Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff shrnuje své dojmy z první části sezóny a potvrzuje odhodlání dále tvrdě pokračovat v práci na zvýšení výkonnosti. Těší jej, že se jim podařilo vyřešit jejich slabinu - horší práci s pneumatikami za horka.
Napínavé souboje, skvělá reklama F1"Bitva na špici je více vzrušující než kdykoliv dříve, a uprostřed pole to je taky velmi těsné. Závody přinesly nejen několik skvělých soubojů kolo na kolo na trati, ale také pár překvapivých vítězů: sedm z 12 závodů zatím nevyhrálo nezbytně to nejrychlejší auto," shrnuje Wolff.
"Celkově bych řekl, že sezóna 2018 je skvělou reklamou sportu. Pro nás jako tým je pololetní vysvědčení pozitivní, protože v současné době vedeme oba šampionáty. Zásluha patří celému našemu týmu v Brackley a v Brixworthu a jízdnímu umění Lewise a Valtteriho," uznává sportovní ředitel Mercedesu.
Ponaučení a tvrdá práce v 2. části sezóny"Zároveň si však uvědomujeme, že jsme ve více než jednom závodu nějaké body ztratili, proto ve druhé polovině sezóny půjdeme naplno do dalšího zvyšování výkonnosti," připomíná například Rakousko, kde kvůli technických závad museli odstoupit s oběma vozy.
"Budeme na tom velmi tvrdě pracovat až do víkendu, kdy oficiálně dle pravidel začne letní přestávka. Tu si všichni v našem týmu více než zaslouží. Pak se vrátíme osvěženi s nezbytnou energií, abychom ve druhé části sezóny ještě zlepšili úroveň naší hry," pokračuje 46letý Rakušan.
Slabina vyřešena, dříve nemožné se v Maďarsku stalo skutečnostíTěší ho pokrok, který dosáhli za vysokých teplot v oblasti managementu pneumatik. Hamilton poslední závod před letní přestávkou vyhrál s jednozastávkovou strategií, přestože teplota asfaltu dosahovala 57 °C. V úvodním stintu vydržel na trati neobvykle dlouho.
"Čistý vzduch hraje velkou roli, je však trochu tajemstvím, že někdy fungujete na jedné směsi pneumatik a na jiné ne. Myslím, že to s Ferrari bylo naopak. Chce to nasbírat více dat, abyste jim porozuměli, ale převládající dojem u nás je ten, že jsme v Budapešti vyhráli při 60°C teplotě dráhy" cení si Wolff.
"To je něco, co bychom dříve u nás nepovažovali za možné. Dodává mi to dobrý pocit, že jsme toho poznali více a že můžeme být v budoucnu v horkých závodech konkurenceschopnější," dodává šéf Mercedesu, který se ke zlepšení dopracoval tvrdou práci. Nepomohla mu nějaká zázračná věc, šlo o vlídnost vozu k pneumatikám, jeho nastavení a schopnost Hamiltona o ně dobře pečovat.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.