HUNGARORING - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle přezouvaly týmy své piloty v průběhu Velké ceny Maďarska 2018 a s jakými strategiemi ji odjely?
Absolutně nejrychlejší zastávku jsme viděli u Williamsu, který v 31. kole přezul Sirotkina za 2,1 sekundy. Výměna kol u Strolla o 16 kol později byla čtvrtá nejrychlejší, trvala 2,36 s.
Video: Nejrychlejší zastávky Velké ceny Maďarska (zdroj: Formula1.com)
Mechanici Red Bullu dnes obsadili druhou příčku, když Ricciarda zdrželi při jeho pozdním přezutí jen 2,2 s. Sesterské Toro Rosso se také vytáhlo: obě jeho zastávky se dostaly do Top 10: Gasly si vystál v 32. kole 2,27 s a Hartley o 8 kol dříve 2,79 s.
Mercedes obsadil pátou příčku s Bottasem (2,51 s) a osmou příčku s Hamiltonem (2,72 s), Ferrari skončilo za ním - vydařená ovšem byla jen zastávka Räikkönena v 38. kole - 2,52 s, jinak si italská stáj moc chvály za tuto činnost nezaslouží. V 14. kole jí to trvalo 5,3 s a jediná Vettelova zastávka se protáhla přes 4 sekundy. Druhého muže šampionátu kvůli zdržení při uchycování levého předního kola v té chvíli předjel Bottas.
Do závodu startovalo 10 pilotů na ultra-měkké směsi, 9 na měkké a pouze Stroll na nejpomalejší, ale zároveň nejtrvanlivější středně-tvrdé. Jak jsme včera předpovídali v analýze sektorů, většina vsadila na jednozastávkovou strategii, dvakrát do boxů zamířili jen Hülkenberg s Räikkönen.
Hamilton využil nejrychlejší strategii ultra-měkká - měkká pneumatika, Vettel skončil na druhém místě po nasazení alternativní měkká - ultra-měkká. Podobná strategie pomohla Ricciardovi k postupu z 16. místa v 2. kola na čtvrtou příčku.
Nejdelší stint na ultra-měkkých pneumatikách předvedl Gasly (32 kol), na měkkých Bottas (55 kol) a Ericsson na středně-tvrdých vydržel 62 z celkových 70 kol, tj. 88,6 % závodu.
Všechny týmy s výjimkou Haasu nyní na Hungaroringu zůstávají, v úterý a ve středu tam budou každý s jedním vozem společně testovat. Toro Rosso poskytne Pirelli svůj druhý vůz pro vyhodnocení připravovaných prototypů pneumatik pro sezónu 2019.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.