Renault je dalším z týmů Formule 1, které ukázali nové auto připravené pro sezónu 2020. K slavnostní prezentaci došlo v jeho autosalónu v Paříži.
Francouzský tým skončil loni až pátý za McLarenem, svým odběratelem motorů, o něhož ale příští rok přijde. Letos se chce stáj z Enstone zlepšit a rozdávat si to s nejlepší trojicí v podobě Ferrari, Mercedesu a Red Bullu.
"Rok 2020 je pro tým důležitým přechodným obdobím. Máme za cíl se dostat znovu do tempa jako během prvních tří let po našem návratu do Formule 1, zatímco se budeme připravovat na další sezónu, která bude představovat nový cyklus pro všechny týmy," zahajuje prezident Renaultu Jerome Stoll.
Nutnost se zlepšit zdůrazňuje šéf závodního týmu Cyril Abiteboul: "Tento rok musíme vyrazit tím nejlepším směrem pro velkou změnu v pravidlech v roce 2021. Měli jsme to pevně v mysli při organizačních změnách, které jsme provedli v druhé polovině 2019."
"K této sezóně přistupujeme se skromností i s ambicemi. S pokorou kvůli obrovské výzvě, jež spočívá před všemi týmy každý rok - a my nejsme výjimkou," pokračuje Abiteboul.
Letos za Renault budou nastupovat Daniel Ricciardo a Esteban Ocon, jenž se po roce vrací do F1 a nahrazuje Nica Hülkenberga. Během prezentace byli kromě obou pilotů přítomni také šéf vývoje šasi Pat Fry, velvyslanec Alain Prost, aerodynamik Marcin Budkowski či Rémi Taffin z motorového oddělení.
Tým zveřejnil pouze čtyři počítačové rendery nového vozu, ten skutečný ještě není hotový. Příští týden by ale v Barceloně na začátku předsezónního testování neměl chybět.
Rozměry vozu:- rozchod kol vpředu: 1 600 mm- rozchod kol vzadu: 1 550 mm- celková délka: 5 480 mm- celková výška: 950 mm- celková šířka: 2 000 mm- váha: 746 kg
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.