SPIELBERG - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Přinášíme stručný přehled dat z dnešní kvalifikace a predikci těch nejlepších strategií pro Velkou cenu Rakouska 2019.
Leclerc sice nedal dohromady čisté kolo, to se povedlo Hamiltonovi, přesto byl nejrychlejší ve všech sektorech a kvalifikaci zaslouženě vyhrál. Mercedes nejvíce ztrácel v 1. sektoru, kde se nachází jediná zatáčka a dlouhá rovinka.
Třetí příčku mohl mít Bottas, ani ten ale neposkládal své nejlepší sektory do 1 kola, jak se to podařilo Verstappenovi, jenž zítra bude díky penalizaci Lewise startovat z 1. řady.
Valtteri pro F1news.cz dnes uvedl, že toho sice moc neví o vylepšeních Ferrari, přesto mají stále více přítlaku a v zatáčkách jsou rychlejší - akorát pořád dost ztrácejí na rovinkách. Očekává vyrovnaný závod a spoléhá na mírnou strategickou výhodu v podobě tvrdších pneumatik na startu než jejich soupeř z Maranella.
Ferrari jeho slova na rovinkách potvrzovalo - Leclerc dosáhl na speed-trapu 325,7 km/h, druhý Hülkenberg s Renaultem ztrácel 3,1 km/h, Albon s Hondou za zády 3,5 km/h.
O úrovni přítlaku hodně vypovídá konec 2. sektoru, kde dominoval Leclerc (255,5 km/h), za ním se seřadili Bottas, Vettel, Verstappen, Hamilton a s větším odstupem Norris.
Pneumatiky a strategieTýmy budou cílit na jednozastávkovou strategii. Jelikož ale předjíždění v Rakousku není až tak obtížné, Hamilton očekává, že Ferrari startující na měkké směsi pojede možná na dvě zastávky. Teploty zítra zde na Red Bull Ringu mají být ještě vyšší než dnes, kdy trať dosahovala 50 °C.
Tou nejrychlejší je start na středně-tvrdých pneumatikách s přezutím v 14. - 20. kole, poté zbylých 51. - 57. zvládnout na tvrdé směsi. V případě začátku na měkké bude třeba zamířit do boxů už po 12. - 16. kolech.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.