Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff vysvětluje, proč ke konci Velké ceny Německa zakázali Valtterimu Bottasovi útočit na svého týmového kolegu Lewise Hamiltona, čímž ho v polovině sezóny obrali o šanci na vítězství v závodě.
Hamiltonovi se podařilo dostat ze 14. místa do čela po výjezdu safety caru, jenž byl vyslán na trať kvůli nehody Sebastiana Vettela. Po restartu došlo k tvrdému souboji s Bottasem, který se táhl několik zatáček. Hned nato byl slyšet příkaz šéfa strategií Jamese Vowlese, jenž Finovi sdělil: "Valtteri, tady James. Prosím, drž si svou pozici. Sorry."
Wolff se přitom ještě nedávno v rozhovoru pro F1news.cz dušoval, že u Mercedesu v dohledné době žádná týmová režie nehrozí. "Možná ke konci sezóny, když jeden z pilotů bude vést o hodně bodů, ale rozhodně ne v polovině sezóny," řekl. Jenže v polovině sezóny již do souboje svých pilotů zasáhli a zabránili Bottasovi v pokusu dostat se do vedení.
Jak to sportovní ředitel Mercedesu vysvětluje? "Zaprvé, neměli jsme tady nejrychlejší auto a potřebovali jsme před dalšími závody pokročit, jelikož to je to nejdůležitější. V tu chvíli stále pršelo a souboj byl tak intenzivní! Mohli jsme při smůlu přijít o všechno, co jsme měli v poslední závodech, a v té fázi jsme chtěli zachovat klid," komentuje Wolff.
LAP 58/67What a restart from Bottas!The Finn is all over the back of his Mercedes teammate 👀#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/5CjQ33UpZe
— Formula 1 (@F1) July 22, 2018Zatímco v Rakousku měli velkou smůlu, když museli odstoupit s oběma vozy, tentokrát se na Hockenheimu na ně štěstí usmálo: "Smůla s nám vrátila v podobě ohromného štěstí. A z toho mám radost," pokračuje sportovní šéf Mercedesu.
Bottas byl po závodě trochu zklamaný, při rozhovoru s novináři nicméně dodal: "Jako jezdec vždy toužíte po vítězství. Když Seb vyjel mimo, tak jsem si myslel, že mám dobrou šanci... Trochu jsme spolu s Lewisem bojovali jedno kolo po safety caru. Nedostal jsem se před něj a oni mi řekli, abych minimalizoval riziko, což chápu."
When you wake up and remember it's Monday... pic.twitter.com/cHuiVyV6Fl
— Formula 1 (@F1) July 23, 2018Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.