Provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer připouští, že jeho tým začíná v bojích ve středu pole ztrácet kvůli nedostatečnému vývoji, který brzd nedostatek zdrojů. Přispívá k tomu i velké zlepšení pohonné jednotky Ferrari, která je v oblasti výkonu již před Mercedesem.
Minulý víkend v Německu vybojovali Sergio Pérez a Esteban Ocon svým sedmým a osmým místem pro tým cenných 10 bodů, díky tomu mezi konstruktéry postoupili na pátou příčku před Haas, který má sice stejně bodů (59), ale horší dílčí umístění v závodech.
V závodech ve vývoji nejde jen o penízeForce India ale pochybuje o tom, zda to udrží vzhledem k tomu, v jak silné formě jsou v poslední době zákazníci Ferrari: Haas se Sauberem. "Jde o závod ve vývoji. Já jsem vždy říkal, že to je takové, jaké to je, a že to bude pokračovat," posteskl si nad nedostatkem zdrojů Szafnauer.
"Ještě jsme se vůbec nepřiblížili vrcholu výkonnosti těchto vozů, lidé se neustále učí. Na to, abyste vyhráli závod ve vývoji, potřebujete zdroje, abyste mohli vyvíjet. Abych řekl pravdu, tak my se v tomto trápíme. Pokud bychom měli více zdrojů - jak finančních, tak v interní výrobě, pak bychom na auto dostávali díly rychleji. A to vám v závodech ve vývoji škodí," uznává provozní ředitel Force Indie.
"Obvykle neděláme drobné kroky, všechny si je šetříme, a pak je nasazujeme všechny společně, zatímco ostatní se pokoušejí o malé pokroky. A když podnikáte ty drobné kroky, tak se za pochodu učíte, a to vám pomáhá s vaším směrováním. Celá ta věc je lepší, protože máte zdroje," vysvětluje Szafnauer, jehož tým se zároveň bude muset brzy začít soustředit na vůz pro rok 2019.
"Je to o tom, jak své zdroje využíváte, nejde jen o peníze, ale i o to, kde trávíte svůj čas pro aerodynamický tunel. To je také důležité. Čím rychlejší, tím lepší," pokračuje. Force India v současné době svůj vůz vyvíjí u Toyoty v Kolíně nad Rýnem, kde jsou aerodynamické tunely dva - ten druhý pro změnu okupuje McLaren.
Zlepšení motoru Ferrari, vzestup Haasu a SauberuZlepšení pohonné jednotky Ferrari a pokroky Haasu a Sauberu celkově jim život ztěžují. "Je to cennější. I u Ericssona se zdálo, že předjede Estebana. Jejich pohonná jednotka udělala skok. Mercedes pro nás odvádí léta znamenitou práci, ale veškerá čest Ferrari. Myslím, že teď mají v F1 zřejmě to nejsilnější pohonné ústrojí."
"To, že nás na rovinkách Haas a Sauber dávají, je pro nás něco nového. Jde o úžasné pohonné ústrojí. Jen doufáme, že všechny ty zvěsti o bateriích už vyšuměly," dodává provozní ředitel Force Indie, kterou trápí finanční potíže, kvůli nimž se dokonce spekuluje o konkursu a prodeji.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.