Šéf Sauberu si všímá, jak se mění život mladých jezdců s první větší výplatou. Je to varováním i pro Charlese Leclerca, který by mohl příští rok přestoupit k Ferrari.
Muži, kterému pod rukama prošli v nižších formulových sériích hvězdy jako je Lewis Hamilton či Nico Rosberg, má nyní na starosti ve svém týmu další talent - Charlese Leclerca, jenž absolvoval Jezdeckou akademii Ferrari.
O jeho zářné budoucnosti nepochybuje, přesto jej chce varovat před předčasným nástupem ke špičkovému týmu: "Přesun ze Sauberu k Ferrari je velkým krokem. Nedokážeme předvídat, co se stane, obzvlášť když piloti dostanou nějaké peníze."
Mladý Leclerc by si finančně samozřejmě s přestupem do Maranella významně pomohl, podle zákulisních informací by mohl ve svém prvním roce vydělat přes 100 milionů korun.
"V posledních 20 letech se objevila spousta pilotů, kteří zvládli velmi dobře první sezóny v F1. Nebudu jmenovat, ale jakmile se dotkli svého prvního šeku, dostali se do problémů. Ztratili své kořeny, protože v životě objevili nové věci a přišli trochu o to, co dělali. Tudíž to nedokážeme předvídat," pokračuje Vasseur.
Ferrari si podle něj uvědomuje potíže, které se mohou přes noc vyskytnout u mladého jezdce, který najednou dosáhne na velké peníze. "Proto je Ferrari pro Charlese velkým krokem. A proto Ferrari vždy váhalo s angažováním velmi mladých jezdců. Dobře vědí, jaký je tlak v jejich systémů. Ale o Charlese si nedělám příliš velké obavy," dodává šéf Sauberu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.