HUNGARORING - 1. TRÉNINK; Daniel Ricciardo potvrzuje formu Red Bullu na pomalém Hungaroringu. Dopoledne na něm zajel nejrychlejší čas, jeho týmový kolega Max Verstappen skončil se ztrátou 88 tisícin sekundy třetí. Mezi ně se dokázal vtlačit pouze Sebastian Vettel s Ferrari.
Dopoledne na Hungaroring vyrazily jako první Saubery - Giovinazziho, jemuž svůj vůz propůjčil Leclerc, následoval Ericsson, za nimi Vettel. Členové týmu Ferrari nosí na ruce černé stuhy v upomínku na zesnulého šéfa Sergia Marchionneho.
Saubery a Haasy dostaly novou, třetí specifikaci pohonných jednotek Ferrari (spalovací motor, turbo a MGU-H - viz grafika), která má přinést další nárůst výkonu. Scuderia vše nové nejdříve zkouší u svých zákazníků.
Ricciardo naproti tomu odjede celý víkend se starým motorem Renault, aby se vyhnul penalizaci. Tento okruh Red Bull svědčí. Cítí, zde mají svou nejlepší šanci druhé poloviny sezóny.
Prim zde hraje maximální přítlak, nikoliv výkon motoru, svou roli také hrají vysoké teploty (v prvním tréninku asfalt 49 °C) a šetrnost k pneumatikám. Pirelli přivezlo stejné směsi jako minulý týden do Německa: ultra-měkkou (purpurová barva), měkkou (žlutá) a středně-tvrdou (bílá) - opět tedy vynechává super-měkkou (červená).
Po osmi minutách převedly první měřená kola Red Bully: Verstappen (1:19,280 min a 296,1 km/h na konci cílové rovinky) byl o 0,276 sekundy rychlejší než Ricciardo (1:19,556), oba na nejpomalejších, středně-tvrdých pneumatikách. Týmy přivezly před letní čtyřtýdenní přestávkou hodně nových dílů, z počátku se objevovaly s měřicími přístroji a na rovinkách jezdily konstantní rychlostí.
Räikkönenův první pokus měl hodnotu 1:18,762 min (302,4 km/h na rovince), čímž o půl sekundy překonal Verstappena. Použil k tomu ale podstatně rychlejší ultra-měkkou směs.
Alonso (1:20,059 min a 299,1 km/h na speed trapu) se po 20 min dostal na ultra-měkkých pneumatikách na čtvrtou příčku se ztrátou 1,35 s. McLaren zde má několik novinek, které by mu měli pomoci ve vyrovnaných soubojích ve středu pole - první významnější balík od Barcelony. Španěl zítra díky němu doufá v posun do Q3. Trať podle něj ale bude sedět zejména Renaultu, jenž zřejmě bude nejlepším týmem za trojicí Ferrari - Mercedes - Red Bull.
V tu chvíli se do boje zapojily oba Mercedesy, po prvních pokusech jim ale scházelo necelých 7 desetin. Bottas (1:19,328) i Hamilton (1:19,398) měli nazutou měkkou směs. Fin se ale krátce nato zlepšil (1:18,470 a 301,4 km/h na rovince) a téměř o čtvrt sekundy předčil svého krajana s rudým Ferrari.
Vettel s druhým Ferrari po půl hodině na ultra-měkkých pneumatikách zabral a poskočil na první příčku - 1:17,997 min. Verstappen ještě stihl hodiny v 1. zatáčce a po 40 min piloti zamířili zpět do boxů, aby Pirelli vrátili své první sady pneumatik.
Další část začal Stroll podařeným pokusem (1:20,012 min), čímž Alonsa odsunul z první desítky. Williams před týdnem představil nové přední křídlo a dosáhl s ním pokroku. Do Maďarska přivezl další drobná vylepšení ve snaze stáhnout svou ztrátu z posledního místa.
Ericsson po 55 min dostává podruhé smyk, na výjezdu ze zatáčky č. 4 je příliš rychlý. Své auto přitom nepoškodil, zničil si při tom ale pneumatiky. Räikkönen v tu chvíli na nových měkkých pneumatikách postupuje na třetí příčku za Hamiltona - 1:18,319 min.
O dvě min jsou vyvěšeny žluté vlajky, když na dráze zůstává stát Hülkenberg v zatáčce č. 5. Najednou mu zhasla světla v kokpitu a přestal fungovat posilovač, vypadalo to na kompletní výpadek elektriky. V pořadí je šestý (1:19,025), Sainz (1:19,128 min) hned za ním - Renault potvrzuje dobrou formu, je před Haasem - Magnussen ztrácí 0,16 s.
Vpředu se bojuje o nejrychlejší čas - Räikkönen (1:17,948) se na chvíli objevil na prvním místě, předčí ho ale Verstappen (1:17,701), Vettel (1:17,692) i Ricciardo (1:17,613 min) na měkké směsi.
"Mamma mia!" stěžuje si Alonso, jenž se marně snaží si najít v provozu prostor pro zajetí rychlého kola. Když se mu to už povede, tak má pneumatiky "ledově chladné." Vettel v šestém kole na stejné sadě ultra-měkkých gum dosahuje velmi slušného času 1:17,8 min. Hamilton po smyku končí na měkké sadě v únikové zóně a komentuje: "Tyhle pneumatiky jsou příšerné."
Red Bull v prvním tréninku tedy potvrdil papírové předpoklady, že by v Maďarsku mohl porazit Ferrari i Mercedesy, které se zdají zatím být o něco pomalejší. Na pozici čtvrtého nejrychlejšího týmu se dostává Renault.
#F1 #HungarianGP FP1 Best sectors vs. Fastest lap-times set 📊:- #Vettel fastest in S1, #Ricciardo in S2 & S3- #Hamilton better than #Raikkonen thanks to middle sector- #Sainz P7, Best of the rest pic.twitter.com/Y1R7jm4jGc
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 27, 2018#F1 #HungarianGP FP1 Max. speeds 📊:- Three @MercedesAMGF1-powered cars in Top3, over 308kph, #Vettel with #Ferrari also- @RenaultSportF1 still ahead of @HondaRacingF1 in terms of power- @redbullracing slowest opting for highest drag, max. downforce priority at Hungaroring pic.twitter.com/eC7RUgTkAS
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 27, 2018Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.