Lewis Hamilton se na sociálních médiích zastává svého největšího soupeře o titul - Sebastiana Vettela a jeho Ferrari.
Vettel po víkendové Velké ceně Japonska na něj ztrácí už 67 bodů, na zisk mistrovské trofeje už má tedy jen matematickou naději. Kvůli chybám svým a špatným strategickým rozhodnutím svého týmu teď čelí kritice, jeho rival z Mercedesu jej však obhajuje.
"Cítím, že by media měla projevit Sebastianovi více respektu. Jednoduše si nedokážete představit, jak těžké je na naší úrovni dělat to, co děláme, pro kteréhokoliv atleta na vrcholu. Dá se čekat, že jakožto lidé uděláme chyby, počítá se však to, jak se s nimi vypořádáme," uvedl Hamilton na svém Instagramu.
Média po celém světě vyčítala Ferrari například špatné načasování svých výjezdů v kvalifikaci či Vettelův útok na Verstappena v úvodu závodu, kdy skončil ve smyku mimo trať.
"Lewis Hamilton svým totálním mistrovstvím na dráze snížil Sebastiana Vettela k typu sebepoškozujícího, riskujícího jezdce, jenž prakticky v neděli daroval Britovi titul na zlatém podnose," napsal Daily Mail.
V Daily Telegraph jste se mohli dočíst, že "šlo o sedmou chybu v boji se zvyšujícím se počtem chyb, které začaly kupit po letní přestávce." A The Sun ohodnotil Vettelův "směšný" pokus o předjetí Red Bullu jako "další zářný příklad toho, jak se Vettel hroutí pod tlakem."
Pilota Ferrari kritizovali také komentátoři britské televize Sky Sports. "Vettel si za tu chybu může sám. Zahazuje titul přesně ve stejný okamžik, kdy se to všechno pokazilo minulý rok," řekl Paul di Resta.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.