McLaren věří, že v průběhu sezóny 2019 dosáhne dalších pokroků. Jejich monopost MCL34 totiž reaguje na prováděné změny a nové díly způsobem, jaký u jeho předchůdce neznali.
Stáj z Wokingu si loni sice přechodem na pohonnou jednotku Renault polepšila, objevily se ale problémy s vozem. Zatímco v sezóně 2017 patřilo její šasi ke špičce, tak jeho nástupce se nepovedl a patřil k nejhorším v poli, což následně vedlo k velkým organizačním změnám.
V minulém roce nefungovala ani různá vylepšení a s aerodynamikou se McLarenu za celou sezónu nepodařilo udělat pokrok. Před 2 týdny do Španělska tým ale dovezl nové díly a jejich dopad na výkonnost letošního vozu MCL34 je pro tým velkým povzbuzením.
"Dobré je letos to, že máme auto, jež reaguje na nasazovaná vylepšení, protože jak vím od kluků z továrny a z trati, tak loni problém spočíval v tom, že cokoliv s autem udělali, tak na novinky nereagovalo. Je to tedy velmi, velmi pozitivní," pochvaluje si nový šéf týmu Andreas Seidl.
"To rovněž momentálně povznáší ducha uvnitř společnosti. Všichni víme, že ve středu pole, kde momentálně bojujeme, probíhá vývojová bitva. Chce to mít auto, které během sezóny můžete rozvíjet, a o to se každý závod a každých pár závodů pokoušíme," pokračuje.
McLaren do Q3 nepostoupil, novinky ve Španělsku ale fungovalyI když se McLarenu nepodařilo v Barceloně s novými díly postoupit do třetí části kvalifikace, tak podle inženýrů představovaly krok vpřed, protože se podařilo napravit slabiny, jež vyšly najevo v Číně.
"Když jsme vyrazili s vozem na trať, tak jsme hned viděli, že novinky fungují. Čísla tedy odpovídali všemu, co jsme pozorovali doma. To je dobré. Auto reaguje na to, co nasazujeme," hodnotí 43letý Němec, jenž šéfoval motorsportu u Porsche.
Pokud jde o výkonnost, tak je Barcelona vlastnostmi trochu podobná tomu, co jsme viděli v Číně, kde jsme se s výkonností rozhodně trápili mnohem více. Samozřejmě, že to je vždy trochu zklamání, když nepostoupíte do Q3, nakonec ale to, co jsme pozorovali, byl v podstatě potenciál auta, které máme," vysvětluje Seidl.
Budoucnost Seidla a McLarenu"Teď je důležité, abych dostal čas a opravdu se seznámil s detaily toho, co je ve Wokingu a jak tým funguje. Pak to bude o úzké spolupráci s klíčovými hráči týmu, abychom se připravili na budoucnost," hovoří o své nové roli.
Důležité je vypracovat jasný plán a společně se Zakem [Brownem] stanovit jasné ambice toho, jak přistoupíme k dalšímu rokům. Potom se podíváme před sebe - s novými pravidly přicházejí velké výzvy. Pro tým, jako jsme my, jde o velkou příležitost - na to se zaměřím v příštích týdnech a měsících," dodává Seidl.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.