Marcus Ericsson strávil ve Formuli1 5 sezon. Letos však působí v zámořské IndyCar. Jaké jsou dle osmadvacetiletého pilota rozdíly mezi oběma sériemi?
Švédský pilot Marcus Ericsson působil ve Formuli1 5 sezon, konkrétně mezi ročníky 2014 až 2018. Během této doby vystřídal dva týmy. Svou kariéru v královně motorsportu zahájil coby jezdec týmu Caterham, přičemž posléze přesídlil do Sauberu, kde závodil až do konce loňské sezony.
V té ho však zastínil kolega Leclerc a Ericssonovi nová smlouva na letošní rok nabídnuta nebyla. Osmadvacetiletý pilot si tak byl nucen hledat nové angažmá. Nalezl jej v zámořské formulové sérií IndyCar v niž hájí barvy Schmidt Peterson Motorsports.
Jaké jsou podle něj rozdíly mezi F1 a IndyCar? „Podle mě jsou skutečné závody v IndyCar, nikoliv v F1. Jízda za jiným vozem je v IndyCar milionkrát snazší, pouze pokud jedete sami, chybí vám výkon a přítlak - ten má F1 výraznější,“ uvádí Švéd.
Ericsson je v průběžném pořadí IndyCar na patnáctém místě se ziskem 183 bodů. Účastnil se rovněž legendárního závodu 500 mil v Indianapolis, ten ale nedokončil.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.