Daniel Ricciardo patří bezpochyby k nejlepším pilotům současnosti. U Red Bullu to mnohokrát dokázal. Co říká na výkony jezdce, který po něm sedačku zdědil?
Pierre Gasly prožívá mimořádně těžký ročník. Po loňském úspěchu v Bahrajnu, kde získal mladý pilot ještě v barvách Toro Rosso čtvrté místo, se zdálo, že jeho kariéra nabírá raketové tempo. Navíc, když tehdejší jezdec Red Bullu Daniel Ricciardo oznámil svůj přesun k Renaultu a mladý Francouz byl povýšen na jeho místo, zdálo se, že tu máme další hvězdu budoucnosti.
Gasly byl optimistou, před sezonou prohlašoval, že si věří na svého nového kolegu Verstappena, jenže už předsezonní testy naznačily, že to nebude mít jednoduché. Dvě havárie v Barceloně, plus nepovedený vstup do sezony ještě ke všemu vystupňovaly tlak, jemuž je třiadvacetiletý rodák z Rouenu momentálně vystaven.
Odborný poradce rakouské stáje Helmut Marko několikrát zopakoval, že výkony, které Gasly předvádí jsou neakceptovatelné, podobný tón nasadil ve svých prohlášeních i šéf týmu Christian Horner. Podle mnohých odborníků by už Gasly v týmu ani nebyl, pokud by za něj měl Red Bull adekvátní náhradu.
Neutěšené situace Francouze si tak všímá rovněž jeho předchůdce Daniel Ricciardo „Netuším, co se s ním děje, loni měl v Toro Rosso výborné výsledky a teď má navíc k dispozici lepší vůz. Abych byl upřímný nečekal jsem, že Maxe porazí, ale rozdíl mezi oběma je skutečně velký,“ praví Australan.
„Nemá to snadné, protože od Maxe je skutečně daleko. U Red Bullu jsou s Maxem určitě spokojeni, avšak jistě tuší, že mohli mít více bodů“ (V případě lepších výkonů Gaslyho).
Za vše hovoří čísla. Zatímco Verstappen letos dokázal získat už 181 bodů, Francouz jich má na svém kontě jen 63 a z jezdců předních tří týmů je na tom jednoznačně nejhůře. A jestliže Max během tohoto ročníku už dvakrát zvítězil, nejlepším umístěním Gaslyho bylo pouze čtvrté místo ze Silverstone. Třiadvacetiletý závodník se nechal několikrát slyšet, že letošní Red Bull mu vůbec nesedí, tým mu dokonce naordinoval Maxovo nastavení, nicméně ani to zatím kýžený průlom nepřineslo.
Velký rozdíl byl mezi oběma i v posledním závodě před letní přestávkou. Zatímco Max bojoval až do konce závodu o vítězství, Gasly se musel sklonit před pilotem McLarenu Carlosem Sainzem a bral pouze šestou příčku.
Jak dlouho vydrží Red Bullu trpělivost?
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.