Pro Red Bull byla situace po kvalifikaci velmi svízelná a zdálo se, že se proti nim nebe spiklo i před závodem. Verstappen ve 12. zatáčce havaroval a dovezl vůz na startovní rošt značně pochroumaný. Během závodu se začal řešit i prohřešek u druhého pilota týmu.
Albonovi kvalifikace vůbec nevyšla a do závodu měl vyrazit z 13. místa na startu. Ve stínu Verstappenovy rány do bariéry se pak jeho výsledek jeví jako další zázrak v podání rakouské stáje. To by však nesmělo přijít ono typické ale...
Už v průběhu závodu bylo avizováno, že zástupci týmu jsou pozvání po skončení Grand Prix před komisi FIA - konkrétně v 17:15, protože došlo k porušení sportovních předpisů. Jak uvedl technický delegát FIA Jo Bauer, jenž incident oznámil: "... Tým Aston Martin Red Bull Racing uměle vysušil startovní prostor pro monopost číslo 23 za využití agregátu pro chlazení pohonné jednotky." Jinými slovy, zařízením určeným k ochlazování motoru a brzd mechanici zvýhodnili povrch dráhy v prostoru, kde stál Albonův vůz.
Komisaři incident potvrdili ve 14:56 středoevopského času a zároveň zveřejnili zprávu, že tým byl povolán k podání vysvětlení. "Jeho chování je v rozporu s nařízením ředitelství závodu, dokument 35." Komisaři však po šetření dospěli k názoru, že nejsou nutná další opatření, takže Alexander Albon si těžce vydobyté páté místo uhájil.
Haas šel rovněž na kobereček
Tým Haas vyslal na startovní rošt své piloty na rozdílných pneumatikách (Grosjean přechodné, Magnussen mokré), ovšem na konci zaváděcího kola je povolal do boxů a nasadil jim suché pneu. Výsledkem byla první bodovaná pozice pro americký tým, ale jak se ukázalo, nemusela být definitivní. Tým totiž podobně jako Red Bull obdržel předvolání před komisaře FIA.
Komise shledala, že tímto způsobem se tým Haas prohřešil proti článku 27.1 sportovních řádů, kde se praví, že "... pilot musí ovládat svůj vůz sám bez jakéhokoli přispění". Ono povolání do boxů bylo ohodnoceno penalizací v podobě 10 trestných vteřin, což znamenalo úpravy v pořadí: Magnussen se posunul za Carlose Sainze na 10. místo, Romain Grosjean musel svou patnáctou pozici přepustit Kimi Räikkönenovi.
Renault to zkouší podruhé
Francouzská stáj znovu podala protest - odmítá uznat za legální monopost Racing Point RP 20. Oficiální stížnost byla předána odpovědným místům poté, co Lance Stroll a Sergio Pérez dojeli na čtvrtém resp. sedmém místě.
"Potvrzujeme, že tým Renault DP World F1 předal sportovním komisařům žádost o objasnění legality monopostu Racing Point RP 20. Nehodláme k této záležitosti poskytnout žádný další komentář, dokud komisaři nedospějí k rozhodnutí," uvádí se v oficiální zprávě Renaultu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.