Felipe Massa uvedl svůj názor na to, proč se Ferrari i přes úspěšný vstup do sezóny opět trápí v boji o mistrovský titul. I letos s největší pravděpodobností už na Mercedes stačit nebude, jeho naděje jsou pouze matematické.
I když Vettel a Ferrari v první části letošní sezóny vedlo, tak po letní přestávce opět začalo ztrácet, k čemuž přispěly i chyby jezdců či špatná rozhodnutí na boxové zídce.
Massa, jenž za Scuderii závodil v letech 2006 - 2013, nyní popisuje příčiny: "My jsme v roce 2007 vyhráli mistrovský titul, potom v roce 2008. Ferrari pak začalo mít určité potíže, už nikdy znovu nevyhrálo. Když jsem ho v roce 2013 opustil, tak ty pocity byly zřejmě podobné tomu, co tam panuje dnes."
"Tlak vyhrávat - oni se trápí s tím, aby jej udrželi při zemi. Trápí se s efektivním odváděním své práce. Letos rozhodně. I když netvrdím, že už přišli o titul, ale bitvu nakonec asi prohráli kvůli určitým chybám," pokračuje brazilský závodník.
"Možná cítili vyšší tlak ve srovnání s Mercedesem, který je pod mnohem menším tlakem. Mercedes vyhrál čtyři poslední sezóny. Mnohem snadněji se pracuje, když máte v rukou titul, než když ho musíte vyhrát. A šance na chyby je také větší," zdůrazňuje Massa.
Podle něj by Ferrari pomohlo pouze silné vedení, které dokáže tým ochránit před vnějším tlakem. V tom má ale po smrti Sergia Marchionneho slabinu: "Myslím, že musíte najít způsob práce, jak věci připravit co nejtišeji, co nejvíce se soustředit. Je to dobrý tým a musím uznat, že dokázal postavit hodně dobré auto. V tomto směru odvádí dobrou práci, možná mu ale schází pár drobných věcí kolem."
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.