Pro Red Bull byla situace po kvalifikaci velmi svízelná a zdálo se, že se proti nim nebe spiklo i před závodem. Verstappen ve 12. zatáčce havaroval a dovezl vůz na startovní rošt značně pochroumaný. Během závodu se začal řešit i prohřešek u druhého pilota týmu.
Albonovi kvalifikace vůbec nevyšla a do závodu měl vyrazit z 13. místa na startu. Ve stínu Verstappenovy rány do bariéry se pak jeho výsledek jeví jako další zázrak v podání rakouské stáje. To by však nesmělo přijít ono typické ale...
Už v průběhu závodu bylo avizováno, že zástupci týmu jsou pozvání po skončení Grand Prix před komisi FIA - konkrétně v 17:15, protože došlo k porušení sportovních předpisů. Jak uvedl technický delegát FIA Jo Bauer, jenž incident oznámil: "... Tým Aston Martin Red Bull Racing uměle vysušil startovní prostor pro monopost číslo 23 za využití agregátu pro chlazení pohonné jednotky." Jinými slovy, zařízením určeným k ochlazování motoru a brzd mechanici zvýhodnili povrch dráhy v prostoru, kde stál Albonův vůz.
Komisaři incident potvrdili ve 14:56 středoevopského času a zároveň zveřejnili zprávu, že tým byl povolán k podání vysvětlení. "Jeho chování je v rozporu s nařízením ředitelství závodu, dokument 35." Komisaři však po šetření dospěli k názoru, že nejsou nutná další opatření, takže Alexander Albon si těžce vydobyté páté místo uhájil.
Haas šel rovněž na kobereček
Tým Haas vyslal na startovní rošt své piloty na rozdílných pneumatikách (Grosjean přechodné, Magnussen mokré), ovšem na konci zaváděcího kola je povolal do boxů a nasadil jim suché pneu. Výsledkem byla první bodovaná pozice pro americký tým, ale jak se ukázalo, nemusela být definitivní. Tým totiž podobně jako Red Bull obdržel předvolání před komisaře FIA.
Komise shledala, že tímto způsobem se tým Haas prohřešil proti článku 27.1 sportovních řádů, kde se praví, že "... pilot musí ovládat svůj vůz sám bez jakéhokoli přispění". Ono povolání do boxů bylo ohodnoceno penalizací v podobě 10 trestných vteřin, což znamenalo úpravy v pořadí: Magnussen se posunul za Carlose Sainze na 10. místo, Romain Grosjean musel svou patnáctou pozici přepustit Kimi Räikkönenovi.
Renault to zkouší podruhé
Francouzská stáj znovu podala protest - odmítá uznat za legální monopost Racing Point RP 20. Oficiální stížnost byla předána odpovědným místům poté, co Lance Stroll a Sergio Pérez dojeli na čtvrtém resp. sedmém místě.
"Potvrzujeme, že tým Renault DP World F1 předal sportovním komisařům žádost o objasnění legality monopostu Racing Point RP 20. Nehodláme k této záležitosti poskytnout žádný další komentář, dokud komisaři nedospějí k rozhodnutí," uvádí se v oficiální zprávě Renaultu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.