V šampionátu přituhuje a po další ztrátě Vetttela v Itálii se asi nejvíc probírá eventualita, zda u Ferrari zavelí k týmovým pokynům a dají povel Räikkönenovi, aby umetl svému kolegovi cestičku. To ale v Maranellu zásadně odmítají.
Pomůže Räikkönen nějak Vettelovi na startu? Dostane nějaké zásadní pokyny, jak si počínat v závodě. Bude mít nějakou dohru v týmu rudých ořů skutečnost, že Iceman v Itálii "nepustil" Vettela na pole-position? Před singapurskou Grand Prix se čekalo zásadní vyjádření.
"Chci, aby v tomto směru bylo jasno - jednou provždy. Kdo může být takový blázen, aby na startu určoval pro své piloty týmové pořadí? Děláme vše s maximálním profesionálním úsilím. Před závodem shlédneme video startu z předchozího závodu na daném okruhu. Týmový manažer pak s piloty probere nejlepší závodní linii, kterou by si měli vybrat. Jediný pokyn, který můžeme pilotům před první zatáčkou dát, zní »Chlapci, chtěli bychom mít obě auta v pořádku," vrátil se k situaci šéf týmu Ferrari Maurizio Arrivabene.
Důvod otázek na dané téma byl zřejmý - debatovalo se, zda Ferrari neuškodila taktika "volného závodu" v Itálii, kdy Räikkönen od začátku držel první pozici a Vettel pak před Variante della Roggia neustál útok Hamiltona a v šikaně se po kontaktu otočil.
"Všechno je to nesmysl a hned vám vysvětlím proč. V Monze byl na pole-position Kimi, souhlasíte? Sebastian byl za ním o osm metrů zpátky. Jak to asi mohlo dopadnout? Podle vašeho názoru jsme měli říci: »Kimi, prosím, zpomal po startu a nevšímej si toho, že tě Hamilton a ostatní předjíždějí«? O čem to mluvíme. V Monze jsme nedávali žádné příkazy nikomu, v první zatáčce se stalo, co se stalo. To je realita," dodává Arrivabene.
Většina z nás má ještě v dobré paměti loňský rok, kdy hned po startu došlo ke kolizi mezi Vettelem, Räikkönenem a Verstappenem a všechny tři vozy ze závodu musely odstoupit. Pro Vettela tento výsledek, místo očekávaného vítězství, znamenal labutí píseň na cestě k boji o loňský mistrovský titul.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.