Formule 1 nesmí podle Christiana Hornera hledět pouze na zavedení rozpočtových stropů. Aby byla zdravější, je podle něj zapotřebí přemýšlet o dalších plánech, jako jsou například zákaznická auta.
"Teď je čas na to, abychom byli odvážní. Teď je čas na to, abychom ovlivnili změnu. Můžeme si odškrtávat věci, podle mě ale musíme chytnout býka za rohy a vyhnout se slovním hříčkám," uvádí šéf Red Bullu za současné situace, kdy je celá F1 v krizi, protože kvůli pandemii koronaviru nemůže závodit.
"Kdybych byl menším týmem, tak tou nejrychlejší a nákladově nejefektivnější cestou ke konkurenceschopnosti - spíše než se věnovat reverzními inženýrství a jen kopírovat své dodavatelské týmy, což se v mnoha případech děje, proč jim zkrátka neprodávat celá auta, se kterými skončíme v Abú Zabí? Ať je mají," nabádá Horner.
"Můžou fungovat jako závodní tým, nepotřebují veškerá ta zařízení pro výzkum a vývoj. Jde o nejrychlejší a zároveň nejlevnější cestu ke konkurenceschopnosti. Můžou fungovat jako závodní tým se slušným produktem," usuzuje.
Malým týmům se to ale nelíbí - podle nich by si tak špičkové týmy jen upevnili své vedení a neporazitelnost, kdyby jejich soupeři závodili jen se starší technikou a ani po zavedení rozpočtových stropů by tak neměli šanci na úspěch.
"Ale panuje kolem toho paranoia - být konstruktérem a čeho se vzdáváte, když jím nejste. V jiných odvětvích motorsportu to funguje, v MotoGP. Když byste tedy odkoupili Mercedes, Ferrari nebo Red Bull po Abú Zabí, proč ne?" táže se Horner.
Rozpočtové stropy: do určité míry věc rozumnáVelkým týmům se nelíbí ani snahy o stlačení rozpočtových stropů k hranici 100 mil. dolarů (2,5 miliardy Kč) ročně, preferují spíše o polovinu vyšší částku.
"Já jsem zcela pro šetření penězi a rozpočtový strop je rozumnou věcí, ale pokud nejdete ke zdroji a nezastavíte záplavu, pak nemůžete očekávat, že strop bude přehradou, která vše zastaví. V podstatě jde o odříznutí přívalu vody u zdroje," pokračuje s tím, že by se mu spíše zamlouvala jiná opatření, jako například zmražení vývoje v některých oblastech.
"F1 byla jako globální šampionát těžce postižena, ale myslím si, že v nepříznivých dobách se lidé semknou. Viděli jsme to ve našem vlastním týmu a ve sportu jako celku. Podle mě se všichni soustředí na ty správné věci, pokud jde o přežití F1, která se nakonec rozjede bezpečným a zodpovědným způsobem," věří šéf Red Bullu v to, že se s ostatními týmy nakonec dohodnout tak, aby byli všichni spokojení.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.