Provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer připouští, že jeho tým začíná v bojích ve středu pole ztrácet kvůli nedostatečnému vývoji, který brzd nedostatek zdrojů. Přispívá k tomu i velké zlepšení pohonné jednotky Ferrari, která je v oblasti výkonu již před Mercedesem.
Minulý víkend v Německu vybojovali Sergio Pérez a Esteban Ocon svým sedmým a osmým místem pro tým cenných 10 bodů, díky tomu mezi konstruktéry postoupili na pátou příčku před Haas, který má sice stejně bodů (59), ale horší dílčí umístění v závodech.
V závodech ve vývoji nejde jen o penízeForce India ale pochybuje o tom, zda to udrží vzhledem k tomu, v jak silné formě jsou v poslední době zákazníci Ferrari: Haas se Sauberem. "Jde o závod ve vývoji. Já jsem vždy říkal, že to je takové, jaké to je, a že to bude pokračovat," posteskl si nad nedostatkem zdrojů Szafnauer.
"Ještě jsme se vůbec nepřiblížili vrcholu výkonnosti těchto vozů, lidé se neustále učí. Na to, abyste vyhráli závod ve vývoji, potřebujete zdroje, abyste mohli vyvíjet. Abych řekl pravdu, tak my se v tomto trápíme. Pokud bychom měli více zdrojů - jak finančních, tak v interní výrobě, pak bychom na auto dostávali díly rychleji. A to vám v závodech ve vývoji škodí," uznává provozní ředitel Force Indie.
"Obvykle neděláme drobné kroky, všechny si je šetříme, a pak je nasazujeme všechny společně, zatímco ostatní se pokoušejí o malé pokroky. A když podnikáte ty drobné kroky, tak se za pochodu učíte, a to vám pomáhá s vaším směrováním. Celá ta věc je lepší, protože máte zdroje," vysvětluje Szafnauer, jehož tým se zároveň bude muset brzy začít soustředit na vůz pro rok 2019.
"Je to o tom, jak své zdroje využíváte, nejde jen o peníze, ale i o to, kde trávíte svůj čas pro aerodynamický tunel. To je také důležité. Čím rychlejší, tím lepší," pokračuje. Force India v současné době svůj vůz vyvíjí u Toyoty v Kolíně nad Rýnem, kde jsou aerodynamické tunely dva - ten druhý pro změnu okupuje McLaren.
Zlepšení motoru Ferrari, vzestup Haasu a SauberuZlepšení pohonné jednotky Ferrari a pokroky Haasu a Sauberu celkově jim život ztěžují. "Je to cennější. I u Ericssona se zdálo, že předjede Estebana. Jejich pohonná jednotka udělala skok. Mercedes pro nás odvádí léta znamenitou práci, ale veškerá čest Ferrari. Myslím, že teď mají v F1 zřejmě to nejsilnější pohonné ústrojí."
"To, že nás na rovinkách Haas a Sauber dávají, je pro nás něco nového. Jde o úžasné pohonné ústrojí. Jen doufáme, že všechny ty zvěsti o bateriích už vyšuměly," dodává provozní ředitel Force Indie, kterou trápí finanční potíže, kvůli nimž se dokonce spekuluje o konkursu a prodeji.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.