HUNGARORING - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle přezouvaly týmy své piloty v průběhu Velké ceny Maďarska 2018 a s jakými strategiemi ji odjely?
Absolutně nejrychlejší zastávku jsme viděli u Williamsu, který v 31. kole přezul Sirotkina za 2,1 sekundy. Výměna kol u Strolla o 16 kol později byla čtvrtá nejrychlejší, trvala 2,36 s.
Video: Nejrychlejší zastávky Velké ceny Maďarska (zdroj: Formula1.com)
Mechanici Red Bullu dnes obsadili druhou příčku, když Ricciarda zdrželi při jeho pozdním přezutí jen 2,2 s. Sesterské Toro Rosso se také vytáhlo: obě jeho zastávky se dostaly do Top 10: Gasly si vystál v 32. kole 2,27 s a Hartley o 8 kol dříve 2,79 s.
Mercedes obsadil pátou příčku s Bottasem (2,51 s) a osmou příčku s Hamiltonem (2,72 s), Ferrari skončilo za ním - vydařená ovšem byla jen zastávka Räikkönena v 38. kole - 2,52 s, jinak si italská stáj moc chvály za tuto činnost nezaslouží. V 14. kole jí to trvalo 5,3 s a jediná Vettelova zastávka se protáhla přes 4 sekundy. Druhého muže šampionátu kvůli zdržení při uchycování levého předního kola v té chvíli předjel Bottas.
Do závodu startovalo 10 pilotů na ultra-měkké směsi, 9 na měkké a pouze Stroll na nejpomalejší, ale zároveň nejtrvanlivější středně-tvrdé. Jak jsme včera předpovídali v analýze sektorů, většina vsadila na jednozastávkovou strategii, dvakrát do boxů zamířili jen Hülkenberg s Räikkönen.
Hamilton využil nejrychlejší strategii ultra-měkká - měkká pneumatika, Vettel skončil na druhém místě po nasazení alternativní měkká - ultra-měkká. Podobná strategie pomohla Ricciardovi k postupu z 16. místa v 2. kola na čtvrtou příčku.
Nejdelší stint na ultra-měkkých pneumatikách předvedl Gasly (32 kol), na měkkých Bottas (55 kol) a Ericsson na středně-tvrdých vydržel 62 z celkových 70 kol, tj. 88,6 % závodu.
Všechny týmy s výjimkou Haasu nyní na Hungaroringu zůstávají, v úterý a ve středu tam budou každý s jedním vozem společně testovat. Toro Rosso poskytne Pirelli svůj druhý vůz pro vyhodnocení připravovaných prototypů pneumatik pro sezónu 2019.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.