Daniel Ricciardo je spokojený s pokrokem, který Renault dosáhl se specifikací C své pohonné jednotky. Dodává mu důvěru, že se svým přestupem k francouzskému týmu učinil to správné rozhodnutí.
Australský pilot během letní přestávky překvapil svým odchodem od Red Bullu k Renaultu, jemuž se od návratu do F1 se svým továrním týmem v roce 2016 nepodařilo ani jednou skončit na pódiu, zatímco se svým současným zaměstnavatelem přecházejícímu k Hondě občas vyhrál.
K jeho optimismu ale přispívají pokroky Renaultu se svým šasi i s pohonnou jednotkou, která v poslední specifikaci získala k dobru 15 kW a kterou s Maxem Verstappenem používá od GP Itálie.
"Během mého období s pohonnými jednotkami Renault jsme měli vylepšení, která fungovala, a některá, která nefungovala. To je realita. Samozřejmě, že když nefungují, tak je to trochu frustrující či demoralizující vzhledem k tomu, že očekáváte víc, než toho dostáváte," uvádí Ricciardo.
"Ta jejich poslední verze má pozitiva a přináší zisky, což je dobré. Je to povzbuzující pro další část tohoto roku, ale i pro mou budoucnost. Je to drobné, hezké pozitivum," hodnotí pilot Red Bullu poslední specifikaci, kterou Renault představil.
Zrychlení bylo znát od prvního kolaNa otázku, jestli byl nárůst výkonnosti při prvním nasazení v Monze opravdu znatelný, Ricciardo odpovídá: "Byl, a abych byl upřímný, když slyšíte Christiana [Hornera], tak je to v určitém smyslu povzbuzující, protože všichni víme, jaký ten vztah je. Nemusí nic říkat, jestli víte, co myslím. Ale on to udělal, což bylo důkazem toho, že šlo o správný krok," popisuje pochvalnou reakci svého šéfa.
"Jako pilot to můžete cítit, obzvlášť v kvalifikaci. To bylo poprvé, kdy jsem u ní všechno zapnul. Připadalo mi to, jako by vás to více tlačilo před brzděním. Šlo o krok správným směrem, o tom jsem přesvědčen," komentuje i přes potíže s jejím mapováním, které se objevily v Singapuru.
Povzbuzen je i technický ředitel Renaultu Marcin Budkowski: "Představuje základ nového motoru. Snad toho přijde ještě mnohem více, pokud jde o motor pro příští rok, alespoň takový je plán. Je to fajn dosáhnout tohoto povzbuzení. Před příštím rokem nás to motivuje k tomu, abychom toho udělali více."
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.