McLaren věří, že v průběhu sezóny 2019 dosáhne dalších pokroků. Jejich monopost MCL34 totiž reaguje na prováděné změny a nové díly způsobem, jaký u jeho předchůdce neznali.
Stáj z Wokingu si loni sice přechodem na pohonnou jednotku Renault polepšila, objevily se ale problémy s vozem. Zatímco v sezóně 2017 patřilo její šasi ke špičce, tak jeho nástupce se nepovedl a patřil k nejhorším v poli, což následně vedlo k velkým organizačním změnám.
V minulém roce nefungovala ani různá vylepšení a s aerodynamikou se McLarenu za celou sezónu nepodařilo udělat pokrok. Před 2 týdny do Španělska tým ale dovezl nové díly a jejich dopad na výkonnost letošního vozu MCL34 je pro tým velkým povzbuzením.
"Dobré je letos to, že máme auto, jež reaguje na nasazovaná vylepšení, protože jak vím od kluků z továrny a z trati, tak loni problém spočíval v tom, že cokoliv s autem udělali, tak na novinky nereagovalo. Je to tedy velmi, velmi pozitivní," pochvaluje si nový šéf týmu Andreas Seidl.
"To rovněž momentálně povznáší ducha uvnitř společnosti. Všichni víme, že ve středu pole, kde momentálně bojujeme, probíhá vývojová bitva. Chce to mít auto, které během sezóny můžete rozvíjet, a o to se každý závod a každých pár závodů pokoušíme," pokračuje.
McLaren do Q3 nepostoupil, novinky ve Španělsku ale fungovalyI když se McLarenu nepodařilo v Barceloně s novými díly postoupit do třetí části kvalifikace, tak podle inženýrů představovaly krok vpřed, protože se podařilo napravit slabiny, jež vyšly najevo v Číně.
"Když jsme vyrazili s vozem na trať, tak jsme hned viděli, že novinky fungují. Čísla tedy odpovídali všemu, co jsme pozorovali doma. To je dobré. Auto reaguje na to, co nasazujeme," hodnotí 43letý Němec, jenž šéfoval motorsportu u Porsche.
Pokud jde o výkonnost, tak je Barcelona vlastnostmi trochu podobná tomu, co jsme viděli v Číně, kde jsme se s výkonností rozhodně trápili mnohem více. Samozřejmě, že to je vždy trochu zklamání, když nepostoupíte do Q3, nakonec ale to, co jsme pozorovali, byl v podstatě potenciál auta, které máme," vysvětluje Seidl.
Budoucnost Seidla a McLarenu"Teď je důležité, abych dostal čas a opravdu se seznámil s detaily toho, co je ve Wokingu a jak tým funguje. Pak to bude o úzké spolupráci s klíčovými hráči týmu, abychom se připravili na budoucnost," hovoří o své nové roli.
Důležité je vypracovat jasný plán a společně se Zakem [Brownem] stanovit jasné ambice toho, jak přistoupíme k dalšímu rokům. Potom se podíváme před sebe - s novými pravidly přicházejí velké výzvy. Pro tým, jako jsme my, jde o velkou příležitost - na to se zaměřím v příštích týdnech a měsících," dodává Seidl.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.