Daniel Ricciardo patří bezpochyby k nejlepším pilotům současnosti. U Red Bullu to mnohokrát dokázal. Co říká na výkony jezdce, který po něm sedačku zdědil?
Pierre Gasly prožívá mimořádně těžký ročník. Po loňském úspěchu v Bahrajnu, kde získal mladý pilot ještě v barvách Toro Rosso čtvrté místo, se zdálo, že jeho kariéra nabírá raketové tempo. Navíc, když tehdejší jezdec Red Bullu Daniel Ricciardo oznámil svůj přesun k Renaultu a mladý Francouz byl povýšen na jeho místo, zdálo se, že tu máme další hvězdu budoucnosti.
Gasly byl optimistou, před sezonou prohlašoval, že si věří na svého nového kolegu Verstappena, jenže už předsezonní testy naznačily, že to nebude mít jednoduché. Dvě havárie v Barceloně, plus nepovedený vstup do sezony ještě ke všemu vystupňovaly tlak, jemuž je třiadvacetiletý rodák z Rouenu momentálně vystaven.
Odborný poradce rakouské stáje Helmut Marko několikrát zopakoval, že výkony, které Gasly předvádí jsou neakceptovatelné, podobný tón nasadil ve svých prohlášeních i šéf týmu Christian Horner. Podle mnohých odborníků by už Gasly v týmu ani nebyl, pokud by za něj měl Red Bull adekvátní náhradu.
Neutěšené situace Francouze si tak všímá rovněž jeho předchůdce Daniel Ricciardo „Netuším, co se s ním děje, loni měl v Toro Rosso výborné výsledky a teď má navíc k dispozici lepší vůz. Abych byl upřímný nečekal jsem, že Maxe porazí, ale rozdíl mezi oběma je skutečně velký,“ praví Australan.
„Nemá to snadné, protože od Maxe je skutečně daleko. U Red Bullu jsou s Maxem určitě spokojeni, avšak jistě tuší, že mohli mít více bodů“ (V případě lepších výkonů Gaslyho).
Za vše hovoří čísla. Zatímco Verstappen letos dokázal získat už 181 bodů, Francouz jich má na svém kontě jen 63 a z jezdců předních tří týmů je na tom jednoznačně nejhůře. A jestliže Max během tohoto ročníku už dvakrát zvítězil, nejlepším umístěním Gaslyho bylo pouze čtvrté místo ze Silverstone. Třiadvacetiletý závodník se nechal několikrát slyšet, že letošní Red Bull mu vůbec nesedí, tým mu dokonce naordinoval Maxovo nastavení, nicméně ani to zatím kýžený průlom nepřineslo.
Velký rozdíl byl mezi oběma i v posledním závodě před letní přestávkou. Zatímco Max bojoval až do konce závodu o vítězství, Gasly se musel sklonit před pilotem McLarenu Carlosem Sainzem a bral pouze šestou příčku.
Jak dlouho vydrží Red Bullu trpělivost?
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.