Pierre Gasly má před sebou vidinu postupu do Red Bullu a cítí se být připravený nahradit Daniela Ricciarda, jenž stáj po sezóně překvapivě opustí. Rád by co nejdříve bojoval i titul mistra světa Formule 1.
Rakouský tým díru po Ricciardovi nechce zacelit žádným zkušeným pilotem, podle svého šéfa Christiana Hornera dají spíše šanci některému z mladíků. Mezi hlavní kandidáty patří Carlos Sainz, momentálně zapůjčený Renaultu, a Gasly jezdící v Toro Rosso.
"Rád bych, aby k tomu došlo, ale moc na to nemyslím. Se svou sezónou u Toro Rosso jsem zatím spokojený a jsem rád, že jsem tady. Momentálně podle mě není ještě nic rozhodnuto. Podobné to je s Carlosem. Oba čekáme na to, jak se to vyvine," popisuje 22letý francouzský pilot.
Neobává se toho, že jeho postup k Red Bullu by přišel příliš brzy, a on by pak mohl skončit bez místa jako Daniil Kvjat: "Ne. Pokud budu rychlý, dostanu svou šanci. Musím se soustředit, být rychlý a zbytek přijde."
"Záleží na tom, jak na věci nahlížíte. Podívejte se na Red Bull a na jezdce, kteří se do prvního týmu nedostali - nebo se podívejte na Verstappena, Vettela, Ricciarda a další, kteří uspěli," poukazuje Gasly, jenž letos svým 4. místem v Bahrajnu či 6. místem naposledy v Maďarsku.
Jasně předčí svého týmového kolegu Brendona Hartleyho, jenž letos získal pouhé dva mistrovské body. Přesto podle něj není špatným jezdcem: "Brendon je hodně rychlý a vůbec mi to nezjednodušuje."
"Nestarám se ale o to, kdo bude příští sezónu mým týmovým kolegou, protože když chci být nejlepším, musím proti těm nejlepším bojovat. Jde o mou první sezónu v F1 a je mi 22 let, takže u Toro Rosso rád zůstanu, pokud mě budou potřebovat. Ale samozřejmě chci co nejdříve bojovat o titul," dodává Gasly.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.