Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff vysvětluje, proč ke konci Velké ceny Německa zakázali Valtterimu Bottasovi útočit na svého týmového kolegu Lewise Hamiltona, čímž ho v polovině sezóny obrali o šanci na vítězství v závodě.
Hamiltonovi se podařilo dostat ze 14. místa do čela po výjezdu safety caru, jenž byl vyslán na trať kvůli nehody Sebastiana Vettela. Po restartu došlo k tvrdému souboji s Bottasem, který se táhl několik zatáček. Hned nato byl slyšet příkaz šéfa strategií Jamese Vowlese, jenž Finovi sdělil: "Valtteri, tady James. Prosím, drž si svou pozici. Sorry."
Wolff se přitom ještě nedávno v rozhovoru pro F1news.cz dušoval, že u Mercedesu v dohledné době žádná týmová režie nehrozí. "Možná ke konci sezóny, když jeden z pilotů bude vést o hodně bodů, ale rozhodně ne v polovině sezóny," řekl. Jenže v polovině sezóny již do souboje svých pilotů zasáhli a zabránili Bottasovi v pokusu dostat se do vedení.
Jak to sportovní ředitel Mercedesu vysvětluje? "Zaprvé, neměli jsme tady nejrychlejší auto a potřebovali jsme před dalšími závody pokročit, jelikož to je to nejdůležitější. V tu chvíli stále pršelo a souboj byl tak intenzivní! Mohli jsme při smůlu přijít o všechno, co jsme měli v poslední závodech, a v té fázi jsme chtěli zachovat klid," komentuje Wolff.
LAP 58/67What a restart from Bottas!The Finn is all over the back of his Mercedes teammate 👀#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/5CjQ33UpZe
— Formula 1 (@F1) July 22, 2018Zatímco v Rakousku měli velkou smůlu, když museli odstoupit s oběma vozy, tentokrát se na Hockenheimu na ně štěstí usmálo: "Smůla s nám vrátila v podobě ohromného štěstí. A z toho mám radost," pokračuje sportovní šéf Mercedesu.
Bottas byl po závodě trochu zklamaný, při rozhovoru s novináři nicméně dodal: "Jako jezdec vždy toužíte po vítězství. Když Seb vyjel mimo, tak jsem si myslel, že mám dobrou šanci... Trochu jsme spolu s Lewisem bojovali jedno kolo po safety caru. Nedostal jsem se před něj a oni mi řekli, abych minimalizoval riziko, což chápu."
When you wake up and remember it's Monday... pic.twitter.com/cHuiVyV6Fl
— Formula 1 (@F1) July 23, 2018Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.