Marcus Ericsson přiznává, že byl hodně rozzlobený, když ho Sauber ve Velké ceně Mexika požádal, aby obětoval svůj závod ve prospěch Charlese Leclerca.
Švédský pilot dojel po solidním výkonu na bodovaném devátém místě. Když byl na počátku závodu na hyper-měkkých pneumatikách desátý, tak jej Sauber požádal, aby pomohl chránit pozici svého týmového kolegy Leclerca jedoucího před ním, že za sebou bude zdržovat jejich soupeře.
Pneumatiky už měl hodně opotřebované, ztrácel tempo a po pomalé zastávce se na trať vrátil jako poslední: "Fakt jsem byl ve voze strašně naštvaný. Opravdu jsem byl frustrovaný. Vím, že musíme pracovat na tom nejlepším výsledku pro tým, ale v mém případě to bylo trochu extrémní. Cítil jsem, že jsem svůj závod zahodil, což mě hodně frustrovalo," připouští Ericsson.
"Můj druhý stint to zachránil a jsem na to vážně hrdý. Dojet po všech těchto věcech stále na devátém místě a porazit všechna tato auta, to je celkem neuvěřitelné," pokračuje pilot Sauberu, jenž za sebou nakonec nechal oba vozy Toro Rosso, Williamsu i Haasu i Ocona s Force Indií.
Saubery byly po postupu do závěrečné části kvalifikace na hyper-měkkých pneumatikách na začátku závodu v defenzívě, proto chtěl tým ve své strategii Ericssona obětovat, aby zdržel smečku vozů za Leclercem, jenž příští rok přestupuje k Ferrari.
"Plán byl zkrátka pomoci Charlesově závodu. Úplně jsem obětoval ten svůj, abych mu pomohl. Chtěl jsem do boxů zamířit o hodně kol dříve, protože jsem věděl, že svůj závod zahazuji, ale kvůli týmu a Charlese jsem musel držet ta auta za sebou, abych mu pomohl vyjet si náskok. Takže jsem to pro tým udělal, ale bylo to frustrující, protože jsem cítil, že s tím zahazuji svou šanci na body," přiznává 28letý Švéd, jenž se příští rok přesouvá do IndyCar.
"Vždy jsem byl týmovým hráčem, vždy jsem dělal všechno pro tým. Šel vždy na první místo, což je jedna z mých schopností, které si lidé hodně cení. A já to tak budu dělat vždy. Myslím, že jsem to udělal velkým způsobem a i Charles to uznal. Po závodě mi také poděkoval s tím, že beze mě by takový závod nemohl odjet," dodává Ericsson. Jeho týmový kolega tedy i jeho zásluhou finišoval na sedmé příčce. Pro Sauber tak vybojovali cenných 10 bodů a mezi konstruktéry tak předstihli Toro Rosso.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.