F1 se během letošního roku po velkých úpravách v kalendáři v souvislosti s Koronavirem vypraví i na německý Nürburgring, na italskou Imolu či do portugalského Algarve.
Do letošního kalendáře přibyly tři evropské závody, konkrétně se můžeme těšit na návrat okruhů Nürburgring a Imola. Poprvé se také F1 podívá do jižního Portugalska, kde bude mít premiéru okruh poblíž městečka Portimao s názvem Algarve.
Zapomenout naopak můžeme na závody na americkém kontinentu. Vyškrtnuta totiž byla Kanada, USA, Mexiko i Brazílie. Celkem nás aktuálně čeká třináct závodů. Cílem je tento počet navýšit až na 15-18 velkých cen a to s ukončením roku v Perském zálivu během prosince.
"Jsme rádi, že jsme opět pokročili s kompletací našich plánů pro letošní sezónu a jsme rádi, že do upraveného kalendáře můžeme přivítat Nürburging, Portimao a Imolu," uvedl šéf F1 Chase Carey a zároveň poděkoval za podporu pořadatelů v této bezprecedentní době.
Další důležitou zprávou je potvrzení, že F1 nezavítá na americký kontinent. Zrušen byl závod v Kanadě, USA, Mexiku i Brazílii. Finální verze letošního kalendáře by se měla objevit během následujících týdnů.
Co se konkrétních dat týče, závod v Německu by se měl jet 11.října pod názvem Eifel GP, v Portugalsku 25.října a na italské Imole jako GP Emilia Romagna 1.listopadu.
Konkrétní časy a délka závodních víkendů však ještě bude potvrzena podobně jako možnost limitovaného počtu fanoušků na některých závodech.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.