Cílem Maxe Verstappena je mistrovský titul. Příští ročník pro něj bude v tomto směru dost možná zásadní. Od Red Bullu a Hondy chce mít už od prvního závodu sezony 2020 plně konkurenceschopný stroj.
Red Bull se před letošní sezonou uchýlil ke změně dodavatele pohonných jednotek, když Renault nahradila Honda. Nutno podotknout, že nové partnerství zažilo několik vzestupů i pádů. Rakousko-Japonské spojenectví překvapilo už v úvodním závodě sezony. Na australské půdě totiž Verstappen dokázal získat třetí příčku. Což bylo mimořádně překvapivé, neboť se mělo za to, že Mercedes a Ferrari disponují před Rudými býky výrazným náskokem.
Forma Red Bullu navíc překvapovala i nadále. Stáj, která Formuli 1 mezi lety 2010 až 2013 dominovala se sice čas od času nevyhnula určitým výpadkům, obecně ale byla její forma solidní. Když navíc dokázal Max Verstappen vyhrát na rakouském Red Bull Ringu, vypadalo to pro tým velmi dobře.
Jenže po letní přestávce přišel zvrat: To, že bude zejména Honda ztrácet na motorově náročných okruzích, jakými jsou Spa a Monza se očekávalo. Horší už to bylo v Singapuru, tam chtěl Red Bull zaútočit na první příčku, ale to se nepovedlo. Tým, jemuž vévodí z pozice šéfa Christian Horner se trápil a nestačil tempu nejrychlejších vozů. Tehdy se začalo nahlas spekulovat o možnosti odchodu holandské hvězdy. Max dal jasně najevo, že chce vůz schopný vyhrávat šampionáty, přičemž svůj požadavek přenáší i do následující sezony. Právě tohle je pro něj naprosto prioritní.
„Musíme si počkat, jak na tom budeme v porovnání s ostatními, to je jasné, ale naším cílem rozhodně je příští rok bojovat o mistrovský titul. Budeme se snažit na maximum, příští rok chceme mít konkurenceschopní od prvního závodu. To musí být naším cílem,“ praví ambiciózní pilot.
Při hodnocení sezony 2019 vystupuje Max optimisticky. Zdůrazňuje, že velmi důležitá je pro něj spolehlivost pohonné jednotky. V tomto směru Honda učinila znatelný pokrok a Verstappen si je toho dobře vědom. „Myslím, že letos to šlo dobře, učinili jsme pokrok, jak ve spolehlivosti, tak i ve výkonnosti. Takže jsme spokojeni, přirozeně ale vždy chcete víc,“ líčí.
O titulech už je rozhodnuto. Přesto ještě bude v Abú Zabí oč bojovat. Hraje se zejména o třetí místo v Poháru jezdců, nejlépe nakročeno k němu má díky vzájemné brazilské kolizi obou jezdců Ferrari právě Verstappen. Nedá se však říci, že by ho snaha o dosažení téhle mety nějak zvlášť naplňovala. „Jasně, vždy je lepší skončit třetí, než třeba čtvrtý nebo pátý. Ale upřímně, myslím, že všichni tu jsme proto, abychom vyhrávali. Při zpětném pohledu mě třetí místo rozhodně nebude dělat šťastným,“ ukončuje.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.