F1 se během letošního roku po velkých úpravách v kalendáři v souvislosti s Koronavirem vypraví i na německý Nürburgring, na italskou Imolu či do portugalského Algarve.
Do letošního kalendáře přibyly tři evropské závody, konkrétně se můžeme těšit na návrat okruhů Nürburgring a Imola. Poprvé se také F1 podívá do jižního Portugalska, kde bude mít premiéru okruh poblíž městečka Portimao s názvem Algarve.
Zapomenout naopak můžeme na závody na americkém kontinentu. Vyškrtnuta totiž byla Kanada, USA, Mexiko i Brazílie. Celkem nás aktuálně čeká třináct závodů. Cílem je tento počet navýšit až na 15-18 velkých cen a to s ukončením roku v Perském zálivu během prosince.
"Jsme rádi, že jsme opět pokročili s kompletací našich plánů pro letošní sezónu a jsme rádi, že do upraveného kalendáře můžeme přivítat Nürburging, Portimao a Imolu," uvedl šéf F1 Chase Carey a zároveň poděkoval za podporu pořadatelů v této bezprecedentní době.
Další důležitou zprávou je potvrzení, že F1 nezavítá na americký kontinent. Zrušen byl závod v Kanadě, USA, Mexiku i Brazílii. Finální verze letošního kalendáře by se měla objevit během následujících týdnů.
Co se konkrétních dat týče, závod v Německu by se měl jet 11.října pod názvem Eifel GP, v Portugalsku 25.října a na italské Imole jako GP Emilia Romagna 1.listopadu.
Konkrétní časy a délka závodních víkendů však ještě bude potvrzena podobně jako možnost limitovaného počtu fanoušků na některých závodech.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.