Nejlepší sektory a max. rychlosti kvalifikace: Ferrari Spielberg sedí. Jak vypadají strategie pro závod?

Charles Leclerc při návratu do boxů
Charles Leclerc při návratu do boxů, foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images
Petr Hlawiczka 29. června 2019 21:05
Sdílej:

SPIELBERG - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Přinášíme stručný přehled dat z dnešní kvalifikace a predikci těch nejlepších strategií pro Velkou cenu Rakouska 2019.

Leclerc sice nedal dohromady čisté kolo, to se povedlo Hamiltonovi, přesto byl nejrychlejší ve všech sektorech a kvalifikaci zaslouženě vyhrál. Mercedes nejvíce ztrácel v 1. sektoru, kde se nachází jediná zatáčka a dlouhá rovinka.

Třetí příčku mohl mít Bottas, ani ten ale neposkládal své nejlepší sektory do 1 kola, jak se to podařilo Verstappenovi, jenž zítra bude díky penalizaci Lewise startovat z 1. řady.

Valtteri pro F1news.cz dnes uvedl, že toho sice moc neví o vylepšeních Ferrari, přesto mají stále více přítlaku a v zatáčkách jsou rychlejší - akorát pořád dost ztrácejí na rovinkách. Očekává vyrovnaný závod a spoléhá na mírnou strategickou výhodu v podobě tvrdších pneumatik na startu než jejich soupeř z Maranella.

Ferrari jeho slova na rovinkách potvrzovalo - Leclerc dosáhl na speed-trapu 325,7 km/h, druhý Hülkenberg s Renaultem ztrácel 3,1 km/h, Albon s Hondou za zády 3,5 km/h.

O úrovni přítlaku hodně vypovídá konec 2. sektoru, kde dominoval Leclerc (255,5 km/h), za ním se seřadili Bottas, Vettel, Verstappen, Hamilton a s větším odstupem Norris.

Pneumatiky a strategieTýmy budou cílit na jednozastávkovou strategii. Jelikož ale předjíždění v Rakousku není až tak obtížné, Hamilton očekává, že Ferrari startující na měkké směsi pojede možná na dvě zastávky. Teploty zítra  zde na Red Bull Ringu mají být ještě vyšší než dnes, kdy trať dosahovala 50 °C.

Tou nejrychlejší je start na středně-tvrdých pneumatikách s přezutím v 14. - 20. kole, poté zbylých 51. - 57. zvládnout na tvrdé směsi. V případě začátku na měkké bude třeba zamířit do boxů už po 12. - 16. kolech.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.