Cílem Maxe Verstappena je mistrovský titul. Příští ročník pro něj bude v tomto směru dost možná zásadní. Od Red Bullu a Hondy chce mít už od prvního závodu sezony 2020 plně konkurenceschopný stroj.
Red Bull se před letošní sezonou uchýlil ke změně dodavatele pohonných jednotek, když Renault nahradila Honda. Nutno podotknout, že nové partnerství zažilo několik vzestupů i pádů. Rakousko-Japonské spojenectví překvapilo už v úvodním závodě sezony. Na australské půdě totiž Verstappen dokázal získat třetí příčku. Což bylo mimořádně překvapivé, neboť se mělo za to, že Mercedes a Ferrari disponují před Rudými býky výrazným náskokem.
Forma Red Bullu navíc překvapovala i nadále. Stáj, která Formuli 1 mezi lety 2010 až 2013 dominovala se sice čas od času nevyhnula určitým výpadkům, obecně ale byla její forma solidní. Když navíc dokázal Max Verstappen vyhrát na rakouském Red Bull Ringu, vypadalo to pro tým velmi dobře.
Jenže po letní přestávce přišel zvrat: To, že bude zejména Honda ztrácet na motorově náročných okruzích, jakými jsou Spa a Monza se očekávalo. Horší už to bylo v Singapuru, tam chtěl Red Bull zaútočit na první příčku, ale to se nepovedlo. Tým, jemuž vévodí z pozice šéfa Christian Horner se trápil a nestačil tempu nejrychlejších vozů. Tehdy se začalo nahlas spekulovat o možnosti odchodu holandské hvězdy. Max dal jasně najevo, že chce vůz schopný vyhrávat šampionáty, přičemž svůj požadavek přenáší i do následující sezony. Právě tohle je pro něj naprosto prioritní.
„Musíme si počkat, jak na tom budeme v porovnání s ostatními, to je jasné, ale naším cílem rozhodně je příští rok bojovat o mistrovský titul. Budeme se snažit na maximum, příští rok chceme mít konkurenceschopní od prvního závodu. To musí být naším cílem,“ praví ambiciózní pilot.
Při hodnocení sezony 2019 vystupuje Max optimisticky. Zdůrazňuje, že velmi důležitá je pro něj spolehlivost pohonné jednotky. V tomto směru Honda učinila znatelný pokrok a Verstappen si je toho dobře vědom. „Myslím, že letos to šlo dobře, učinili jsme pokrok, jak ve spolehlivosti, tak i ve výkonnosti. Takže jsme spokojeni, přirozeně ale vždy chcete víc,“ líčí.
O titulech už je rozhodnuto. Přesto ještě bude v Abú Zabí oč bojovat. Hraje se zejména o třetí místo v Poháru jezdců, nejlépe nakročeno k němu má díky vzájemné brazilské kolizi obou jezdců Ferrari právě Verstappen. Nedá se však říci, že by ho snaha o dosažení téhle mety nějak zvlášť naplňovala. „Jasně, vždy je lepší skončit třetí, než třeba čtvrtý nebo pátý. Ale upřímně, myslím, že všichni tu jsme proto, abychom vyhrávali. Při zpětném pohledu mě třetí místo rozhodně nebude dělat šťastným,“ ukončuje.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.