Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Adrian Newey oficiálně přichází do Aston Martinu s cílem posunout tým výš v pořadí. Známý konstruktér je známý tím, že stále používá rýsovací desku, což je v moderní Formuli 1 poměrně neobvyklý přístup. V době, kdy je většina návrhu zaměřena na výpočetní dynamiku tekutin (CFD), Newey stále dává přednost tradičním metodám, což Aston Martin připomněl ve svém příspěvku na sociálních médiích.
Před ním je v Aston Martinu obrovský úkol, který není příliš odlišný od výzvy, kterou měl před 19 lety u Red Bullu. Aston Martin se v posledních letech rozrostl a získal investice, ale nyní čelí riziku, že se z něj stane tým bez výrazného úspěchu, pokud se nepodaří vymanit z prostřední části pole – kam se po nadějném začátku sezóny 2023 opět dostal.
Testy v Bahrajnu pro tým ze Silverstone nepřinesly žádné ohromující výsledky. Nový monopost AMR25 neoslnil – odjel pouze několik kol, jezdce sužovaly zdravotní problémy a auto se neprosadilo ani v kvalifikačních, ani v závodních simulacích.
Lawrence Stroll by měl mít realistická očekávání od sezóny 2025, protože klíčové pro tým bude zaměření na rok 2026, kdy vstoupí nový cyklus pravidel. S Adrianem Neweym, jehož jedinečný a nekonvenční přístup k designu může být právě tím, co Aston Martin posune, bude změna předpisů hlavním faktorem pro budoucí úspěch týmu.
„Těším se na to a co se má stát, to se stane,“ řekl Newey v podcastu BBC F1: Back at Base o svých cílech v novém týmu. „Prvním cílem je poznat všechny v týmu a pochopit, jak každý pracuje.“
„Musím si promluvit s jezdci, promluvit si s kolegy inženýry a podělit se s nimi o své nápady. Je důležité, aby se rozproudil tok kreativity,“ dodal Newey.
Adrian Newey nemohl být přítomen na předsezonních testech se svým novým týmem, ale už po jednom dni měl možnost se podívat na svou novou stáj na trati, což je vždy cenná zkušenost. I bez jeho přítomnosti však v Aston Martinu vládlo nadšení z jeho příchodu, tým totiž již implementoval novou technickou strukturu, ve které Newey zaujme roli výkonného technického partnera.
„Změny, které jsme provedli, mají za cíl zefektivnit organizační strukturu. Méně hierarchické organizace jsou přirozeně efektivnější,“ řekl nový šéf týmu Aston Martin Andy Cowell v Bahrajnu.
„Informace se předávají přes méně řídících úrovní, komunikace je rychlejší, píše se méně zpráv, organizuje se méně schůzek a pokrok je rychlejší. Řekl bych, že některé změny jsme provedli s ohledem na příchod Adriana, ale většina z nich byla zaměřena na zlepšení efektivity naší práce,“ vysvětlil šéf Aston Martinu.
„Adrian začne v první březnový pondělí a všichni jsou nadšeni při pomyšlení na spolupráci s ním. Až přijde, budeme s ním mluvit o tom, jak s ním budeme spolupracovat. Má připravenou novou kancelář, která je dostatečně velká, aby se tam vešla rýsovací deska. Těšíme se na jeho příchod a jeho kreativitu. Jak zvedne naše standardy, aby naše závodní auto bylo každým rokem rychlejší?“ ptá se Cowell.
„To je přesně náš cíl. Loni přišlo do Aston Martinu 248 nových lidí a tito zaměstnanci, spolu se všemi ostatními, budou společně pracovat jako tým a vytvoří skvělé auto. Lidé jako Adrian mají vynikající celkový přehled, ale skvělé auto vznikne jen díky společné práci nás všech,“ dodal.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.