Vy novináři rádi používáte slovo strach, že? Já bych to tak nenazval. Ale samozřejmě děláme vše pro to, aby tým Red Bull Powertrains-Ford vítězil. A když chcete vyhrávat, děláte automaticky kroky, které pomáhají udržet jezdce jako Max.“
Verstappenova role v týmu není jen sportovní, ale i psychologická. „Je šampion z nějakého důvodu – talent, ano, ale i jeho přístup. Chce, aby každý článek týmu fungoval co nejlépe,“ říká Rushbrook.
Otázkou ale zůstává, jak Ford vnímá aktuální formu Red Bullu, která již není tak dominantní jako před rokem. Rushbrook však varuje před unáhlenými soudy. „Ve všech disciplínách motorsportu vidíme dynastie – období vítězství a pak propady. Samozřejmě chceme, aby Red Bull vyhrával i letos, ale víme, že ten tým má lidi, kteří to dokážou.“
Zásadní zkouškou bude sezona 2026, první bez přímého vlivu Adriana Neweyho, technické legendy Red Bullu. Přesto Ford zůstává v klidu. „Nedávno jsme byli v Milton Keynes a mluvili s Pierrem Wachem a dalšími techniky. Stále věříme v tým, který tam je – a v jeho schopnost vyhrávat.“
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.