Dnes došlo k rošádě mezi piloty Red Bullu. Alex Albon nahrazuje Pierre Gaslyho, který putuje opačným směrem.
Albon usedne do Red Bullu místo Gaslyho hned po letní přestávce v GP Belgie, Francouz se vrátí na jeho místo do Toro Rosso.
"Red Bull je v jedinečné pozici - má pod smlouvou čtyři talentované F1 jezdce, které můžeme rotovat mezi týmem a Toro Rosso. Tým využije následujících devět závodů k tomu, aby vyhodnotil výkonnost Alexe před tím, než učiníme informované rozhodnutí o tom, kdo usedne vedle Maxe v roce 2020," potvrzuje rakouská stáj.
Helmut Marko již minulý týden uvedl, že jsou na pokračování spolupráce dohodnutí s Verstappenem, který mohl odejít pouze v případě, že by byl před letní přestávkou na horším než 3. místě.
🚨@alex_albon moves to @redbullracing! ✌️ We’re excited to see Alex get the opportunity, and we’re happy to be working with @pierregasly again! 👊 pic.twitter.com/hYgu3GsD0N
— Toro Rosso (@ToroRosso) August 12, 2019U Red Bullu nejde o první změnu sestavy uprostřed rozjeté sezóny - v roce 2016 Verstappen v A-týmu vystřídal Daniila Kvjata a při svém debutu ve Španělsku hned vyhrál.
O letní přestávce tedy opět mění složení v naději, že jejich druhý pilot bude sbírat více bodů, než tomu bylo doposud: "Všichni se v týmu těší na přivítání Alexe a jeho podporu v další fázi jeho F1 kariéry," uvádí Red Bull.
Thajský nováček zatím v šampionátu nasbíral 16 bodů, jeho nejlepším výsledkem je šesté místo v deštivé Velké ceně Německa. V průběžném pořadí mu patří 15 pozice s jednobodovou ztrátou na Nica Hülkenberga z Renaultu.
A new look line up for Spa 🇧🇪 @Max33Verstappen and @alex_albon to take on Belgium together 👊 #givesyouwings pic.twitter.com/7rCHI09xVE
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) August 12, 2019Alex's journey to joining 📸 Taking a look back at his rise through the ranks 👊👉 https://t.co/b6vaz5CmpH #givesyouwings pic.twitter.com/judT5vDJKW
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) August 12, 2019
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.