Felipe Massa uvedl svůj názor na to, proč se Ferrari i přes úspěšný vstup do sezóny opět trápí v boji o mistrovský titul. I letos s největší pravděpodobností už na Mercedes stačit nebude, jeho naděje jsou pouze matematické.
I když Vettel a Ferrari v první části letošní sezóny vedlo, tak po letní přestávce opět začalo ztrácet, k čemuž přispěly i chyby jezdců či špatná rozhodnutí na boxové zídce.
Massa, jenž za Scuderii závodil v letech 2006 - 2013, nyní popisuje příčiny: "My jsme v roce 2007 vyhráli mistrovský titul, potom v roce 2008. Ferrari pak začalo mít určité potíže, už nikdy znovu nevyhrálo. Když jsem ho v roce 2013 opustil, tak ty pocity byly zřejmě podobné tomu, co tam panuje dnes."
"Tlak vyhrávat - oni se trápí s tím, aby jej udrželi při zemi. Trápí se s efektivním odváděním své práce. Letos rozhodně. I když netvrdím, že už přišli o titul, ale bitvu nakonec asi prohráli kvůli určitým chybám," pokračuje brazilský závodník.
"Možná cítili vyšší tlak ve srovnání s Mercedesem, který je pod mnohem menším tlakem. Mercedes vyhrál čtyři poslední sezóny. Mnohem snadněji se pracuje, když máte v rukou titul, než když ho musíte vyhrát. A šance na chyby je také větší," zdůrazňuje Massa.
Podle něj by Ferrari pomohlo pouze silné vedení, které dokáže tým ochránit před vnějším tlakem. V tom má ale po smrti Sergia Marchionneho slabinu: "Myslím, že musíte najít způsob práce, jak věci připravit co nejtišeji, co nejvíce se soustředit. Je to dobrý tým a musím uznat, že dokázal postavit hodně dobré auto. V tomto směru odvádí dobrou práci, možná mu ale schází pár drobných věcí kolem."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.