Některé informace se nepíší ani trochu lehce a mezi ně patří bohužel i ta dnešní. Ve věku sedmdesáti let svět nejenom rychlých kol opustila legenda královny motorsportu, trojnásobný šampion Niki Lauda.
Mistr světa z let 1975, 1977 a 1984 získal první dva tituly za Ferrari, ten třetí přidal po dvouleté přestávce při návratu do McLarenu. Rakouská legenda si však sebou nesla následky po těžké havárii na Nürburgringu během Grand Prix Německa 1976. Zemřel včera po několika měsících, co absolvoval transplantaci plic.
V sezóně 1976 se Lauda za volant svého Ferrari ještě dokázal vrátit. Avšak jeho tehdy největší soupeř James Hunt hájící barvy McLarenu mu během několika závodů, při nichž Rakušan chyběl, stihl bodově odskočit a z titulu se po dramatickém podniku v Japonsku na konci sezóny radoval britský pilot.
Niki Lauda skončil s aktivním závoděním v roce 1985 a poté působil na několika manažerských pozicích ve Ferrari a Jaguaru, nicméně největších úspěchů dosáhl v Mercedesu. Jeho zásluhou se k německé stáji po odchodu Michaela Schumachera připojil v roce 2013 Lewis Hamilton. O rok později po přechodu na hybridní šestiválce započala dominantní éra týmu.
Náš svět navždy opustila hvězda a především člověk s bojovným srdcem závodníka, jenž nejenom všem věrný fanouškům Formule 1 bude určitě velmi chybět...
❤ Niki, 1949 - 2019 pic.twitter.com/tMPi7s2ODE
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 21, 2019Oggi è un giorno triste per la F1. La grande famiglia della Ferrari apprende con profonda tristezza la notizia della morte dell’amico Niki Lauda, tre volte campione del mondo, due con la Scuderia (1975-1977). Resterai per sempre nei cuori nostri e in quelli dei tifosi. #CiaoNiki pic.twitter.com/srQUUeDqLw
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 21, 2019All at McLaren are deeply saddened to learn that our friend, colleague and 1984 Formula 1 World Champion, Niki Lauda, has passed away. Niki will forever be in our hearts and enshrined in our history. #RIPNiki pic.twitter.com/Ndd9ZEfm6B
— McLaren (@McLarenF1) May 21, 2019Rest In Peace Niki, you will be missed. pic.twitter.com/PV5T79zqpR
— Dario Franchitti (@dariofranchitti) May 21, 2019R.I.P Niki LaudaA legend is gone 😭#legend #sad #F1 pic.twitter.com/Lo3afrlg19
— Romain Grosjean (@RGrosjean) May 21, 2019"A lot of people criticise #Formula1 as an unnecessary risk. But what would life be like if we only did what is necessary?" – Niki Lauda. #F1 #RIPNikiLauda #RIP pic.twitter.com/8D6aWruQAN
— Mobil 1 The Grid (@Mobil1TheGrid) May 21, 2019Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.