Renault je dalším z týmů Formule 1, které ukázali nové auto připravené pro sezónu 2020. K slavnostní prezentaci došlo v jeho autosalónu v Paříži.
Francouzský tým skončil loni až pátý za McLarenem, svým odběratelem motorů, o něhož ale příští rok přijde. Letos se chce stáj z Enstone zlepšit a rozdávat si to s nejlepší trojicí v podobě Ferrari, Mercedesu a Red Bullu.
"Rok 2020 je pro tým důležitým přechodným obdobím. Máme za cíl se dostat znovu do tempa jako během prvních tří let po našem návratu do Formule 1, zatímco se budeme připravovat na další sezónu, která bude představovat nový cyklus pro všechny týmy," zahajuje prezident Renaultu Jerome Stoll.
Nutnost se zlepšit zdůrazňuje šéf závodního týmu Cyril Abiteboul: "Tento rok musíme vyrazit tím nejlepším směrem pro velkou změnu v pravidlech v roce 2021. Měli jsme to pevně v mysli při organizačních změnách, které jsme provedli v druhé polovině 2019."
"K této sezóně přistupujeme se skromností i s ambicemi. S pokorou kvůli obrovské výzvě, jež spočívá před všemi týmy každý rok - a my nejsme výjimkou," pokračuje Abiteboul.
Letos za Renault budou nastupovat Daniel Ricciardo a Esteban Ocon, jenž se po roce vrací do F1 a nahrazuje Nica Hülkenberga. Během prezentace byli kromě obou pilotů přítomni také šéf vývoje šasi Pat Fry, velvyslanec Alain Prost, aerodynamik Marcin Budkowski či Rémi Taffin z motorového oddělení.
Tým zveřejnil pouze čtyři počítačové rendery nového vozu, ten skutečný ještě není hotový. Příští týden by ale v Barceloně na začátku předsezónního testování neměl chybět.
Rozměry vozu:- rozchod kol vpředu: 1 600 mm- rozchod kol vzadu: 1 550 mm- celková délka: 5 480 mm- celková výška: 950 mm- celková šířka: 2 000 mm- váha: 746 kg
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.