Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Zatímco svět Formule 1 pomalu obrací svou pozornost k revoluci roku 2026, vývoj nových pohonných jednotek probíhá v zákulisí na plné obrátky. Výjimkou nejsou ani Red Bull Powertrains a jejich partner Ford, který se chystá na svůj velký návrat do královny motorsportu. Podle Marka Rushbrooka, šéfa Ford Performance, zatím projekt postupuje podle plánu, i když přiznává, že ne všechny cíle lze splnit okamžitě.
„Všichni víme, jak náročné je připravit novou pohonnou jednotku podle pravidel pro rok 2026,“ řekl Rushbrook pro Motorsport.com. „Ale naše interní cíle zatím víceméně plníme. Samozřejmě ne všechny hned, to by bylo nereálné.“
Kromě technických výzev zůstává Ford pozorný i k vývoji kolem Maxe Verstappena, jehož budoucnost představuje zásadní neznámou v dlouhodobém plánu. Ačkoliv má nizozemský šampion smlouvu s Red Bullem až do konce roku 2028, spekulace o možném přestupu k Mercedesu nebo Aston Martinu nepolevují. Mark Rushbrook však ujišťuje, že závazek Fordu vůči Red Bullu nestojí na jednom jménu: „Do partnerství jsme vstoupili kvůli síle celého týmu a jeho schopnostem, ne kvůli konkrétnímu jednotlivci.“
„Naším cílem je mít nejlepší tým s těmi nejlepšími lidmi,“ říká Rushbrook. „Už při podpisu dohody jsme ale počítali s tím, že se personální složení bude časem měnit. Týká se to Christiana Hornera, Adriana Neweyho a jezdců, přičemž někteří z nich odešli ještě dříve, než jsme vůbec vstoupili na trať,“ dodává s narážkou na odchod Neweyho a nejistou budoucnost Sergia Péreze.
Přesto Ford nijak neskrývá, že by si přál Verstappenovo setrvání. „Chceme, aby Max zůstal v Red Bull-Fordu i po roce 2026. Je to šampion, skvělý člověk a celý tým s ním roste. Ale pokud odejde? Neutečeme. Zůstáváme odhodláni.“
Na otázku, zda má obavy z Verstappenova možného odchodu, reaguje Rushbrook s úsměvem: „Vy novináři rádi používáte slovo strach, že? Já bych to tak nenazval. Ale samozřejmě děláme vše pro to, aby tým Red Bull Powertrains-Ford vítězil. A když chcete vyhrávat, děláte automaticky kroky, které pomáhají udržet jezdce jako Max.“
Verstappenova role v týmu není jen sportovní, ale i psychologická. „Je šampion z nějakého důvodu – talent, ano, ale i jeho přístup. Chce, aby každý článek týmu fungoval co nejlépe,“ říká Rushbrook.
Otázkou ale zůstává, jak Ford vnímá aktuální formu Red Bullu, která již není tak dominantní jako před rokem. Rushbrook však varuje před unáhlenými soudy. „Ve všech disciplínách motorsportu vidíme dynastie – období vítězství a pak propady. Samozřejmě chceme, aby Red Bull vyhrával i letos, ale víme, že ten tým má lidi, kteří to dokážou.“
Zásadní zkouškou bude sezona 2026, první bez přímého vlivu Adriana Neweyho, technické legendy Red Bullu. Přesto Ford zůstává v klidu. „Nedávno jsme byli v Milton Keynes a mluvili s Pierrem Wachem a dalšími techniky. Stále věříme v tým, který tam je – a v jeho schopnost vyhrávat.“
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.