Další překvapení týkající se jezdeckého trhu přichází z Wokingu: McLaren dnes potvrdil, že Fernando Alonso už příští rok ve Formuli 1 působit nebude.
Španělský pilot, kterému bylo v červenci 37 let, jede svou 17. sezónu v F1, pátou s McLarenem. Během své kariéry nasbíral 32 vítězství, ovládl 22 kvalifikací a 97krát stanul na pódiu. V roce 2005 a 2006 se stal mistrem světa, třikrát skončil celkově druhý.
"Pro každého jednou nastane čas ke změně a Fernando se rozhodl, že konec této sezóny bude i jeho koncem. Rozhodnutí respektujeme, i když věříme, že je v nejlepší formě své kariéry. Náš otevřený dialog s Fernandem vedl k tomu, že jsme s touto možností mohli počítat," potvrzuje výkonný ředitel Zak Brown.
"Když v uplynulých měsících vyhodnocoval svou budoucnost, tak Fernandova konkurenceschopnost nebyla nikterak narušená. Pokračoval ve výkonech na té nejvyšší úrovni, a stejně tak tomu bude i ve zbývajících závodech šampionátu.
Vím, že se ke mně připojí celý tým při vzdání poklony Fernandovi za jeho ohromný příspěvek McLarenu. Je legendou v šampionátu i v týmu. Fernando tvoří důležitou součást našeho příběhu a připojí se k proslulé řadě jezdců McLarenu. Za šejka Mohammeda, Mansoura a celou správní radu přeji Fernandovi v budoucnu mnoho úspěchů," dodává Brown.
"Po 17 krásných letech v tomto úžasném sportu je pro mě čas na změnu a posunout se dále. Užil jsem si každou minutu této neuvěřitelné sezóny a nedokážu dostatečně poděkovat lidem, kteří přispěli k tomu, aby byla tak výjimečná," uvádí Alonso.
"Stále v této sezóně zbývá několik velkých cen, kterých se zúčastním s ještě větším odhodláním a vášní než obvykle. Uvidíme, co přinese budoucnost - nové výzvy jsou za rohem. Prožívám jedno z nejšťastnějších období ve svém životě, ale potřebuji se vydat vstříc dalším dobrodružstvím.
Chtěl bych poděkovat všem u McLarenu. Mé srdce je s týmem navždy. Vím, že se v budoucnu vrátí silnější a lepší, což by pro mě mohl být ten správný okamžik, abych byl v sérii zpět, opravdu by mi to udělalo velkou radost. Vytvořil jsem si tolik skvělých vztahů s mnoha fantastickými lidmi u McLarenu, a ti mi poskytli příležitost pro rozšíření mých obzorů v dalších kategoriích. Cítím se více než kdy jindy být kompletnějším jezdcem," pokračuje Španěl.
"K tomuto rozhodnutí jsem dospěl před několika měsíci a je pevné. Nicméně bych chtěl upřímně poděkovat Chasemu Careymu a Liberty Media za jejich snahu rozmyslet si to, a všem, kdo mě v této době kontaktovali.
Nakonec bych chtěl také poděkovat mým dřívějším týmům, týmovým kolegům, soupeřům, kamarádům, partnerům, novinářům a všem, s nimiž jsem během své kariéry v F1 pracoval. A také děkuji všem mým fanouškům po celém světě. Jsem si celkem jistý tím, že se naše cesty v budoucnu znovu zkříží," dodává Alonso.
Dear F1 ..... pic.twitter.com/G9ZzdMwgMn
— Fernando Alonso (@alo_oficial) August 14, 2018Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.