Ferrari pracuje na optimalizaci svého současného balíku, na pozadí se ale věnuje i větším změnám svého vozu a aerodynamického konceptu, který by mu umožnil opět vyhrávat závody. Velké úpravy však vyžadují velké množství času.
Podle svého šéfa Mattii Binotta mohou být konkurenceschopní i se svým současným konceptem, který chtějí vylepšit, než přijdou s většími úpravami vozu SF90 a jeho aerodynamiky. A ty do měsíce určitě nestihnout.
"Paul Ricard je velmi podobný Barceloně. Podle mě nejde o trať, kde budeme moc silní. Stále je však čas na to, abychom se do té doby zlepšili," věří šéf Ferrari, jenž současně zastává také roli technického ředitele.
"Vylepšit celé auto a koncept může bezpochyby nějakou dobu trvat. Definovat nový aerodynamický koncept může zabrat několik týdnů," upozorňuje Binotto, jenž je z formy svého Ferrari zklamaný. I když dosáhlo zisků na straně pohonné jednotky, zejména v oblasti maximálního výkonu v kvalifikaci, tak v oblasti aerodynamiky a generovaného přítlaku citelně ztrácí.
Tento deficit dokáže díky důrazu na efektivitu na rovinkách dohánět jen částečně, Mercedesu se ale maximální přítlak v zatáčkách i v celkových časech na kolo vyplácí mnohem více, protože dokáže dostávat nové pneumatiky snadněji do provozního rámce.
Podle Binotta však ani se současným konceptem není vše ztraceno: "Zatím podle mě potřebujeme zoptimalizovat balík, který máme. Myslím, že k tomu je stále dost prostoru."
"Když se podíváte na pět prvních závodů sezóny, tak jsme v některých byli rovněž velmi silní. Myslím, že přijdou závody, v nichž stále můžeme být velmi silní se současným balíkem, když jej budeme dále vyvíjet. Budeme tedy bojovat den za dnem, závod za závodem, a uvidíme," dodává šéf Scuderie, která v šampionátu po šesti podnicích na Mercedes ztrácí už 118 bodů.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.