Nejrychlejší zastávku předvedl Williams, Ferrari propadlo. Jaké strategie týmy použily? +VIDEO

Ruch v boxové uličce
Ruch v boxové uličce, foto: Williams F1 Team
Petr Hlawiczka 29. července 2018 21:15
Sdílej:

HUNGARORING - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle přezouvaly týmy své piloty v průběhu Velké ceny Maďarska 2018 a s jakými strategiemi ji odjely?

Absolutně nejrychlejší zastávku jsme viděli u Williamsu, který v 31. kole přezul Sirotkina za 2,1 sekundy.  Výměna kol u Strolla o 16 kol později byla čtvrtá nejrychlejší, trvala 2,36 s.

Video: Nejrychlejší zastávky Velké ceny Maďarska (zdroj: Formula1.com)

Mechanici Red Bullu dnes obsadili druhou příčku, když Ricciarda zdrželi při jeho pozdním přezutí jen 2,2 s. Sesterské Toro Rosso se také vytáhlo: obě jeho zastávky se dostaly do Top 10: Gasly si vystál v 32. kole 2,27 s a Hartley o 8 kol dříve 2,79 s.

Mercedes obsadil pátou příčku s Bottasem (2,51 s) a osmou příčku s Hamiltonem (2,72 s), Ferrari skončilo za ním - vydařená ovšem byla jen zastávka Räikkönena v 38. kole - 2,52 s, jinak si italská stáj moc chvály za tuto činnost nezaslouží. V 14. kole jí to trvalo 5,3 s a jediná Vettelova zastávka se protáhla přes 4 sekundy. Druhého muže šampionátu kvůli zdržení při uchycování levého předního kola v té chvíli předjel Bottas.

Do závodu startovalo 10 pilotů na ultra-měkké směsi, 9 na měkké a pouze Stroll na nejpomalejší, ale zároveň nejtrvanlivější středně-tvrdé. Jak jsme včera předpovídali v analýze sektorů, většina vsadila na jednozastávkovou strategii, dvakrát do boxů zamířili jen Hülkenberg s Räikkönen.

Hamilton využil nejrychlejší strategii ultra-měkká - měkká pneumatika, Vettel skončil na druhém místě po nasazení alternativní měkká - ultra-měkká. Podobná strategie pomohla Ricciardovi k postupu z 16. místa v 2. kola na čtvrtou příčku.

Nejdelší stint na ultra-měkkých pneumatikách předvedl Gasly (32 kol), na měkkých Bottas (55 kol) a Ericsson na středně-tvrdých vydržel 62 z celkových 70 kol, tj. 88,6 % závodu.

Všechny týmy s výjimkou Haasu nyní na Hungaroringu zůstávají, v úterý a ve středu tam budou každý s jedním vozem společně testovat. Toro Rosso poskytne Pirelli svůj druhý vůz pro vyhodnocení připravovaných prototypů pneumatik pro sezónu 2019.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.