Další překvapení týkající se jezdeckého trhu přichází z Wokingu: McLaren dnes potvrdil, že Fernando Alonso už příští rok ve Formuli 1 působit nebude.
Španělský pilot, kterému bylo v červenci 37 let, jede svou 17. sezónu v F1, pátou s McLarenem. Během své kariéry nasbíral 32 vítězství, ovládl 22 kvalifikací a 97krát stanul na pódiu. V roce 2005 a 2006 se stal mistrem světa, třikrát skončil celkově druhý.
"Pro každého jednou nastane čas ke změně a Fernando se rozhodl, že konec této sezóny bude i jeho koncem. Rozhodnutí respektujeme, i když věříme, že je v nejlepší formě své kariéry. Náš otevřený dialog s Fernandem vedl k tomu, že jsme s touto možností mohli počítat," potvrzuje výkonný ředitel Zak Brown.
"Když v uplynulých měsících vyhodnocoval svou budoucnost, tak Fernandova konkurenceschopnost nebyla nikterak narušená. Pokračoval ve výkonech na té nejvyšší úrovni, a stejně tak tomu bude i ve zbývajících závodech šampionátu.
Vím, že se ke mně připojí celý tým při vzdání poklony Fernandovi za jeho ohromný příspěvek McLarenu. Je legendou v šampionátu i v týmu. Fernando tvoří důležitou součást našeho příběhu a připojí se k proslulé řadě jezdců McLarenu. Za šejka Mohammeda, Mansoura a celou správní radu přeji Fernandovi v budoucnu mnoho úspěchů," dodává Brown.
"Po 17 krásných letech v tomto úžasném sportu je pro mě čas na změnu a posunout se dále. Užil jsem si každou minutu této neuvěřitelné sezóny a nedokážu dostatečně poděkovat lidem, kteří přispěli k tomu, aby byla tak výjimečná," uvádí Alonso.
"Stále v této sezóně zbývá několik velkých cen, kterých se zúčastním s ještě větším odhodláním a vášní než obvykle. Uvidíme, co přinese budoucnost - nové výzvy jsou za rohem. Prožívám jedno z nejšťastnějších období ve svém životě, ale potřebuji se vydat vstříc dalším dobrodružstvím.
Chtěl bych poděkovat všem u McLarenu. Mé srdce je s týmem navždy. Vím, že se v budoucnu vrátí silnější a lepší, což by pro mě mohl být ten správný okamžik, abych byl v sérii zpět, opravdu by mi to udělalo velkou radost. Vytvořil jsem si tolik skvělých vztahů s mnoha fantastickými lidmi u McLarenu, a ti mi poskytli příležitost pro rozšíření mých obzorů v dalších kategoriích. Cítím se více než kdy jindy být kompletnějším jezdcem," pokračuje Španěl.
"K tomuto rozhodnutí jsem dospěl před několika měsíci a je pevné. Nicméně bych chtěl upřímně poděkovat Chasemu Careymu a Liberty Media za jejich snahu rozmyslet si to, a všem, kdo mě v této době kontaktovali.
Nakonec bych chtěl také poděkovat mým dřívějším týmům, týmovým kolegům, soupeřům, kamarádům, partnerům, novinářům a všem, s nimiž jsem během své kariéry v F1 pracoval. A také děkuji všem mým fanouškům po celém světě. Jsem si celkem jistý tím, že se naše cesty v budoucnu znovu zkříží," dodává Alonso.
Dear F1 ..... pic.twitter.com/G9ZzdMwgMn
— Fernando Alonso (@alo_oficial) August 14, 2018Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.