Ferrari překonalo ve výkonu Mercedes, Force India se dostává do nové situace

Esteban Ocon s Force Indií VJM11 ve Velké ceně Německa
Esteban Ocon s Force Indií VJM11 ve Velké ceně Německa, foto: Sahara Force India
Petr Hlawiczka 24. července 2018 6:30
Sdílej:

Provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer připouští, že jeho tým začíná v bojích ve středu pole ztrácet kvůli nedostatečnému vývoji, který brzd nedostatek zdrojů. Přispívá k tomu i velké zlepšení pohonné jednotky Ferrari, která je v oblasti výkonu již před Mercedesem.

Minulý víkend v Německu vybojovali Sergio Pérez a Esteban Ocon svým sedmým a osmým místem pro tým cenných 10 bodů, díky tomu mezi konstruktéry postoupili na pátou příčku před Haas, který má sice stejně bodů (59), ale horší dílčí umístění v závodech.

V závodech ve vývoji nejde jen o penízeForce India ale pochybuje o tom, zda to udrží vzhledem k tomu, v jak silné formě jsou v poslední době zákazníci Ferrari: Haas se Sauberem. "Jde o závod ve vývoji. Já jsem vždy říkal, že to je takové, jaké to je, a že to bude pokračovat," posteskl si nad nedostatkem zdrojů Szafnauer.

"Ještě jsme se vůbec nepřiblížili vrcholu výkonnosti těchto vozů, lidé se neustále učí. Na to, abyste vyhráli závod ve vývoji, potřebujete zdroje, abyste mohli vyvíjet. Abych řekl pravdu, tak my se v tomto trápíme. Pokud bychom měli více zdrojů - jak finančních, tak v interní výrobě, pak bychom na auto dostávali díly rychleji. A to vám v závodech ve vývoji škodí," uznává provozní ředitel Force Indie.

"Obvykle neděláme drobné kroky, všechny si je šetříme, a pak je nasazujeme všechny společně, zatímco ostatní se pokoušejí o malé pokroky. A když podnikáte ty drobné kroky, tak se za pochodu učíte, a to vám pomáhá s vaším směrováním. Celá ta věc je lepší, protože máte zdroje," vysvětluje Szafnauer, jehož tým se zároveň bude muset brzy začít soustředit na vůz pro rok 2019.

"Je to o tom, jak své zdroje využíváte, nejde jen o peníze, ale i o to, kde trávíte svůj čas pro aerodynamický tunel. To je také důležité. Čím rychlejší, tím lepší," pokračuje. Force India v současné době svůj vůz vyvíjí u Toyoty v Kolíně nad Rýnem, kde jsou aerodynamické tunely dva - ten druhý pro změnu okupuje McLaren.

Zlepšení motoru Ferrari, vzestup Haasu a SauberuZlepšení pohonné jednotky Ferrari a pokroky Haasu a Sauberu celkově jim život ztěžují. "Je to cennější. I u Ericssona se zdálo, že předjede Estebana. Jejich pohonná jednotka udělala skok. Mercedes pro nás odvádí léta znamenitou práci, ale veškerá čest Ferrari. Myslím, že teď mají v F1 zřejmě to nejsilnější pohonné ústrojí."

"To, že nás na rovinkách Haas a Sauber dávají, je pro nás něco nového. Jde o úžasné pohonné ústrojí. Jen doufáme, že všechny ty zvěsti o bateriích už vyšuměly," dodává provozní ředitel Force Indie, kterou trápí finanční potíže, kvůli nimž se dokonce spekuluje o konkursu a prodeji.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.