Další překvapení týkající se jezdeckého trhu přichází z Wokingu: McLaren dnes potvrdil, že Fernando Alonso už příští rok ve Formuli 1 působit nebude.
Španělský pilot, kterému bylo v červenci 37 let, jede svou 17. sezónu v F1, pátou s McLarenem. Během své kariéry nasbíral 32 vítězství, ovládl 22 kvalifikací a 97krát stanul na pódiu. V roce 2005 a 2006 se stal mistrem světa, třikrát skončil celkově druhý.
"Pro každého jednou nastane čas ke změně a Fernando se rozhodl, že konec této sezóny bude i jeho koncem. Rozhodnutí respektujeme, i když věříme, že je v nejlepší formě své kariéry. Náš otevřený dialog s Fernandem vedl k tomu, že jsme s touto možností mohli počítat," potvrzuje výkonný ředitel Zak Brown.
"Když v uplynulých měsících vyhodnocoval svou budoucnost, tak Fernandova konkurenceschopnost nebyla nikterak narušená. Pokračoval ve výkonech na té nejvyšší úrovni, a stejně tak tomu bude i ve zbývajících závodech šampionátu.
Vím, že se ke mně připojí celý tým při vzdání poklony Fernandovi za jeho ohromný příspěvek McLarenu. Je legendou v šampionátu i v týmu. Fernando tvoří důležitou součást našeho příběhu a připojí se k proslulé řadě jezdců McLarenu. Za šejka Mohammeda, Mansoura a celou správní radu přeji Fernandovi v budoucnu mnoho úspěchů," dodává Brown.
"Po 17 krásných letech v tomto úžasném sportu je pro mě čas na změnu a posunout se dále. Užil jsem si každou minutu této neuvěřitelné sezóny a nedokážu dostatečně poděkovat lidem, kteří přispěli k tomu, aby byla tak výjimečná," uvádí Alonso.
"Stále v této sezóně zbývá několik velkých cen, kterých se zúčastním s ještě větším odhodláním a vášní než obvykle. Uvidíme, co přinese budoucnost - nové výzvy jsou za rohem. Prožívám jedno z nejšťastnějších období ve svém životě, ale potřebuji se vydat vstříc dalším dobrodružstvím.
Chtěl bych poděkovat všem u McLarenu. Mé srdce je s týmem navždy. Vím, že se v budoucnu vrátí silnější a lepší, což by pro mě mohl být ten správný okamžik, abych byl v sérii zpět, opravdu by mi to udělalo velkou radost. Vytvořil jsem si tolik skvělých vztahů s mnoha fantastickými lidmi u McLarenu, a ti mi poskytli příležitost pro rozšíření mých obzorů v dalších kategoriích. Cítím se více než kdy jindy být kompletnějším jezdcem," pokračuje Španěl.
"K tomuto rozhodnutí jsem dospěl před několika měsíci a je pevné. Nicméně bych chtěl upřímně poděkovat Chasemu Careymu a Liberty Media za jejich snahu rozmyslet si to, a všem, kdo mě v této době kontaktovali.
Nakonec bych chtěl také poděkovat mým dřívějším týmům, týmovým kolegům, soupeřům, kamarádům, partnerům, novinářům a všem, s nimiž jsem během své kariéry v F1 pracoval. A také děkuji všem mým fanouškům po celém světě. Jsem si celkem jistý tím, že se naše cesty v budoucnu znovu zkříží," dodává Alonso.
Dear F1 ..... pic.twitter.com/G9ZzdMwgMn
— Fernando Alonso (@alo_oficial) August 14, 2018Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.