McLaren věří, že v průběhu sezóny 2019 dosáhne dalších pokroků. Jejich monopost MCL34 totiž reaguje na prováděné změny a nové díly způsobem, jaký u jeho předchůdce neznali.
Stáj z Wokingu si loni sice přechodem na pohonnou jednotku Renault polepšila, objevily se ale problémy s vozem. Zatímco v sezóně 2017 patřilo její šasi ke špičce, tak jeho nástupce se nepovedl a patřil k nejhorším v poli, což následně vedlo k velkým organizačním změnám.
V minulém roce nefungovala ani různá vylepšení a s aerodynamikou se McLarenu za celou sezónu nepodařilo udělat pokrok. Před 2 týdny do Španělska tým ale dovezl nové díly a jejich dopad na výkonnost letošního vozu MCL34 je pro tým velkým povzbuzením.
"Dobré je letos to, že máme auto, jež reaguje na nasazovaná vylepšení, protože jak vím od kluků z továrny a z trati, tak loni problém spočíval v tom, že cokoliv s autem udělali, tak na novinky nereagovalo. Je to tedy velmi, velmi pozitivní," pochvaluje si nový šéf týmu Andreas Seidl.
"To rovněž momentálně povznáší ducha uvnitř společnosti. Všichni víme, že ve středu pole, kde momentálně bojujeme, probíhá vývojová bitva. Chce to mít auto, které během sezóny můžete rozvíjet, a o to se každý závod a každých pár závodů pokoušíme," pokračuje.
McLaren do Q3 nepostoupil, novinky ve Španělsku ale fungovalyI když se McLarenu nepodařilo v Barceloně s novými díly postoupit do třetí části kvalifikace, tak podle inženýrů představovaly krok vpřed, protože se podařilo napravit slabiny, jež vyšly najevo v Číně.
"Když jsme vyrazili s vozem na trať, tak jsme hned viděli, že novinky fungují. Čísla tedy odpovídali všemu, co jsme pozorovali doma. To je dobré. Auto reaguje na to, co nasazujeme," hodnotí 43letý Němec, jenž šéfoval motorsportu u Porsche.
Pokud jde o výkonnost, tak je Barcelona vlastnostmi trochu podobná tomu, co jsme viděli v Číně, kde jsme se s výkonností rozhodně trápili mnohem více. Samozřejmě, že to je vždy trochu zklamání, když nepostoupíte do Q3, nakonec ale to, co jsme pozorovali, byl v podstatě potenciál auta, které máme," vysvětluje Seidl.
Budoucnost Seidla a McLarenu"Teď je důležité, abych dostal čas a opravdu se seznámil s detaily toho, co je ve Wokingu a jak tým funguje. Pak to bude o úzké spolupráci s klíčovými hráči týmu, abychom se připravili na budoucnost," hovoří o své nové roli.
Důležité je vypracovat jasný plán a společně se Zakem [Brownem] stanovit jasné ambice toho, jak přistoupíme k dalšímu rokům. Potom se podíváme před sebe - s novými pravidly přicházejí velké výzvy. Pro tým, jako jsme my, jde o velkou příležitost - na to se zaměřím v příštích týdnech a měsících," dodává Seidl.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.