Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Adrian Newey oficiálně přichází do Aston Martinu s cílem posunout tým výš v pořadí. Známý konstruktér je známý tím, že stále používá rýsovací desku, což je v moderní Formuli 1 poměrně neobvyklý přístup. V době, kdy je většina návrhu zaměřena na výpočetní dynamiku tekutin (CFD), Newey stále dává přednost tradičním metodám, což Aston Martin připomněl ve svém příspěvku na sociálních médiích.
Před ním je v Aston Martinu obrovský úkol, který není příliš odlišný od výzvy, kterou měl před 19 lety u Red Bullu. Aston Martin se v posledních letech rozrostl a získal investice, ale nyní čelí riziku, že se z něj stane tým bez výrazného úspěchu, pokud se nepodaří vymanit z prostřední části pole – kam se po nadějném začátku sezóny 2023 opět dostal.
Testy v Bahrajnu pro tým ze Silverstone nepřinesly žádné ohromující výsledky. Nový monopost AMR25 neoslnil – odjel pouze několik kol, jezdce sužovaly zdravotní problémy a auto se neprosadilo ani v kvalifikačních, ani v závodních simulacích.
Lawrence Stroll by měl mít realistická očekávání od sezóny 2025, protože klíčové pro tým bude zaměření na rok 2026, kdy vstoupí nový cyklus pravidel. S Adrianem Neweym, jehož jedinečný a nekonvenční přístup k designu může být právě tím, co Aston Martin posune, bude změna předpisů hlavním faktorem pro budoucí úspěch týmu.
„Těším se na to a co se má stát, to se stane,“ řekl Newey v podcastu BBC F1: Back at Base o svých cílech v novém týmu. „Prvním cílem je poznat všechny v týmu a pochopit, jak každý pracuje.“
„Musím si promluvit s jezdci, promluvit si s kolegy inženýry a podělit se s nimi o své nápady. Je důležité, aby se rozproudil tok kreativity,“ dodal Newey.
Adrian Newey nemohl být přítomen na předsezonních testech se svým novým týmem, ale už po jednom dni měl možnost se podívat na svou novou stáj na trati, což je vždy cenná zkušenost. I bez jeho přítomnosti však v Aston Martinu vládlo nadšení z jeho příchodu, tým totiž již implementoval novou technickou strukturu, ve které Newey zaujme roli výkonného technického partnera.
„Změny, které jsme provedli, mají za cíl zefektivnit organizační strukturu. Méně hierarchické organizace jsou přirozeně efektivnější,“ řekl nový šéf týmu Aston Martin Andy Cowell v Bahrajnu.
„Informace se předávají přes méně řídících úrovní, komunikace je rychlejší, píše se méně zpráv, organizuje se méně schůzek a pokrok je rychlejší. Řekl bych, že některé změny jsme provedli s ohledem na příchod Adriana, ale většina z nich byla zaměřena na zlepšení efektivity naší práce,“ vysvětlil šéf Aston Martinu.
„Adrian začne v první březnový pondělí a všichni jsou nadšeni při pomyšlení na spolupráci s ním. Až přijde, budeme s ním mluvit o tom, jak s ním budeme spolupracovat. Má připravenou novou kancelář, která je dostatečně velká, aby se tam vešla rýsovací deska. Těšíme se na jeho příchod a jeho kreativitu. Jak zvedne naše standardy, aby naše závodní auto bylo každým rokem rychlejší?“ ptá se Cowell.
„To je přesně náš cíl. Loni přišlo do Aston Martinu 248 nových lidí a tito zaměstnanci, spolu se všemi ostatními, budou společně pracovat jako tým a vytvoří skvělé auto. Lidé jako Adrian mají vynikající celkový přehled, ale skvělé auto vznikne jen díky společné práci nás všech,“ dodal.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.