Dnes došlo k rošádě mezi piloty Red Bullu. Alex Albon nahrazuje Pierre Gaslyho, který putuje opačným směrem.
Albon usedne do Red Bullu místo Gaslyho hned po letní přestávce v GP Belgie, Francouz se vrátí na jeho místo do Toro Rosso.
"Red Bull je v jedinečné pozici - má pod smlouvou čtyři talentované F1 jezdce, které můžeme rotovat mezi týmem a Toro Rosso. Tým využije následujících devět závodů k tomu, aby vyhodnotil výkonnost Alexe před tím, než učiníme informované rozhodnutí o tom, kdo usedne vedle Maxe v roce 2020," potvrzuje rakouská stáj.
Helmut Marko již minulý týden uvedl, že jsou na pokračování spolupráce dohodnutí s Verstappenem, který mohl odejít pouze v případě, že by byl před letní přestávkou na horším než 3. místě.
🚨@alex_albon moves to @redbullracing! ✌️ We’re excited to see Alex get the opportunity, and we’re happy to be working with @pierregasly again! 👊 pic.twitter.com/hYgu3GsD0N
— Toro Rosso (@ToroRosso) August 12, 2019U Red Bullu nejde o první změnu sestavy uprostřed rozjeté sezóny - v roce 2016 Verstappen v A-týmu vystřídal Daniila Kvjata a při svém debutu ve Španělsku hned vyhrál.
O letní přestávce tedy opět mění složení v naději, že jejich druhý pilot bude sbírat více bodů, než tomu bylo doposud: "Všichni se v týmu těší na přivítání Alexe a jeho podporu v další fázi jeho F1 kariéry," uvádí Red Bull.
Thajský nováček zatím v šampionátu nasbíral 16 bodů, jeho nejlepším výsledkem je šesté místo v deštivé Velké ceně Německa. V průběžném pořadí mu patří 15 pozice s jednobodovou ztrátou na Nica Hülkenberga z Renaultu.
A new look line up for Spa 🇧🇪 @Max33Verstappen and @alex_albon to take on Belgium together 👊 #givesyouwings pic.twitter.com/7rCHI09xVE
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) August 12, 2019Alex's journey to joining 📸 Taking a look back at his rise through the ranks 👊👉 https://t.co/b6vaz5CmpH #givesyouwings pic.twitter.com/judT5vDJKW
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) August 12, 2019Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.