Stáj Williams dnes potvrdila svou jezdeckou sestavu pro příští sezónu - ve Formuli 1 ji budou reprezentovat George Russell a Nicholas Latifi.
Místo zkušeného jezdce tato britská soukromá stáj zakladatele Franka Williamse vsadí na dva mladíky. "Je nám potěšením oznámit, že Nicholas Latifi doplní jezdeckou sestavu pro rok 2020 v příštím ročníku šampionátu FIA Formule 1," stojí v jejím očekávaném prohlášení (o jeho jmenování jsme psali před 2 měsíci).
Latifi na ní letos "zapůsobil" jako rezervní pilot, jenž se během sezóny zúčastnil několika testů a šesti pátečních tréninků. Čtyřiadvacetiletý Kanaďan se do týmu "integroval a poskytoval cennou zpětnou vazbu pro vývoj FW42 i [příštího] FW43," pochvaluje si tým.
První úspěchy nasbíral v juniorských formulích: ve Formuli 2 vyhrál několik závodů a letos v ní patřil k uchazečům o titul - před finálovým závodem mu patří se ztrátou 72 bodů na lídra Nycka de Vriese druhá příčka. Před tím se také účastnil šampionátů Formule Renault 3,5 či evropské Formule 3.
"Je mi potěšením oznámit, že Nicholas postoupí do role závodního jezdce, aby v roce 2020 nastupoval po boku Georga. Na nás všechny u Williamsu ohromně zapůsobilo to, co letos ve Formuli 2 dokázal, stejně jako jeho oddanost týmu a práce, kterou v zákulisí vynakládal. Stal se z něj uznávaný a respektovaný člen Williamsu a my se na něj v nové roli těšíme s tím, jak se chceme probojovat zpět do středu pole," říká šéfka týmu Claire Williamsová.
Nově jmenovaný pilot své povýšení komentuje slovy: "Jsem vzrušen tím, že postupuji na pozici závodního jezdce pro rok 2020. Plně si letošní spolupráce s týmem užívám, podporuji vývoj auta a pomáhám, kdekoliv na trati či v továrně můžu. Těším se na další cestu, která je před týmem, a už se nemůžu dočkat svého debutu v F1 ve Velké ceně Austrálie 2020!"
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.