MEXIKO - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jak si vedli piloti během kvalifikace v jednotlivých částech okruhu? Kdo dosahoval nejvyšších rychlostí na rovinkách, jak se chovaly pneumatiky a jaké strategie můžeme očekávat ve Velké ceně Mexika 2018?
První sektor je náročný na výkon motoru, protože obsahuje dlouhou rovinku s DRS zónou, na jejímž konci se měří maximální rychlosti (tzv. speed trap). Po třech pomalejších zatáčkách následuje další, kratší rovinka s druhou DRS zónou.
Pak přichází na řadu druhý technický sektor začínající třemi pomalými zatáčkami a rychlými esíčky, kde je důležité správné vyvážení vozu. Třetí sektor začíná brzděním před stadionem a technickou pasáží, po které piloti najíždějí na cílovou rovinku.
Okruh se nachází ve výšce 2 285 m n. m., kde má řidší vzduch velký dopad na aerodynamiku (týmy proto volí max. přítlak), na chlazení i motory (turbo musí točit max. otáčky).
Red Bull potvrdil, že má v Mexiku formu. Zatímco jsme očekávali, zda se Max Verstappen, jenž ovládl všechny tři tréninky, stane nejmladším vítězem kvalifikace a porazí Mercedesy a Ferrari, tak se to nečekaně podařilo Danielovi Ricciardovi.
Australan po celý víkend i v prvních dvou částech kvalifikace zůstával ve stínu svého týmového kolegy a dojel si pro své třetí pole-position kariéry (předtím se mu to povedlo jen dvakrát v Monte Carlu). Loňský rekord okruhu překonal o 1,5 sekundy.
V prvním sektoru přitom na Vettela ztratil 0,444 sekundy, ve zbylých dvou ale předvedl rekordy a dal dohromady čisté kolo, což se kromě něj v Q3 podařilo už jen Sebovi a Pérezovi. Verstappena přetlačil těsně o 24 tisícin, Hamilton zaostal o dalších 37 tisícin sekundy.
Mercedesu se podařilo změnit proti včerejšku nastavení šasi i motoru a lídr šampionátu bude startovat ze druhé řady. Očekává, že si zítra Red Bull pojede nadále svou ligu a oni s Ferrari budou hrát druhé housle. Bottas ale s pátým místem vůbec spokojený nebyl, na svého týmového kolegu ztratil přes 4 desetiny sekundy - auto mu ale fungovalo po výměně pohonné jednotky dobře.
Ferrari to zřejmě mohlo dotáhnout před Hamiltona, jenže Vettel po skvělém první sektoru nakupil drobné chyby a ve druhém pokusu se nezlepšil (byl o 0,141 s pomalejší), Räikkönen také nedal dohromady ideální kolo. Může je ale těšit vysoká rychlost na rovinkách a dobré závodní tempo, což by jim v závodu mohlo pomoci posunout se dopředu.
Kimi na rovince dosáhl maximální rychlosti 356,4 km/h, Hamilton byl se svým Mercedesem o 8,4 km/h pomalejší. Ricciardo to bude mít s udržením své pozice na rovinkách těžké, jelikož na Ferrari ztrácel 14,5 km/h. O něco lépe na tom byly i oba vozy Toro Rosso poháněné Hondou (-10,5 km/h).
Pneumatiky a strategiePrvních šest pilotů postoupilo z Q2 na ultra-měkkých pneumatikách, na nichž budou startovat do závodu, Renaulty a Sauberu budou na hyper-měkkých ve velké nevýhodě a pod velkým tlakem vozů za nimi, kteří začnou na trvanlivějších směsích - Force India se například záměrně vyhnula postupu do Q3 na nejměkčí směsi.
Nejlépe dle simulací zítra vychází dvouzastávková strategie, ale jednozastávková je také možná, pokud piloti dokážou pneumatiky šetřit. Hyper-měkká směs je o 0,5 s/kolo rychlejší, ale odchází mnohem dříve - podle už po jednom ostřejším kole.
Nejrychleji tedy vypadá tato strategie: start na ultra-měkkých pneumatikách s přechodem na super-měkké po 9. kolech a s druhou zastávkou ve 40. kole pro další sadu super-měkkých.
Pokud bude pilot začínat na hyper-měkkých, bude muset k mechanikům již po 5. kolech, a poté absolvovat dva stinty o 33 kolech na super-měkkých pneumatikách. Pomalejší jednozastávková strategie počítá se začátkem na ultra-měkké směsi a s přezutím na super-měkkou po 15 - 18 okruzích.
That was some pole lap by @danielricciardo 💪 Here it is, in all its glory 👀#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/mhI6lIISyj
— Formula 1 (@F1) October 27, 2018Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.