Podle jezdce McLarenu Carlose Sainze mladšího jsou rozdíly mezi týmy Formule 1 mnohem větší, než si lidé dokážou představit. Hodnota delší doby strávené na jednom místě se podle něj často podceňuje, což dokládá na příkladech Daniela Ricciarda, Charlese Leclerca či Pierra Gaslyho.
Španěl začínal své působení v F1 v roce 2015 u Toro Rosso, poté se uprostřed sezóny 2017 dočkal své výměny k Renaultu. Své místo si tam ale neudržel, francouzská stáj se loni rozhodla místo něj sáhnout po Danielovi Ricciardovi, Carlosovi se však podařilo vyjednat přestup k McLarenu.
"Týmy se hodně liší. Mnohem více, než si lidé dokážou představit. A auta se chovají o dost jinak, než si lidé myslí. Proto podle mě vidíte, jak každý jezdec potřebuje několik závodů na to, aby si zvykl na tým, na auto," popisuje Sainze.
Ricciardo, Gasly, Leclerc... jde to vidět u všech, kdo změnili týmPoté to ilustruje na příkladu několika jezdců: "Viděli jsme to letos u Ricciarda, u Pierra [Gaslyho] - u každého pilota, který změnil tým... u Leclerca na počátku roku." Gasly na to nakonec doplatil, když se ho Red Bull během letní přestávky rozhodl poslat zpět do svého B-týmu - do Toro Rosso, odkud místo něj přichází mladý Alexander Albon.
"Potřebujete trochu času, než přijdete na tajemství. A týmy pracují po všech stránkách odlišně, takže to trvá a lidé podceňuj to, kolik výkonnosti můžete dostat z balíku, když tam strávíte více než rok," upozorňuje 24letý Španěl, syn slavného dvojnásobného mistra světa v rallye.
Jako důkaz vybírá opět konkrétní příklady: "Vidíte Péreze [u Racing Pointu], [Maxe] Verstappena teď u Red Bullu, [Lewise] Hamiltona s Mercedesem. Jde o následky většího množství času stráveného s týmem a poznání toho, jak využít auto naplno."
Na McLaren si stále zvyká, vidí velký prostor pro zlepšeníSainz se letos sám sžívá s novým vozem, s nímž ale již po 12 závodech nasbíral 58 bodů. To je více, než v kterékoliv dřívější sezóně F1 s Toro Rosso či s Renaultem. Díky tomu je v šampionátu nejlepším jezdce ze "Zbytku světa" za piloty Mercedesu, Ferrari a Red Bullu. V posledních 7 závodech před letní přestávkou dokonce skončil pětkrát v první šestce.
Z auta se mu ještě nedaří dostávat vše, navíc má u McLarenu silného týmového kolegu - o pět roků mladšího Landa Norrise: "Začínám vozu hodně dobře rozumět. Ale stále cítím, že mám mnohem větší prostor pro zlepšení a že se o hodně může zlepšit i auto, když se mi podaří ho lépe nastavit pro to, co mi sedí."
"Každý pátek stále zkoušíme spoustu věcí, abychom zjistili, který směr mi vyhovuje a všechno. Jde však o pomalý proces. To, na co tím myslím, trvá roky, víte? Čím více let strávíte v jednom týmu nebo u něčeho, tak se toho stále více učíte o voze, o týmu, o lidech, jak dostat víc z každého jednotlivce. Myslím, že to je stejné v jakékoliv jiné práci na světě," dodává Sainz.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.