Felipe Massa uvedl svůj názor na to, proč se Ferrari i přes úspěšný vstup do sezóny opět trápí v boji o mistrovský titul. I letos s největší pravděpodobností už na Mercedes stačit nebude, jeho naděje jsou pouze matematické.
I když Vettel a Ferrari v první části letošní sezóny vedlo, tak po letní přestávce opět začalo ztrácet, k čemuž přispěly i chyby jezdců či špatná rozhodnutí na boxové zídce.
Massa, jenž za Scuderii závodil v letech 2006 - 2013, nyní popisuje příčiny: "My jsme v roce 2007 vyhráli mistrovský titul, potom v roce 2008. Ferrari pak začalo mít určité potíže, už nikdy znovu nevyhrálo. Když jsem ho v roce 2013 opustil, tak ty pocity byly zřejmě podobné tomu, co tam panuje dnes."
"Tlak vyhrávat - oni se trápí s tím, aby jej udrželi při zemi. Trápí se s efektivním odváděním své práce. Letos rozhodně. I když netvrdím, že už přišli o titul, ale bitvu nakonec asi prohráli kvůli určitým chybám," pokračuje brazilský závodník.
"Možná cítili vyšší tlak ve srovnání s Mercedesem, který je pod mnohem menším tlakem. Mercedes vyhrál čtyři poslední sezóny. Mnohem snadněji se pracuje, když máte v rukou titul, než když ho musíte vyhrát. A šance na chyby je také větší," zdůrazňuje Massa.
Podle něj by Ferrari pomohlo pouze silné vedení, které dokáže tým ochránit před vnějším tlakem. V tom má ale po smrti Sergia Marchionneho slabinu: "Myslím, že musíte najít způsob práce, jak věci připravit co nejtišeji, co nejvíce se soustředit. Je to dobrý tým a musím uznat, že dokázal postavit hodně dobré auto. V tomto směru odvádí dobrou práci, možná mu ale schází pár drobných věcí kolem."
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.