HUNGARORING - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle přezouvaly týmy své piloty v průběhu Velké ceny Maďarska 2018 a s jakými strategiemi ji odjely?
Absolutně nejrychlejší zastávku jsme viděli u Williamsu, který v 31. kole přezul Sirotkina za 2,1 sekundy. Výměna kol u Strolla o 16 kol později byla čtvrtá nejrychlejší, trvala 2,36 s.
Video: Nejrychlejší zastávky Velké ceny Maďarska (zdroj: Formula1.com)
Mechanici Red Bullu dnes obsadili druhou příčku, když Ricciarda zdrželi při jeho pozdním přezutí jen 2,2 s. Sesterské Toro Rosso se také vytáhlo: obě jeho zastávky se dostaly do Top 10: Gasly si vystál v 32. kole 2,27 s a Hartley o 8 kol dříve 2,79 s.
Mercedes obsadil pátou příčku s Bottasem (2,51 s) a osmou příčku s Hamiltonem (2,72 s), Ferrari skončilo za ním - vydařená ovšem byla jen zastávka Räikkönena v 38. kole - 2,52 s, jinak si italská stáj moc chvály za tuto činnost nezaslouží. V 14. kole jí to trvalo 5,3 s a jediná Vettelova zastávka se protáhla přes 4 sekundy. Druhého muže šampionátu kvůli zdržení při uchycování levého předního kola v té chvíli předjel Bottas.
Do závodu startovalo 10 pilotů na ultra-měkké směsi, 9 na měkké a pouze Stroll na nejpomalejší, ale zároveň nejtrvanlivější středně-tvrdé. Jak jsme včera předpovídali v analýze sektorů, většina vsadila na jednozastávkovou strategii, dvakrát do boxů zamířili jen Hülkenberg s Räikkönen.
Hamilton využil nejrychlejší strategii ultra-měkká - měkká pneumatika, Vettel skončil na druhém místě po nasazení alternativní měkká - ultra-měkká. Podobná strategie pomohla Ricciardovi k postupu z 16. místa v 2. kola na čtvrtou příčku.
Nejdelší stint na ultra-měkkých pneumatikách předvedl Gasly (32 kol), na měkkých Bottas (55 kol) a Ericsson na středně-tvrdých vydržel 62 z celkových 70 kol, tj. 88,6 % závodu.
Všechny týmy s výjimkou Haasu nyní na Hungaroringu zůstávají, v úterý a ve středu tam budou každý s jedním vozem společně testovat. Toro Rosso poskytne Pirelli svůj druhý vůz pro vyhodnocení připravovaných prototypů pneumatik pro sezónu 2019.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.