Jacques Villeneuve se v posledním oficiálním podcastu Formule 1 vyjadřuje k situaci u Ferrari - podle něj by si mělo nechat finského jezdce, který letos předvádí lepší výkony než loni. Mladík by teď podle něj italskému týmu rozhodně neprospěl.
Měli by dát v Maranellu přednost talentovanému mládi nebo by si spíše Räikkönen zasloužil prodloužení smlouvy? Bývalý mistr světa se přiklání k druhé možnosti: "Samozřejmě. Podívejte se na to, jak jezdí. V šampionátu je třetí, často rychlejší než Vettel. A pokud ne, tak ztrácí jen kolem desetiny."
"Je klíčový pro vývoj vozu. Celý tým teď pracuje fantasticky. Dejte mladíka k Vettelovi - co udělá? Sežere ho zaživa, zničí ho nebo skončí v slzách a celý tým bude další dva roky pomalejší," domnívá se o případné změně u Ferrari Villeneuve.
Oficiální podcast s Jacquesem Villeneuvem (zdroj: Formula1.com)
Dvacetiletý Leclerc by se podle mě ještě měl vyjezdit, než přestoupí do špičkového týmu: "Charles stále dělá pár chyb. Pro něj by to bylo skvělé, úžasné, ale Ferrari by si ho ještě 2 roky připravovalo. Ferrari je jako Mercedes - to není tým, který by měl vychovávat piloty. Jde o špičkovou stáj, špičku pro jezdce, kteří jsou na vrcholu, a které si přejí mít. Proto máte juniorské týmy, které je připravují," komentuje Kanaďan.
"Kimi je teď i celkem upovídaný, mluví v plných a souvislých větách, proto podle mě vidíte více než v minulosti, kým je. A stejně tak teď podává ty nejlepší jízdní výkony," chválí 38letého finského pilota, otce dvou dětí.
Double podium for us. Photo: @calloalbanese
Kimiho děti spíše zrychlují, myslí si Villeneuve
"Myslím, že když máte dítě, tak lidé říkají, že ztrácíte sekundu. U Kimiho to ale vypadá, že s dětmi spíše získává a že odvádí lepší práci. Možná mu v životě daly smysl dělat něco pozitivního, být v něčem lepší, předvést to... Nevím, ale vypadá to, jako by to uvázalo lano," hodnotí Villeneuve.
"Nikdy nevíte, co ovlivní vaši psychiku a někdy se vám v těch nejméně pravděpodobných situacích dostane nepříznivého či pozitivního výsledku. Nikdy nevíte, jak to vyjde," dodává šampion z roku 1997, jenž se v současnosti živí jako televizní komentátor.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.