Daniel Ricciardo patří bezpochyby k nejlepším pilotům současnosti. U Red Bullu to mnohokrát dokázal. Co říká na výkony jezdce, který po něm sedačku zdědil?
Pierre Gasly prožívá mimořádně těžký ročník. Po loňském úspěchu v Bahrajnu, kde získal mladý pilot ještě v barvách Toro Rosso čtvrté místo, se zdálo, že jeho kariéra nabírá raketové tempo. Navíc, když tehdejší jezdec Red Bullu Daniel Ricciardo oznámil svůj přesun k Renaultu a mladý Francouz byl povýšen na jeho místo, zdálo se, že tu máme další hvězdu budoucnosti.
Gasly byl optimistou, před sezonou prohlašoval, že si věří na svého nového kolegu Verstappena, jenže už předsezonní testy naznačily, že to nebude mít jednoduché. Dvě havárie v Barceloně, plus nepovedený vstup do sezony ještě ke všemu vystupňovaly tlak, jemuž je třiadvacetiletý rodák z Rouenu momentálně vystaven.
Odborný poradce rakouské stáje Helmut Marko několikrát zopakoval, že výkony, které Gasly předvádí jsou neakceptovatelné, podobný tón nasadil ve svých prohlášeních i šéf týmu Christian Horner. Podle mnohých odborníků by už Gasly v týmu ani nebyl, pokud by za něj měl Red Bull adekvátní náhradu.
Neutěšené situace Francouze si tak všímá rovněž jeho předchůdce Daniel Ricciardo „Netuším, co se s ním děje, loni měl v Toro Rosso výborné výsledky a teď má navíc k dispozici lepší vůz. Abych byl upřímný nečekal jsem, že Maxe porazí, ale rozdíl mezi oběma je skutečně velký,“ praví Australan.
„Nemá to snadné, protože od Maxe je skutečně daleko. U Red Bullu jsou s Maxem určitě spokojeni, avšak jistě tuší, že mohli mít více bodů“ (V případě lepších výkonů Gaslyho).
Za vše hovoří čísla. Zatímco Verstappen letos dokázal získat už 181 bodů, Francouz jich má na svém kontě jen 63 a z jezdců předních tří týmů je na tom jednoznačně nejhůře. A jestliže Max během tohoto ročníku už dvakrát zvítězil, nejlepším umístěním Gaslyho bylo pouze čtvrté místo ze Silverstone. Třiadvacetiletý závodník se nechal několikrát slyšet, že letošní Red Bull mu vůbec nesedí, tým mu dokonce naordinoval Maxovo nastavení, nicméně ani to zatím kýžený průlom nepřineslo.
Velký rozdíl byl mezi oběma i v posledním závodě před letní přestávkou. Zatímco Max bojoval až do konce závodu o vítězství, Gasly se musel sklonit před pilotem McLarenu Carlosem Sainzem a bral pouze šestou příčku.
Jak dlouho vydrží Red Bullu trpělivost?
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.