Daniel Ricciardo je spokojený s pokrokem, který Renault dosáhl se specifikací C své pohonné jednotky. Dodává mu důvěru, že se svým přestupem k francouzskému týmu učinil to správné rozhodnutí.
Australský pilot během letní přestávky překvapil svým odchodem od Red Bullu k Renaultu, jemuž se od návratu do F1 se svým továrním týmem v roce 2016 nepodařilo ani jednou skončit na pódiu, zatímco se svým současným zaměstnavatelem přecházejícímu k Hondě občas vyhrál.
K jeho optimismu ale přispívají pokroky Renaultu se svým šasi i s pohonnou jednotkou, která v poslední specifikaci získala k dobru 15 kW a kterou s Maxem Verstappenem používá od GP Itálie.
"Během mého období s pohonnými jednotkami Renault jsme měli vylepšení, která fungovala, a některá, která nefungovala. To je realita. Samozřejmě, že když nefungují, tak je to trochu frustrující či demoralizující vzhledem k tomu, že očekáváte víc, než toho dostáváte," uvádí Ricciardo.
"Ta jejich poslední verze má pozitiva a přináší zisky, což je dobré. Je to povzbuzující pro další část tohoto roku, ale i pro mou budoucnost. Je to drobné, hezké pozitivum," hodnotí pilot Red Bullu poslední specifikaci, kterou Renault představil.
Zrychlení bylo znát od prvního kolaNa otázku, jestli byl nárůst výkonnosti při prvním nasazení v Monze opravdu znatelný, Ricciardo odpovídá: "Byl, a abych byl upřímný, když slyšíte Christiana [Hornera], tak je to v určitém smyslu povzbuzující, protože všichni víme, jaký ten vztah je. Nemusí nic říkat, jestli víte, co myslím. Ale on to udělal, což bylo důkazem toho, že šlo o správný krok," popisuje pochvalnou reakci svého šéfa.
"Jako pilot to můžete cítit, obzvlášť v kvalifikaci. To bylo poprvé, kdy jsem u ní všechno zapnul. Připadalo mi to, jako by vás to více tlačilo před brzděním. Šlo o krok správným směrem, o tom jsem přesvědčen," komentuje i přes potíže s jejím mapováním, které se objevily v Singapuru.
Povzbuzen je i technický ředitel Renaultu Marcin Budkowski: "Představuje základ nového motoru. Snad toho přijde ještě mnohem více, pokud jde o motor pro příští rok, alespoň takový je plán. Je to fajn dosáhnout tohoto povzbuzení. Před příštím rokem nás to motivuje k tomu, abychom toho udělali více."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.