Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Zatímco svět Formule 1 pomalu obrací svou pozornost k revoluci roku 2026, vývoj nových pohonných jednotek probíhá v zákulisí na plné obrátky. Výjimkou nejsou ani Red Bull Powertrains a jejich partner Ford, který se chystá na svůj velký návrat do královny motorsportu. Podle Marka Rushbrooka, šéfa Ford Performance, zatím projekt postupuje podle plánu, i když přiznává, že ne všechny cíle lze splnit okamžitě.
„Všichni víme, jak náročné je připravit novou pohonnou jednotku podle pravidel pro rok 2026,“ řekl Rushbrook pro Motorsport.com. „Ale naše interní cíle zatím víceméně plníme. Samozřejmě ne všechny hned, to by bylo nereálné.“
Kromě technických výzev zůstává Ford pozorný i k vývoji kolem Maxe Verstappena, jehož budoucnost představuje zásadní neznámou v dlouhodobém plánu. Ačkoliv má nizozemský šampion smlouvu s Red Bullem až do konce roku 2028, spekulace o možném přestupu k Mercedesu nebo Aston Martinu nepolevují. Mark Rushbrook však ujišťuje, že závazek Fordu vůči Red Bullu nestojí na jednom jménu: „Do partnerství jsme vstoupili kvůli síle celého týmu a jeho schopnostem, ne kvůli konkrétnímu jednotlivci.“
„Naším cílem je mít nejlepší tým s těmi nejlepšími lidmi,“ říká Rushbrook. „Už při podpisu dohody jsme ale počítali s tím, že se personální složení bude časem měnit. Týká se to Christiana Hornera, Adriana Neweyho a jezdců, přičemž někteří z nich odešli ještě dříve, než jsme vůbec vstoupili na trať,“ dodává s narážkou na odchod Neweyho a nejistou budoucnost Sergia Péreze.
Přesto Ford nijak neskrývá, že by si přál Verstappenovo setrvání. „Chceme, aby Max zůstal v Red Bull-Fordu i po roce 2026. Je to šampion, skvělý člověk a celý tým s ním roste. Ale pokud odejde? Neutečeme. Zůstáváme odhodláni.“
Na otázku, zda má obavy z Verstappenova možného odchodu, reaguje Rushbrook s úsměvem: „Vy novináři rádi používáte slovo strach, že? Já bych to tak nenazval. Ale samozřejmě děláme vše pro to, aby tým Red Bull Powertrains-Ford vítězil. A když chcete vyhrávat, děláte automaticky kroky, které pomáhají udržet jezdce jako Max.“
Verstappenova role v týmu není jen sportovní, ale i psychologická. „Je šampion z nějakého důvodu – talent, ano, ale i jeho přístup. Chce, aby každý článek týmu fungoval co nejlépe,“ říká Rushbrook.
Otázkou ale zůstává, jak Ford vnímá aktuální formu Red Bullu, která již není tak dominantní jako před rokem. Rushbrook však varuje před unáhlenými soudy. „Ve všech disciplínách motorsportu vidíme dynastie – období vítězství a pak propady. Samozřejmě chceme, aby Red Bull vyhrával i letos, ale víme, že ten tým má lidi, kteří to dokážou.“
Zásadní zkouškou bude sezona 2026, první bez přímého vlivu Adriana Neweyho, technické legendy Red Bullu. Přesto Ford zůstává v klidu. „Nedávno jsme byli v Milton Keynes a mluvili s Pierrem Wachem a dalšími techniky. Stále věříme v tým, který tam je – a v jeho schopnost vyhrávat.“
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.