Marcus Ericsson přiznává, že byl hodně rozzlobený, když ho Sauber ve Velké ceně Mexika požádal, aby obětoval svůj závod ve prospěch Charlese Leclerca.
Švédský pilot dojel po solidním výkonu na bodovaném devátém místě. Když byl na počátku závodu na hyper-měkkých pneumatikách desátý, tak jej Sauber požádal, aby pomohl chránit pozici svého týmového kolegy Leclerca jedoucího před ním, že za sebou bude zdržovat jejich soupeře.
Pneumatiky už měl hodně opotřebované, ztrácel tempo a po pomalé zastávce se na trať vrátil jako poslední: "Fakt jsem byl ve voze strašně naštvaný. Opravdu jsem byl frustrovaný. Vím, že musíme pracovat na tom nejlepším výsledku pro tým, ale v mém případě to bylo trochu extrémní. Cítil jsem, že jsem svůj závod zahodil, což mě hodně frustrovalo," připouští Ericsson.
"Můj druhý stint to zachránil a jsem na to vážně hrdý. Dojet po všech těchto věcech stále na devátém místě a porazit všechna tato auta, to je celkem neuvěřitelné," pokračuje pilot Sauberu, jenž za sebou nakonec nechal oba vozy Toro Rosso, Williamsu i Haasu i Ocona s Force Indií.
Saubery byly po postupu do závěrečné části kvalifikace na hyper-měkkých pneumatikách na začátku závodu v defenzívě, proto chtěl tým ve své strategii Ericssona obětovat, aby zdržel smečku vozů za Leclercem, jenž příští rok přestupuje k Ferrari.
"Plán byl zkrátka pomoci Charlesově závodu. Úplně jsem obětoval ten svůj, abych mu pomohl. Chtěl jsem do boxů zamířit o hodně kol dříve, protože jsem věděl, že svůj závod zahazuji, ale kvůli týmu a Charlese jsem musel držet ta auta za sebou, abych mu pomohl vyjet si náskok. Takže jsem to pro tým udělal, ale bylo to frustrující, protože jsem cítil, že s tím zahazuji svou šanci na body," přiznává 28letý Švéd, jenž se příští rok přesouvá do IndyCar.
"Vždy jsem byl týmovým hráčem, vždy jsem dělal všechno pro tým. Šel vždy na první místo, což je jedna z mých schopností, které si lidé hodně cení. A já to tak budu dělat vždy. Myslím, že jsem to udělal velkým způsobem a i Charles to uznal. Po závodě mi také poděkoval s tím, že beze mě by takový závod nemohl odjet," dodává Ericsson. Jeho týmový kolega tedy i jeho zásluhou finišoval na sedmé příčce. Pro Sauber tak vybojovali cenných 10 bodů a mezi konstruktéry tak předstihli Toro Rosso.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.