Jacques Villeneuve se v posledním oficiálním podcastu Formule 1 vyjadřuje k situaci u Ferrari - podle něj by si mělo nechat finského jezdce, který letos předvádí lepší výkony než loni. Mladík by teď podle něj italskému týmu rozhodně neprospěl.
Měli by dát v Maranellu přednost talentovanému mládi nebo by si spíše Räikkönen zasloužil prodloužení smlouvy? Bývalý mistr světa se přiklání k druhé možnosti: "Samozřejmě. Podívejte se na to, jak jezdí. V šampionátu je třetí, často rychlejší než Vettel. A pokud ne, tak ztrácí jen kolem desetiny."
"Je klíčový pro vývoj vozu. Celý tým teď pracuje fantasticky. Dejte mladíka k Vettelovi - co udělá? Sežere ho zaživa, zničí ho nebo skončí v slzách a celý tým bude další dva roky pomalejší," domnívá se o případné změně u Ferrari Villeneuve.
Oficiální podcast s Jacquesem Villeneuvem (zdroj: Formula1.com)
Dvacetiletý Leclerc by se podle mě ještě měl vyjezdit, než přestoupí do špičkového týmu: "Charles stále dělá pár chyb. Pro něj by to bylo skvělé, úžasné, ale Ferrari by si ho ještě 2 roky připravovalo. Ferrari je jako Mercedes - to není tým, který by měl vychovávat piloty. Jde o špičkovou stáj, špičku pro jezdce, kteří jsou na vrcholu, a které si přejí mít. Proto máte juniorské týmy, které je připravují," komentuje Kanaďan.
"Kimi je teď i celkem upovídaný, mluví v plných a souvislých větách, proto podle mě vidíte více než v minulosti, kým je. A stejně tak teď podává ty nejlepší jízdní výkony," chválí 38letého finského pilota, otce dvou dětí.
Double podium for us. Photo: @calloalbanese
Kimiho děti spíše zrychlují, myslí si Villeneuve
"Myslím, že když máte dítě, tak lidé říkají, že ztrácíte sekundu. U Kimiho to ale vypadá, že s dětmi spíše získává a že odvádí lepší práci. Možná mu v životě daly smysl dělat něco pozitivního, být v něčem lepší, předvést to... Nevím, ale vypadá to, jako by to uvázalo lano," hodnotí Villeneuve.
"Nikdy nevíte, co ovlivní vaši psychiku a někdy se vám v těch nejméně pravděpodobných situacích dostane nepříznivého či pozitivního výsledku. Nikdy nevíte, jak to vyjde," dodává šampion z roku 1997, jenž se v současnosti živí jako televizní komentátor.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.