Scuderia provedla analýzu své aerodynamiky a po ní rozhodla, že zůstane u svého řešení předního křídla, i když Mercedes s odlišným konceptem dominuje. Zároveň také přemýšlí o tom, že by přetáhla zpět technického ředitele Alfy Romeo, Simona Restu.
Zatímco Stříbrné šípy šly letos cestou maximálního přítlaku, Ferrari dalo přednost návrhu, které lépe odvádí zvířený vzduch od předních kol a vyznačuje se efektivnější aerodynamikou. Po drtivé prohře ve Španělsku analyzovalo situaci a zjistilo, že přední křídlo za současnou nekonkurenceschopnost vozu SF90 nemůže.
"Nemyslím si, že bychom museli měnit naše přední křídlo. Jde jednoduše o odlišný koncept od Mercedesu, ale to neznamená, že jsme s tím svým svého dnes už dosáhli maxima. Nepředpokládáme, že bychom měnili koncept předního křídla," uvádí šéf týmu Mattia Binotto.
"Styl Mercedesu jsme prověřovali na počátku našeho projektu, srovnání jsme tedy provedli na začátku, když jsme se rozhodovali pro jednu cestu vývoje. Během sezóny se samozřejmě snažíte opět zpětně překontrolovat, co jste provedli, abyste zjistili, zda šlo o správné rozhodnutí. Momentálně ale nepředpokládáme změnu," zdůrazňuje.
Proč šlo Ferrari cestou nižšího odporu? PneumatikyPoté vysvětluje, proč Ferrari přešlo z konceptu pro maximální přítlak na nižší odpor: snahou bylo dostat co nejvíce z pneumatik. "Ty se letos celkem dost liší od loňských pneumatik. Hlavní rozdíl spočívá v tom, že minulý rok jsme je velmi dobře zahřívali a všichni jsme se soustředili na jejich maximální chlazení, aby fungovaly, protože čím nižší byla teplota, tím lepší byla přilnavost."
"Pneumatiky se v tomto ohledu letos hodně liší. Zahřívání je mnohem náročnější a to, co nazýváme rámcem, teplotní cíl, při kterém získáváte tu nejlepší přilnavost z pneumatik, tak na to potřebujete pneumatiky zahřát. Jak toho dosáhnout? Můžete na to jít teplotou z brzd, chlazením z ráfků, ale bezpochyby také přítlakem," vysvětluje technický ředitel Ferrari.
"Ne, že by měl přítlak absolutní hodnotu, ale díky němu můžete získat vyvážení mezi vysokou a nízkou rychlostí. Také můžete mít za cíl efektivitu aerodynamického vývoje versus maximální přítlak. Myslím si, že naše auto je nějak efektivní, jak je vidět z rovinek, ale to neznamená, že má nejvyšší přítlak z boxové uličky. Je to správné se ptát sami sebe, zda bychom neměli celkově sledovat odlišné cíle toho, jak získávat konečnou výkonnost," popisuje Binotto.
Co Ferrari schází?"Schází nám přilnavost z pneumatik, protože je nedokážeme řádně přimět k práci. Jde o interakci mezi aerodynamikou a mechanikou, o celkové vyvážení. Auto můžete nastavit tak, abyste byli silní při vysokých rychlostech, ale pak vám schází vyvážení a výkonnost při těch nižších. A když je dobře vyvážené, pak máte výkonnost v pomalých, středně-rychlých a rychlých zatáčkách - a nám schází to optimum za všech podmínek.
Musíme vyvíjet auto. Musíme se zlepšovat, takže musí dojít ke změnám na předním zavěšení, můžeme změnit aerodynamiku, můžeme měnit chlazení. Ale nemyslím si, že by v samotném zavěšení spočíval princip toho, co je špatně," 49letý objasňuje Švýcar.
Simone Resta zpět?Jeho tým se pokusí získat zpět posilu, kterou loni od 1. července věnoval dceřiné Alfě Romeo - Simona Restu: "Jo, slyšel jsem ty zvěsti. Jako tým se stále snažíme zlepšit tím, že se sledujeme to, kde máme slabiny. Simone byl v minulosti u Ferrari, přesunul se jako technický ředitel k Alfě Romeo, má velké zkušenosti.
Vyhodnocujeme jeho přestup zpět v určité fázi. Nejde o něco, o čem bychom rozhodli. Jeho roli jsme v Maranellu stejně pokryli, nejde tedy o to, že by zapadnul. Je pravda, že o tom přemýšlíme, stejně jako přemýšlíme o dalších lidech, kteří by mohli odejít nebo přijít. Jako v každé organizaci to je velmi dynamické - je to normální," dodává Binotto.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.