Nadějná Alfa Romeo v Monaku nikterak nezazářila. Prožila tam naopak svůj nejhorší letošní víkend, na který chce raději rychle zapomenout. Co se stalo a kam se poděla její rychlost?
Přitom vše začínalo slibně: ve všech třech trénincích skončila v první desítce - v tom finálním před kvalifikací dosáhl Kimi Räikkönen dokonce na šestou příčku. V kvalifikaci z první části ještě postoupila s oběma vozy, v Q2 ale vypadla.
A závod? Katastrofa: Kimi projel cílem až za Williamsem a Racing Pointy, Giovinazzi skončil poslední s dvoukolovou ztrátou, nepočítáme-li odstoupivšího Charlese Leclerca. Kde se tedy stala chyba a proč Alfa Romeo na body nedosáhla?
"Myslím, že jsme závod ztratili v Q2. Rychlost jsme v prvním, druhém i v třetím tréninku měli, konzistentně jsme končili mezi desíti nejlepšími. Potom jsme mezi Q1 a Q2 něco ztratili - v Q2 jsme byli ve srovnání s Q1 pomalejší, což je vzhledem k zrychlování dráhy atd. zkrátka nereálné," odpovídá šéf týmu Frederic Vasseur. Oba jeho piloti byli v prostřední části o 0,1 - 0,2 s pomalejší.
"Tehdy jsme podělali víkend. Musíme provést pořádnou analýzu toho, co jsme udělali dobře nebo špatně. Ale rychlost jsme v určitých částech víkendu měli. Musíme na tomto základu dále stavět. Mezi dvěma částmi můžete víkend zničit. Bylo to víceméně naopak než u Sainz, který na počátku nebyl nikde vidět, a pak se dostal zpět," všímá si Vasseur podařeného výsledku McLarenu, jenž se radoval z 6. místa v cíli.
Co tým pokazil? "Bylo to spíše o pneumatikách," soudí šéf Alfy Romeo. K tomu se přidaly různé incidenty v průběhu velké ceny. "Měli jsme bídné první kolo. Kimi se dostal se Strollem téměř do smyku, Antonio měl taky mizerný start a zůstal zaseknutý za oběma Williamsy."
"To je pak hotovo. Strávil 15 kol za Kubicou, alespoň to však zkoušel. Nemůžeme ho obviňovat. Víme, že když musíte předjíždět, tak je to riskantní, ale když řeknete: 'Tak zůstaňme za ním,' to potom můžete jet pouze kvalifikaci," komentuje Vasseur.
Giovinazzi ke svému závodu dodal: "Myslím, že jsem za Williamsem zůstal příliš dlouho. Zkoušel jsem to všude. Pokusil jsem se o to v Rascasse, ale nebylo tam dost místa a my jsme se s Robertem dotkli. Ale nemám k tomu moc co říct, abych byl upřímný. Je to podle mě trať, kde se nedá předjíždět. Já jsem to zkoušel, protože mé tempo bylo lepší než jejich, ale nevyšlo to."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.