MONTE CARLO - 2. TRÉNINK; Obavy se naplňují, také odpoledne v přístavním letovisku úřadovaly Mercedesy, nejrychlejší čas si připsal Lewis Hamilton s těsným náskokem 81 tisícin sekundy na svého týmového kolegu Valtteriho Bottase. Sebastian Vettel s Ferrari skončil se ztrátou 0,763 sekundy třetí. Velmi rychlým časem příjemně překvapil Albon s Toro Rosso, jenž předčil i podstatně zkušenějšího Maxe Verstappena z Red Bullu.
Odpoledne jako první opět vyrazili McLareny a zejména Sainz doufal, že se mu tentokrát vyhnout problémy - dopoledne totiž zvládl jen tři kola poté, co mu přestaly komunikovat baterie se zbytkem systému pro rekuperaci energie.
Po třech minutách jsme se dočkali měřeného kola od Giovinazziho (1:14,625) na středně-tvrdé směsi, o 2 min později se přidal jeho týmový kolega Räikkönen (1:13,905). Týmy zkoušeli u svých pilotů odlišné pneumatiky, Kimi měl nasazené tvrdé.
Obligatory harbour shot. 🛥️🏁#MonacoGP 🇲🇨 pic.twitter.com/XER6Rh0BPr
— McLaren (@McLarenF1) May 23, 2019Po 10 min se propracoval na 1. místo Vettel (1:12,834), brzy jej ale překonal Bottas (1:12,708). Mercedesy přidávaly a hlídaly si čelo. Fin v polovině stlačil na měkkých pneumatikách svůj čas na 1:11,199 min, Hamilton byl jen o 0,046 tisícin za ním, Vettel ztrácel přes 6 desetin.
Leclerc figuroval až na 10. pozici, ve voze se necítil pohodlně: "Tak moc se trápím při brzdění, tak moc!" stěžoval si do rádia. Jeho ztráta na Stříbrné šípy již přesahovala 1,1 s. Velmi dobře si vedl Albon s Toro Rosso, které je poháněno dobře ovladatelnou Hondou - držel páté místo před Verstappenem z mateřského Red Bullu.
We're into the 11's here in Monaco 👀🇲🇨P1 @LewisHamilton - 1:11.926P2 @ValtteriBottas - 1:12.167#PETRONASmotorsports, how low will the timings go? Get your predictions in, team 👇 pic.twitter.com/Bqa5BnNR7D
— PETRONAS Motorsports (@PET_Motorsports) May 23, 2019Po 55 min znovu zkoušel ostré kolo Hamilton - nejprve probrzdil do zatáčky č. 1, v dalším pokusu již ale o 81 tisícin překonal svého týmového kolegu - 1:11,118 min, rozdíly mezi nimi byly těsné.
V poslední půlhodince se týmy věnovaly závodním simulacím a poznávání pneumatik, časy šly proto rapidně dolů. Nejrychlejší Mercedesy nikdo z prvních pozic nedokázal sesadit, Vettel skončil se ztrátou více než sedmi desetin třetí před čtvrtým Gaslym - vypadá to tedy zatím na jednoznačně stříbrný víkend.
Verstappen, jenž část tréninku prostál v garáži kvůli úniku chladicí kapaliny, si ke konci stěžoval na své auto: "Nemá vůbec žádnou přilnavost. Smýká se, je nedotáčivé." Neměl tedy moc prostoru předvést naplno své umění.
Half hour til the end with the boys keeping up doing a great job (P8/P9) 🤜🏻🤛🏻 #MonacoGP pic.twitter.com/axIKzRBuqy
— Alfa Romeo Racing (@alfaromeoracing) May 23, 2019Albon překvapil pátým místem, velmi dobrý výkon předvedl sedmý Magnussen i oba jezdci Alfy Romeo, McLareny skončili mimo první desítku, ale odstupy jsou ve středu pole velmi těsné - 13. Sainz na 7. Magnussena ztratil čtvrt sekundy.
Na "rovince" za tunelem dosahovaly nevyšších rychlostí monoposty poháněné Ferrari: 1. Giovinazzi 287,3 km/h, 2. Vettel 286,9 km/h, 3. Räikkönen 286,4 km/h; 4. Leclerc 286,0 km/h, 5. Sainz 285,3 km/h, 6. Magnussen 284,5 km/h, 7. Grosjean 283,7 km/h a 8. Norris 283,7 km/h.
#F1 #MonacoGP Friday's car performance analysis - the gap to fastest #Mercedes in slow, medium & fast corners and on the straights 📊: pic.twitter.com/H2a2UDcMZY
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 23, 2019Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.