Pierre Gasly má před sebou vidinu postupu do Red Bullu a cítí se být připravený nahradit Daniela Ricciarda, jenž stáj po sezóně překvapivě opustí. Rád by co nejdříve bojoval i titul mistra světa Formule 1.
Rakouský tým díru po Ricciardovi nechce zacelit žádným zkušeným pilotem, podle svého šéfa Christiana Hornera dají spíše šanci některému z mladíků. Mezi hlavní kandidáty patří Carlos Sainz, momentálně zapůjčený Renaultu, a Gasly jezdící v Toro Rosso.
"Rád bych, aby k tomu došlo, ale moc na to nemyslím. Se svou sezónou u Toro Rosso jsem zatím spokojený a jsem rád, že jsem tady. Momentálně podle mě není ještě nic rozhodnuto. Podobné to je s Carlosem. Oba čekáme na to, jak se to vyvine," popisuje 22letý francouzský pilot.
Neobává se toho, že jeho postup k Red Bullu by přišel příliš brzy, a on by pak mohl skončit bez místa jako Daniil Kvjat: "Ne. Pokud budu rychlý, dostanu svou šanci. Musím se soustředit, být rychlý a zbytek přijde."
"Záleží na tom, jak na věci nahlížíte. Podívejte se na Red Bull a na jezdce, kteří se do prvního týmu nedostali - nebo se podívejte na Verstappena, Vettela, Ricciarda a další, kteří uspěli," poukazuje Gasly, jenž letos svým 4. místem v Bahrajnu či 6. místem naposledy v Maďarsku.
Jasně předčí svého týmového kolegu Brendona Hartleyho, jenž letos získal pouhé dva mistrovské body. Přesto podle něj není špatným jezdcem: "Brendon je hodně rychlý a vůbec mi to nezjednodušuje."
"Nestarám se ale o to, kdo bude příští sezónu mým týmovým kolegou, protože když chci být nejlepším, musím proti těm nejlepším bojovat. Jde o mou první sezónu v F1 a je mi 22 let, takže u Toro Rosso rád zůstanu, pokud mě budou potřebovat. Ale samozřejmě chci co nejdříve bojovat o titul," dodává Gasly.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.