Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Adrian Newey oficiálně přichází do Aston Martinu s cílem posunout tým výš v pořadí. Známý konstruktér je známý tím, že stále používá rýsovací desku, což je v moderní Formuli 1 poměrně neobvyklý přístup. V době, kdy je většina návrhu zaměřena na výpočetní dynamiku tekutin (CFD), Newey stále dává přednost tradičním metodám, což Aston Martin připomněl ve svém příspěvku na sociálních médiích.
Před ním je v Aston Martinu obrovský úkol, který není příliš odlišný od výzvy, kterou měl před 19 lety u Red Bullu. Aston Martin se v posledních letech rozrostl a získal investice, ale nyní čelí riziku, že se z něj stane tým bez výrazného úspěchu, pokud se nepodaří vymanit z prostřední části pole – kam se po nadějném začátku sezóny 2023 opět dostal.
Testy v Bahrajnu pro tým ze Silverstone nepřinesly žádné ohromující výsledky. Nový monopost AMR25 neoslnil – odjel pouze několik kol, jezdce sužovaly zdravotní problémy a auto se neprosadilo ani v kvalifikačních, ani v závodních simulacích.
Lawrence Stroll by měl mít realistická očekávání od sezóny 2025, protože klíčové pro tým bude zaměření na rok 2026, kdy vstoupí nový cyklus pravidel. S Adrianem Neweym, jehož jedinečný a nekonvenční přístup k designu může být právě tím, co Aston Martin posune, bude změna předpisů hlavním faktorem pro budoucí úspěch týmu.
„Těším se na to a co se má stát, to se stane,“ řekl Newey v podcastu BBC F1: Back at Base o svých cílech v novém týmu. „Prvním cílem je poznat všechny v týmu a pochopit, jak každý pracuje.“
„Musím si promluvit s jezdci, promluvit si s kolegy inženýry a podělit se s nimi o své nápady. Je důležité, aby se rozproudil tok kreativity,“ dodal Newey.
Adrian Newey nemohl být přítomen na předsezonních testech se svým novým týmem, ale už po jednom dni měl možnost se podívat na svou novou stáj na trati, což je vždy cenná zkušenost. I bez jeho přítomnosti však v Aston Martinu vládlo nadšení z jeho příchodu, tým totiž již implementoval novou technickou strukturu, ve které Newey zaujme roli výkonného technického partnera.
„Změny, které jsme provedli, mají za cíl zefektivnit organizační strukturu. Méně hierarchické organizace jsou přirozeně efektivnější,“ řekl nový šéf týmu Aston Martin Andy Cowell v Bahrajnu.
„Informace se předávají přes méně řídících úrovní, komunikace je rychlejší, píše se méně zpráv, organizuje se méně schůzek a pokrok je rychlejší. Řekl bych, že některé změny jsme provedli s ohledem na příchod Adriana, ale většina z nich byla zaměřena na zlepšení efektivity naší práce,“ vysvětlil šéf Aston Martinu.
„Adrian začne v první březnový pondělí a všichni jsou nadšeni při pomyšlení na spolupráci s ním. Až přijde, budeme s ním mluvit o tom, jak s ním budeme spolupracovat. Má připravenou novou kancelář, která je dostatečně velká, aby se tam vešla rýsovací deska. Těšíme se na jeho příchod a jeho kreativitu. Jak zvedne naše standardy, aby naše závodní auto bylo každým rokem rychlejší?“ ptá se Cowell.
„To je přesně náš cíl. Loni přišlo do Aston Martinu 248 nových lidí a tito zaměstnanci, spolu se všemi ostatními, budou společně pracovat jako tým a vytvoří skvělé auto. Lidé jako Adrian mají vynikající celkový přehled, ale skvělé auto vznikne jen díky společné práci nás všech,“ dodal.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.