Podle jezdce McLarenu Carlose Sainze mladšího jsou rozdíly mezi týmy Formule 1 mnohem větší, než si lidé dokážou představit. Hodnota delší doby strávené na jednom místě se podle něj často podceňuje, což dokládá na příkladech Daniela Ricciarda, Charlese Leclerca či Pierra Gaslyho.
Španěl začínal své působení v F1 v roce 2015 u Toro Rosso, poté se uprostřed sezóny 2017 dočkal své výměny k Renaultu. Své místo si tam ale neudržel, francouzská stáj se loni rozhodla místo něj sáhnout po Danielovi Ricciardovi, Carlosovi se však podařilo vyjednat přestup k McLarenu.
"Týmy se hodně liší. Mnohem více, než si lidé dokážou představit. A auta se chovají o dost jinak, než si lidé myslí. Proto podle mě vidíte, jak každý jezdec potřebuje několik závodů na to, aby si zvykl na tým, na auto," popisuje Sainze.
Ricciardo, Gasly, Leclerc... jde to vidět u všech, kdo změnili týmPoté to ilustruje na příkladu několika jezdců: "Viděli jsme to letos u Ricciarda, u Pierra [Gaslyho] - u každého pilota, který změnil tým... u Leclerca na počátku roku." Gasly na to nakonec doplatil, když se ho Red Bull během letní přestávky rozhodl poslat zpět do svého B-týmu - do Toro Rosso, odkud místo něj přichází mladý Alexander Albon.
"Potřebujete trochu času, než přijdete na tajemství. A týmy pracují po všech stránkách odlišně, takže to trvá a lidé podceňuj to, kolik výkonnosti můžete dostat z balíku, když tam strávíte více než rok," upozorňuje 24letý Španěl, syn slavného dvojnásobného mistra světa v rallye.
Jako důkaz vybírá opět konkrétní příklady: "Vidíte Péreze [u Racing Pointu], [Maxe] Verstappena teď u Red Bullu, [Lewise] Hamiltona s Mercedesem. Jde o následky většího množství času stráveného s týmem a poznání toho, jak využít auto naplno."
Na McLaren si stále zvyká, vidí velký prostor pro zlepšeníSainz se letos sám sžívá s novým vozem, s nímž ale již po 12 závodech nasbíral 58 bodů. To je více, než v kterékoliv dřívější sezóně F1 s Toro Rosso či s Renaultem. Díky tomu je v šampionátu nejlepším jezdce ze "Zbytku světa" za piloty Mercedesu, Ferrari a Red Bullu. V posledních 7 závodech před letní přestávkou dokonce skončil pětkrát v první šestce.
Z auta se mu ještě nedaří dostávat vše, navíc má u McLarenu silného týmového kolegu - o pět roků mladšího Landa Norrise: "Začínám vozu hodně dobře rozumět. Ale stále cítím, že mám mnohem větší prostor pro zlepšení a že se o hodně může zlepšit i auto, když se mi podaří ho lépe nastavit pro to, co mi sedí."
"Každý pátek stále zkoušíme spoustu věcí, abychom zjistili, který směr mi vyhovuje a všechno. Jde však o pomalý proces. To, na co tím myslím, trvá roky, víte? Čím více let strávíte v jednom týmu nebo u něčeho, tak se toho stále více učíte o voze, o týmu, o lidech, jak dostat víc z každého jednotlivce. Myslím, že to je stejné v jakékoliv jiné práci na světě," dodává Sainz.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.