Předseda správní rady Ferrari John Elkann neočekává, že by jeho týmu před sezónou 2022 dosáhl na vítězství ve velkých cenách. Trpící fanoušky proto vyzývá k trpělivosti.
Ferrari se letos překvapivě propadlo až na pátou příčku mezi konstruktéry a rychlostně zdaleka nemá na dominantní Mercedes. V Maranellu si proto nedělají iluze o tom, že se by se ještě letos či příští rok mohli zapojit do bojů o vítězství - na své soupeře v krátkodobém horizontu odpověď nenajde.
"Procházíme obtížným obdobím, které začalo dávněji. Nevyhráli jsme šampionát konstruktérů od roku 2008 a šampionát jezdců od roku 2007. Díky aerodynamické kapacitě zažil vítězný cyklus Red Bull, potom Mercedes díky svým skvělým schopnostem v technologii hybridních motorů," uvádí Elkann.
"Letos nejsme konkurenceschopní kvůli projektovým chybám. Máme několik strukturální slabin, které již nějakou dobu existují v oblasti aerodynamiky a dynamiky vozidla. Také jsme ztratili ve výkonu motoru," vypočítává.
"Realitou je, že naše auto není konkurenceschopné. Viděli jste to na dráze a znovu to uvidíte. Dnes pokládáme základy pro to, abychom byli konkurenceschopní a vrátili se k vítězstvím, až se v roce 2022 změní pravidla. O tom jsem přesvědčený," pokračuje předseda Ferrari.
Dříve k tomu kvůli zmražení pravidel nedojde, fanoušci rudého týmu proto budou trpět i příští rok. "Hodně to Ferrari penalizuje vzhledem k bídnému začátku. Musíme být realisté a uvědomit si, že strukturální slabiny se s námi táhnou již celou dekádu, což přechod k hybridům ještě zvýraznil," vysvětluje Elkann.
"Souhlasili jsme s odkladem nových pravidel na rok 2022, protože jsme souhlasili, že jde o správnou věc pro zvýšení konkurenceschopnosti v rámci F1. Rozpočtové stropy nevnímáme jako omezení našich schopností vítězit. Vnímáme je jako výzvu," obrací pozornost k chystaným změnám v oblasti financování týmu.
"Naši inženýři, mechanici a piloti naleznou sílu a kreativitu ve vazbách, jež přivedou Ferrari zpět. Osobně jsem za posledních 10 let neviděl nikdy tak soudržného a silného ducha," pochvaluje si Elkann atmosféru v Maranellu navzdory sportovním neúspěchům.
"Fanoušci trpí stejně jako my, víme však, že jsou nám blízko. To je důvod, proč je důležité být přímočarý a upřímný. Čeká nás dlouhá cesta... Důležité je pracovat na trati i mimo ni soudržným způsobem, krok za krokem budovat takové Ferrari, jaké si přejeme," vybízí dále.
Někteří kvůli nekonkurenceschopnému vozu zpochybňují schopnosti šéfa závodního týmu Matii Binotta. Elkann však v něj má "totální důvěru... má všechny schopnosti a vlastnosti pro započetí nového vítězného cyklu. Byl u Ferrari s Todtem a Schumim. Ví, jak vyhrávat a od příštího roku bude pracovat s dvěma jezdci, kteří jsou mladí a mají stejné ambice jako my."
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.