Odborný poradce Red Bullu, Helmut Marko, prozradil, že Pascal Wehrlein je na dlouhém listě potenciálních kandidátů na místo u Toro Rosso pro rok 2019. Dnes dopoledne byl potvrzen první jezdec italské stáje pro sezonu 2019, stal se jím Daniil Kvjat. Kdo ale bude jezdit po jeho boku? Brendon Hartley nebo někdo jiný?
Pascal Wehrlein se do této pozice dostal poté, co minulý týden ukončil svoje veškeré vazby na Mercedes a stal se volným jezdcem. Má se za to, že se s Markem potkal v Grazu minulý týden. Dle Marka rozchod s Mercedesem učinil z Pascala kandidáta pro Toro Rosso.
"Ano, teď jde o úplně jiný příběh. Ještě jsme se nerozhodli. Je na dlouhém listě kandidátů," řekl Helmut Marko. Toto tvrzení pak ale v Rusku popřel šéf Red Bullu, Christian Horner: "Podle mých zpráv jde do Formule E." Ale nezměnil by Němec svůj názor, pokud by dostal nabídku z F1? "To musíme interně probrat. Je zde několik možností a s výběrem nemusíme spěchat."
Marko se dále nechal slyšet, že na jejich seznam by se mohl dostat i Esteban Ocon. Má to ale podmínku - musel by přerušit po vzoru Wehrleina svoje veškeré vazby s Mercedesem. To se ale dle Toto Wollfa nestane. "Pokud by ukončil svoje veškeré kontrakty [s Mercedesem], tak o něm budeme uvažovat. A myslím tím opravdu veškeré. My máme volné místo, Mercedes ne," popsal podmínky Marko.
A jak to dopadne s Hartleym? Co musí udělat pro to, aby si místo udržel on? "Porazit Gaslyho. Má na to stále ještě pět nebo šest závodů," dává jasně najevo Helmut. Dle některých snílků by místo u Toro Rosso mohl zaujmout i Mick Schumacher, který v posledních závodech F3 předvádí přesvědčivé výkony, co na Marko? "Ne, rozhodně ne. Je to pro něj moc brzy. Uvidíme, co předvede v F2."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.