Stáj Williams dnes potvrdila svou jezdeckou sestavu pro příští sezónu - ve Formuli 1 ji budou reprezentovat George Russell a Nicholas Latifi.
Místo zkušeného jezdce tato britská soukromá stáj zakladatele Franka Williamse vsadí na dva mladíky. "Je nám potěšením oznámit, že Nicholas Latifi doplní jezdeckou sestavu pro rok 2020 v příštím ročníku šampionátu FIA Formule 1," stojí v jejím očekávaném prohlášení (o jeho jmenování jsme psali před 2 měsíci).
Latifi na ní letos "zapůsobil" jako rezervní pilot, jenž se během sezóny zúčastnil několika testů a šesti pátečních tréninků. Čtyřiadvacetiletý Kanaďan se do týmu "integroval a poskytoval cennou zpětnou vazbu pro vývoj FW42 i [příštího] FW43," pochvaluje si tým.
První úspěchy nasbíral v juniorských formulích: ve Formuli 2 vyhrál několik závodů a letos v ní patřil k uchazečům o titul - před finálovým závodem mu patří se ztrátou 72 bodů na lídra Nycka de Vriese druhá příčka. Před tím se také účastnil šampionátů Formule Renault 3,5 či evropské Formule 3.
"Je mi potěšením oznámit, že Nicholas postoupí do role závodního jezdce, aby v roce 2020 nastupoval po boku Georga. Na nás všechny u Williamsu ohromně zapůsobilo to, co letos ve Formuli 2 dokázal, stejně jako jeho oddanost týmu a práce, kterou v zákulisí vynakládal. Stal se z něj uznávaný a respektovaný člen Williamsu a my se na něj v nové roli těšíme s tím, jak se chceme probojovat zpět do středu pole," říká šéfka týmu Claire Williamsová.
Nově jmenovaný pilot své povýšení komentuje slovy: "Jsem vzrušen tím, že postupuji na pozici závodního jezdce pro rok 2020. Plně si letošní spolupráce s týmem užívám, podporuji vývoj auta a pomáhám, kdekoliv na trati či v továrně můžu. Těším se na další cestu, která je před týmem, a už se nemůžu dočkat svého debutu v F1 ve Velké ceně Austrálie 2020!"
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.