Sportovní šéf Formule 1 si všímá prohlubujících se potíží Ferrari v letošní honbě za titulem a chyb Charlese Leclerca v poslední Velké ceně Monaka.
"Leclerc byl v několika úvodních kolech opravdu skvělý. Pak zašel příliš daleko a zaplatil vysokou cenu za svou netrpělivost. Jeho reakce ale byla pochopitelná," popisuje Brawn.
"Šlo o jeho domácí závod a v první pokus za přední tým. Měl to být speciální okamžik, skončil však zklamáním. Po určitých problémech ve čtvrtek nabídl sobotní poslední trénink určité světlo, když skončil první," shrnuje šéf F1. Leclerc byl před kvalifikaci první s náskokem 5 setin na Valtteriho Bottase.
"Pak ale přišla facka v podobě strategické chyby, o níž Mattia Binotto otevřeně přiznal, že šlo o špatný výpočet týmu - a Charles se propadl až na 16 příčku. Z této startovní pozice pramenila v neděli přemíra snahy," usuzuje 64letý Brit, jenž kdysi Scuderii šéfoval.
Some days are harder than others. Today was one of them, being at home hurts even more, starting 16th at the race where overtaking is the most difficult of the season won't be easy but I'll give it all.📸: @jcpieri pic.twitter.com/hluYSzuFxj
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) May 25, 2019Ferrari navíc v Monaku ve své výkonnosti kleslo až za Red Bull, byť Sebastian Vettel nakonec dojel druhý - k tomu mu ovšem pomohla penalizace Maxe Verstappena za nebezpečné vypuštění v boxech během safety-car fáze. Za skvělý výsledek svého týmového kolegy tak může Leclerc, jenž si po chybě poškodil pneumatiku o bariéru, když se v Rascasse natlačil vedle Nica Hülkenberga. Ta mu poté okousávala podlahu, jejíž kousky museli z dráhy sesbírat maršálové.
"Pro Ferrari šlo o těžký víkend, i když zaznamenali svůj nejlepší výsledek roku. Druhé místo spadlo Sebastianovi Vettelovi po skončení závodu, v němž nehrál klíčovou roli. Po celou dobu seděl za Verstappenem, ale nedokázal mu udělat žádné skutečné starosti," pokračuje Brawn.
"Odráží to víkend, kdy byla Scuderia třetím nejrychlejším týmem. to se dalo předvídat po tom, co jsme pozorovali v Barceloně, kde se s autem trápili obzvlášť v třetím sektoru té dráhy. Zdá se, že sezóna stáji z Maranella uniká, není ale čas na to se vzdávat - musí se poučit ze svých chyb, pokud se chce posunout dobředu," vybízí svůj bývalý tým.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.