Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff vysvětluje, proč ke konci Velké ceny Německa zakázali Valtterimu Bottasovi útočit na svého týmového kolegu Lewise Hamiltona, čímž ho v polovině sezóny obrali o šanci na vítězství v závodě.
Hamiltonovi se podařilo dostat ze 14. místa do čela po výjezdu safety caru, jenž byl vyslán na trať kvůli nehody Sebastiana Vettela. Po restartu došlo k tvrdému souboji s Bottasem, který se táhl několik zatáček. Hned nato byl slyšet příkaz šéfa strategií Jamese Vowlese, jenž Finovi sdělil: "Valtteri, tady James. Prosím, drž si svou pozici. Sorry."
Wolff se přitom ještě nedávno v rozhovoru pro F1news.cz dušoval, že u Mercedesu v dohledné době žádná týmová režie nehrozí. "Možná ke konci sezóny, když jeden z pilotů bude vést o hodně bodů, ale rozhodně ne v polovině sezóny," řekl. Jenže v polovině sezóny již do souboje svých pilotů zasáhli a zabránili Bottasovi v pokusu dostat se do vedení.
Jak to sportovní ředitel Mercedesu vysvětluje? "Zaprvé, neměli jsme tady nejrychlejší auto a potřebovali jsme před dalšími závody pokročit, jelikož to je to nejdůležitější. V tu chvíli stále pršelo a souboj byl tak intenzivní! Mohli jsme při smůlu přijít o všechno, co jsme měli v poslední závodech, a v té fázi jsme chtěli zachovat klid," komentuje Wolff.
LAP 58/67What a restart from Bottas!The Finn is all over the back of his Mercedes teammate 👀#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/5CjQ33UpZe
— Formula 1 (@F1) July 22, 2018Zatímco v Rakousku měli velkou smůlu, když museli odstoupit s oběma vozy, tentokrát se na Hockenheimu na ně štěstí usmálo: "Smůla s nám vrátila v podobě ohromného štěstí. A z toho mám radost," pokračuje sportovní šéf Mercedesu.
Bottas byl po závodě trochu zklamaný, při rozhovoru s novináři nicméně dodal: "Jako jezdec vždy toužíte po vítězství. Když Seb vyjel mimo, tak jsem si myslel, že mám dobrou šanci... Trochu jsme spolu s Lewisem bojovali jedno kolo po safety caru. Nedostal jsem se před něj a oni mi řekli, abych minimalizoval riziko, což chápu."
When you wake up and remember it's Monday... pic.twitter.com/cHuiVyV6Fl
— Formula 1 (@F1) July 23, 2018Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.