Renault je dalším z týmů Formule 1, které ukázali nové auto připravené pro sezónu 2020. K slavnostní prezentaci došlo v jeho autosalónu v Paříži.
Francouzský tým skončil loni až pátý za McLarenem, svým odběratelem motorů, o něhož ale příští rok přijde. Letos se chce stáj z Enstone zlepšit a rozdávat si to s nejlepší trojicí v podobě Ferrari, Mercedesu a Red Bullu.
"Rok 2020 je pro tým důležitým přechodným obdobím. Máme za cíl se dostat znovu do tempa jako během prvních tří let po našem návratu do Formule 1, zatímco se budeme připravovat na další sezónu, která bude představovat nový cyklus pro všechny týmy," zahajuje prezident Renaultu Jerome Stoll.
Nutnost se zlepšit zdůrazňuje šéf závodního týmu Cyril Abiteboul: "Tento rok musíme vyrazit tím nejlepším směrem pro velkou změnu v pravidlech v roce 2021. Měli jsme to pevně v mysli při organizačních změnách, které jsme provedli v druhé polovině 2019."
"K této sezóně přistupujeme se skromností i s ambicemi. S pokorou kvůli obrovské výzvě, jež spočívá před všemi týmy každý rok - a my nejsme výjimkou," pokračuje Abiteboul.
Letos za Renault budou nastupovat Daniel Ricciardo a Esteban Ocon, jenž se po roce vrací do F1 a nahrazuje Nica Hülkenberga. Během prezentace byli kromě obou pilotů přítomni také šéf vývoje šasi Pat Fry, velvyslanec Alain Prost, aerodynamik Marcin Budkowski či Rémi Taffin z motorového oddělení.
Tým zveřejnil pouze čtyři počítačové rendery nového vozu, ten skutečný ještě není hotový. Příští týden by ale v Barceloně na začátku předsezónního testování neměl chybět.
Rozměry vozu:- rozchod kol vpředu: 1 600 mm- rozchod kol vzadu: 1 550 mm- celková délka: 5 480 mm- celková výška: 950 mm- celková šířka: 2 000 mm- váha: 746 kg
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.