Lewis Hamilton se na sociálních médiích zastává svého největšího soupeře o titul - Sebastiana Vettela a jeho Ferrari.
Vettel po víkendové Velké ceně Japonska na něj ztrácí už 67 bodů, na zisk mistrovské trofeje už má tedy jen matematickou naději. Kvůli chybám svým a špatným strategickým rozhodnutím svého týmu teď čelí kritice, jeho rival z Mercedesu jej však obhajuje.
"Cítím, že by media měla projevit Sebastianovi více respektu. Jednoduše si nedokážete představit, jak těžké je na naší úrovni dělat to, co děláme, pro kteréhokoliv atleta na vrcholu. Dá se čekat, že jakožto lidé uděláme chyby, počítá se však to, jak se s nimi vypořádáme," uvedl Hamilton na svém Instagramu.
Média po celém světě vyčítala Ferrari například špatné načasování svých výjezdů v kvalifikaci či Vettelův útok na Verstappena v úvodu závodu, kdy skončil ve smyku mimo trať.
"Lewis Hamilton svým totálním mistrovstvím na dráze snížil Sebastiana Vettela k typu sebepoškozujícího, riskujícího jezdce, jenž prakticky v neděli daroval Britovi titul na zlatém podnose," napsal Daily Mail.
V Daily Telegraph jste se mohli dočíst, že "šlo o sedmou chybu v boji se zvyšujícím se počtem chyb, které začaly kupit po letní přestávce." A The Sun ohodnotil Vettelův "směšný" pokus o předjetí Red Bullu jako "další zářný příklad toho, jak se Vettel hroutí pod tlakem."
Pilota Ferrari kritizovali také komentátoři britské televize Sky Sports. "Vettel si za tu chybu může sám. Zahazuje titul přesně ve stejný okamžik, kdy se to všechno pokazilo minulý rok," řekl Paul di Resta.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.