Expilot F1 ji srovnal s IndyCar. Na rovinu řekl, co každý vidí, ale nedaří se to napravit

Marcus Ericsson v Monze
Marcus Ericsson v Monze, foto: Sauber Motorsport AG
Pavel Mandát , F1NEWS.CZ 5. července 2019 19:45
Sdílej:

Marcus Ericsson strávil ve Formuli1 5 sezon. Letos však působí v zámořské IndyCar. Jaké jsou dle osmadvacetiletého pilota rozdíly mezi oběma sériemi?

Švédský pilot Marcus Ericsson působil ve Formuli1 5 sezon, konkrétně mezi ročníky 2014 až 2018. Během této doby vystřídal dva týmy. Svou kariéru v královně motorsportu zahájil coby jezdec týmu Caterham, přičemž posléze přesídlil do Sauberu, kde závodil až do konce loňské sezony.

V té ho však zastínil kolega Leclerc a Ericssonovi nová smlouva na letošní rok nabídnuta nebyla. Osmadvacetiletý pilot si tak byl nucen hledat nové angažmá. Nalezl jej v zámořské formulové sérií IndyCar v niž hájí barvy Schmidt Peterson Motorsports.

Jaké jsou podle něj rozdíly mezi F1 a IndyCar? „Podle mě jsou skutečné závody v IndyCar, nikoliv v F1. Jízda za jiným vozem je v IndyCar milionkrát snazší, pouze pokud jedete sami, chybí vám výkon a přítlak - ten má F1 výraznější,“ uvádí Švéd.

Ericsson je v průběžném pořadí IndyCar na patnáctém místě se ziskem 183 bodů. Účastnil se rovněž legendárního závodu 500 mil v Indianapolis, ten ale nedokončil.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.