Šéf Sauberu si všímá, jak se mění život mladých jezdců s první větší výplatou. Je to varováním i pro Charlese Leclerca, který by mohl příští rok přestoupit k Ferrari.
Muži, kterému pod rukama prošli v nižších formulových sériích hvězdy jako je Lewis Hamilton či Nico Rosberg, má nyní na starosti ve svém týmu další talent - Charlese Leclerca, jenž absolvoval Jezdeckou akademii Ferrari.
O jeho zářné budoucnosti nepochybuje, přesto jej chce varovat před předčasným nástupem ke špičkovému týmu: "Přesun ze Sauberu k Ferrari je velkým krokem. Nedokážeme předvídat, co se stane, obzvlášť když piloti dostanou nějaké peníze."
Mladý Leclerc by si finančně samozřejmě s přestupem do Maranella významně pomohl, podle zákulisních informací by mohl ve svém prvním roce vydělat přes 100 milionů korun.
"V posledních 20 letech se objevila spousta pilotů, kteří zvládli velmi dobře první sezóny v F1. Nebudu jmenovat, ale jakmile se dotkli svého prvního šeku, dostali se do problémů. Ztratili své kořeny, protože v životě objevili nové věci a přišli trochu o to, co dělali. Tudíž to nedokážeme předvídat," pokračuje Vasseur.
Ferrari si podle něj uvědomuje potíže, které se mohou přes noc vyskytnout u mladého jezdce, který najednou dosáhne na velké peníze. "Proto je Ferrari pro Charlese velkým krokem. A proto Ferrari vždy váhalo s angažováním velmi mladých jezdců. Dobře vědí, jaký je tlak v jejich systémů. Ale o Charlese si nedělám příliš velké obavy," dodává šéf Sauberu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.