Marcus Ericsson přiznává, že byl hodně rozzlobený, když ho Sauber ve Velké ceně Mexika požádal, aby obětoval svůj závod ve prospěch Charlese Leclerca.
Švédský pilot dojel po solidním výkonu na bodovaném devátém místě. Když byl na počátku závodu na hyper-měkkých pneumatikách desátý, tak jej Sauber požádal, aby pomohl chránit pozici svého týmového kolegy Leclerca jedoucího před ním, že za sebou bude zdržovat jejich soupeře.
Pneumatiky už měl hodně opotřebované, ztrácel tempo a po pomalé zastávce se na trať vrátil jako poslední: "Fakt jsem byl ve voze strašně naštvaný. Opravdu jsem byl frustrovaný. Vím, že musíme pracovat na tom nejlepším výsledku pro tým, ale v mém případě to bylo trochu extrémní. Cítil jsem, že jsem svůj závod zahodil, což mě hodně frustrovalo," připouští Ericsson.
"Můj druhý stint to zachránil a jsem na to vážně hrdý. Dojet po všech těchto věcech stále na devátém místě a porazit všechna tato auta, to je celkem neuvěřitelné," pokračuje pilot Sauberu, jenž za sebou nakonec nechal oba vozy Toro Rosso, Williamsu i Haasu i Ocona s Force Indií.
Saubery byly po postupu do závěrečné části kvalifikace na hyper-měkkých pneumatikách na začátku závodu v defenzívě, proto chtěl tým ve své strategii Ericssona obětovat, aby zdržel smečku vozů za Leclercem, jenž příští rok přestupuje k Ferrari.
"Plán byl zkrátka pomoci Charlesově závodu. Úplně jsem obětoval ten svůj, abych mu pomohl. Chtěl jsem do boxů zamířit o hodně kol dříve, protože jsem věděl, že svůj závod zahazuji, ale kvůli týmu a Charlese jsem musel držet ta auta za sebou, abych mu pomohl vyjet si náskok. Takže jsem to pro tým udělal, ale bylo to frustrující, protože jsem cítil, že s tím zahazuji svou šanci na body," přiznává 28letý Švéd, jenž se příští rok přesouvá do IndyCar.
"Vždy jsem byl týmovým hráčem, vždy jsem dělal všechno pro tým. Šel vždy na první místo, což je jedna z mých schopností, které si lidé hodně cení. A já to tak budu dělat vždy. Myslím, že jsem to udělal velkým způsobem a i Charles to uznal. Po závodě mi také poděkoval s tím, že beze mě by takový závod nemohl odjet," dodává Ericsson. Jeho týmový kolega tedy i jeho zásluhou finišoval na sedmé příčce. Pro Sauber tak vybojovali cenných 10 bodů a mezi konstruktéry tak předstihli Toro Rosso.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.