Nadějná Alfa Romeo v Monaku nikterak nezazářila. Prožila tam naopak svůj nejhorší letošní víkend, na který chce raději rychle zapomenout. Co se stalo a kam se poděla její rychlost?
Přitom vše začínalo slibně: ve všech třech trénincích skončila v první desítce - v tom finálním před kvalifikací dosáhl Kimi Räikkönen dokonce na šestou příčku. V kvalifikaci z první části ještě postoupila s oběma vozy, v Q2 ale vypadla.
A závod? Katastrofa: Kimi projel cílem až za Williamsem a Racing Pointy, Giovinazzi skončil poslední s dvoukolovou ztrátou, nepočítáme-li odstoupivšího Charlese Leclerca. Kde se tedy stala chyba a proč Alfa Romeo na body nedosáhla?
"Myslím, že jsme závod ztratili v Q2. Rychlost jsme v prvním, druhém i v třetím tréninku měli, konzistentně jsme končili mezi desíti nejlepšími. Potom jsme mezi Q1 a Q2 něco ztratili - v Q2 jsme byli ve srovnání s Q1 pomalejší, což je vzhledem k zrychlování dráhy atd. zkrátka nereálné," odpovídá šéf týmu Frederic Vasseur. Oba jeho piloti byli v prostřední části o 0,1 - 0,2 s pomalejší.
"Tehdy jsme podělali víkend. Musíme provést pořádnou analýzu toho, co jsme udělali dobře nebo špatně. Ale rychlost jsme v určitých částech víkendu měli. Musíme na tomto základu dále stavět. Mezi dvěma částmi můžete víkend zničit. Bylo to víceméně naopak než u Sainz, který na počátku nebyl nikde vidět, a pak se dostal zpět," všímá si Vasseur podařeného výsledku McLarenu, jenž se radoval z 6. místa v cíli.
Co tým pokazil? "Bylo to spíše o pneumatikách," soudí šéf Alfy Romeo. K tomu se přidaly různé incidenty v průběhu velké ceny. "Měli jsme bídné první kolo. Kimi se dostal se Strollem téměř do smyku, Antonio měl taky mizerný start a zůstal zaseknutý za oběma Williamsy."
"To je pak hotovo. Strávil 15 kol za Kubicou, alespoň to však zkoušel. Nemůžeme ho obviňovat. Víme, že když musíte předjíždět, tak je to riskantní, ale když řeknete: 'Tak zůstaňme za ním,' to potom můžete jet pouze kvalifikaci," komentuje Vasseur.
Giovinazzi ke svému závodu dodal: "Myslím, že jsem za Williamsem zůstal příliš dlouho. Zkoušel jsem to všude. Pokusil jsem se o to v Rascasse, ale nebylo tam dost místa a my jsme se s Robertem dotkli. Ale nemám k tomu moc co říct, abych byl upřímný. Je to podle mě trať, kde se nedá předjíždět. Já jsem to zkoušel, protože mé tempo bylo lepší než jejich, ale nevyšlo to."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.