Další překvapení týkající se jezdeckého trhu přichází z Wokingu: McLaren dnes potvrdil, že Fernando Alonso už příští rok ve Formuli 1 působit nebude.
Španělský pilot, kterému bylo v červenci 37 let, jede svou 17. sezónu v F1, pátou s McLarenem. Během své kariéry nasbíral 32 vítězství, ovládl 22 kvalifikací a 97krát stanul na pódiu. V roce 2005 a 2006 se stal mistrem světa, třikrát skončil celkově druhý.
"Pro každého jednou nastane čas ke změně a Fernando se rozhodl, že konec této sezóny bude i jeho koncem. Rozhodnutí respektujeme, i když věříme, že je v nejlepší formě své kariéry. Náš otevřený dialog s Fernandem vedl k tomu, že jsme s touto možností mohli počítat," potvrzuje výkonný ředitel Zak Brown.
"Když v uplynulých měsících vyhodnocoval svou budoucnost, tak Fernandova konkurenceschopnost nebyla nikterak narušená. Pokračoval ve výkonech na té nejvyšší úrovni, a stejně tak tomu bude i ve zbývajících závodech šampionátu.
Vím, že se ke mně připojí celý tým při vzdání poklony Fernandovi za jeho ohromný příspěvek McLarenu. Je legendou v šampionátu i v týmu. Fernando tvoří důležitou součást našeho příběhu a připojí se k proslulé řadě jezdců McLarenu. Za šejka Mohammeda, Mansoura a celou správní radu přeji Fernandovi v budoucnu mnoho úspěchů," dodává Brown.
"Po 17 krásných letech v tomto úžasném sportu je pro mě čas na změnu a posunout se dále. Užil jsem si každou minutu této neuvěřitelné sezóny a nedokážu dostatečně poděkovat lidem, kteří přispěli k tomu, aby byla tak výjimečná," uvádí Alonso.
"Stále v této sezóně zbývá několik velkých cen, kterých se zúčastním s ještě větším odhodláním a vášní než obvykle. Uvidíme, co přinese budoucnost - nové výzvy jsou za rohem. Prožívám jedno z nejšťastnějších období ve svém životě, ale potřebuji se vydat vstříc dalším dobrodružstvím.
Chtěl bych poděkovat všem u McLarenu. Mé srdce je s týmem navždy. Vím, že se v budoucnu vrátí silnější a lepší, což by pro mě mohl být ten správný okamžik, abych byl v sérii zpět, opravdu by mi to udělalo velkou radost. Vytvořil jsem si tolik skvělých vztahů s mnoha fantastickými lidmi u McLarenu, a ti mi poskytli příležitost pro rozšíření mých obzorů v dalších kategoriích. Cítím se více než kdy jindy být kompletnějším jezdcem," pokračuje Španěl.
"K tomuto rozhodnutí jsem dospěl před několika měsíci a je pevné. Nicméně bych chtěl upřímně poděkovat Chasemu Careymu a Liberty Media za jejich snahu rozmyslet si to, a všem, kdo mě v této době kontaktovali.
Nakonec bych chtěl také poděkovat mým dřívějším týmům, týmovým kolegům, soupeřům, kamarádům, partnerům, novinářům a všem, s nimiž jsem během své kariéry v F1 pracoval. A také děkuji všem mým fanouškům po celém světě. Jsem si celkem jistý tím, že se naše cesty v budoucnu znovu zkříží," dodává Alonso.
Dear F1 ..... pic.twitter.com/G9ZzdMwgMn
— Fernando Alonso (@alo_oficial) August 14, 2018Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.