Lewis Hamilton uvedl, že by udělal totéž, co Sebastian Vettel, pokud by vedl Velkou cenu Kanady a dopustil se před svým soupeřem stejné chyby.
Pilot Ferrari dostal pětisekundový trest za to, že se po svém výletu mimo trať v zatáčkách č. 3 a 4 vrátil zpět nebezpečným způsobem a donutil Hamiltona v závodní stopě prudce brzdit a vyjet mimo trať. Tomu pak stačilo udržet se těsně za rudým vozem, aby v Montrealu vyhrál.
"Podíval jsem se na opakované záznamy. Samozřejmě to bylo velmi těsné. Můžu říct jen to, že kdybych vedl, dopustil se chyby a vyjel z dráhy, tak bych zřejmě udělal totéž," přiznává pilot Mercedesu, jenž si připsal páté vítězství z posledních šesti závodů.
"Přihodí se to tak rychle a vy se zkrátka snažíte si udržet pozici. A když říkám, že bych udělal totéž, tak tím myslím, že bych se jej snažil také přimáčknout. A k tomu nakonec došlo," pokračuje Hamilton, jenž má skvěle našlápnuto k šestému mistrovskému titulu.
Race. Defining. Moment. 📽️#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/053sau3we1
— Formula 1 (@F1) June 9, 2019"Můj názor se tedy nezměnil. Kdybyste řekli, že na to nemáme pravidla, a já bych na to šlapal dále, tak bychom se srazili. Ať tak či onak, skončilo by to špatně," domnívá se 34letý britský pilot.
Ke své radiokomunikaci, kdy si na návrat Vettela na trať stěžoval, uvádí: "Řekl bych, že obvykle je první instinkt ten správný. Když jsem se podíval na opakovaný záznam a na svá data, musel jsem brzdit na výjezdu ze zatáčky č. 4. Bylo tam nebezpečí, a kdybych to neudělal, tak bychom se srazili. Nevnímám to jinak."
"Ono z pohledu jezdce víte, jak to chodívá. Je to jiné, když to sledujete jako divák, ale když se vám něco stane jako jezdci, pak to je: 'Střílej' - snažíte se toho druhého zmáčknout, abyste neztratili pozici. Je to přirozený instinkt, který máme.
Neuhnete a neřeknete: 'Vlastně zahnu doleva a nechám je projet.' Zablokoval mě, ale žel vyjel z trati. A s tím, jak jsou pravidla napsána, to přesně popisují," dodává Hamilton, jenž má po sedmém podniku sezóny na třetího Vettela náskok už 62 bodů.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.