Formule 1 nesmí podle Christiana Hornera hledět pouze na zavedení rozpočtových stropů. Aby byla zdravější, je podle něj zapotřebí přemýšlet o dalších plánech, jako jsou například zákaznická auta.
"Teď je čas na to, abychom byli odvážní. Teď je čas na to, abychom ovlivnili změnu. Můžeme si odškrtávat věci, podle mě ale musíme chytnout býka za rohy a vyhnout se slovním hříčkám," uvádí šéf Red Bullu za současné situace, kdy je celá F1 v krizi, protože kvůli pandemii koronaviru nemůže závodit.
"Kdybych byl menším týmem, tak tou nejrychlejší a nákladově nejefektivnější cestou ke konkurenceschopnosti - spíše než se věnovat reverzními inženýrství a jen kopírovat své dodavatelské týmy, což se v mnoha případech děje, proč jim zkrátka neprodávat celá auta, se kterými skončíme v Abú Zabí? Ať je mají," nabádá Horner.
"Můžou fungovat jako závodní tým, nepotřebují veškerá ta zařízení pro výzkum a vývoj. Jde o nejrychlejší a zároveň nejlevnější cestu ke konkurenceschopnosti. Můžou fungovat jako závodní tým se slušným produktem," usuzuje.
Malým týmům se to ale nelíbí - podle nich by si tak špičkové týmy jen upevnili své vedení a neporazitelnost, kdyby jejich soupeři závodili jen se starší technikou a ani po zavedení rozpočtových stropů by tak neměli šanci na úspěch.
"Ale panuje kolem toho paranoia - být konstruktérem a čeho se vzdáváte, když jím nejste. V jiných odvětvích motorsportu to funguje, v MotoGP. Když byste tedy odkoupili Mercedes, Ferrari nebo Red Bull po Abú Zabí, proč ne?" táže se Horner.
Rozpočtové stropy: do určité míry věc rozumnáVelkým týmům se nelíbí ani snahy o stlačení rozpočtových stropů k hranici 100 mil. dolarů (2,5 miliardy Kč) ročně, preferují spíše o polovinu vyšší částku.
"Já jsem zcela pro šetření penězi a rozpočtový strop je rozumnou věcí, ale pokud nejdete ke zdroji a nezastavíte záplavu, pak nemůžete očekávat, že strop bude přehradou, která vše zastaví. V podstatě jde o odříznutí přívalu vody u zdroje," pokračuje s tím, že by se mu spíše zamlouvala jiná opatření, jako například zmražení vývoje v některých oblastech.
"F1 byla jako globální šampionát těžce postižena, ale myslím si, že v nepříznivých dobách se lidé semknou. Viděli jsme to ve našem vlastním týmu a ve sportu jako celku. Podle mě se všichni soustředí na ty správné věci, pokud jde o přežití F1, která se nakonec rozjede bezpečným a zodpovědným způsobem," věří šéf Red Bullu v to, že se s ostatními týmy nakonec dohodnout tak, aby byli všichni spokojení.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.