Lewis Hamilton na sociálních sítích koriguje své pozávodní výroky směrem k Ferrari a Kimimu Räikkönenovi. Jeho omluvu přijímá, což italská stáj oceňuje. Své komentáře vysvětlil také sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff.
Britský pilot se v Silverstone roztočil krátce po startu, co do něj zezadu narazil Räikkönen. Klesl na 18. příčku, ale po skvělém výkonu (a několika výjezdech safety caru) se propracoval zpět na druhé místo v cíli. Poté uvedl, že Ferrari používá "zajímavou taktiku," když ve Francii podobným způsobem smetl Sebastian Vettel jeho týmového kolegu Valtteriho Bottase.
Jeho šéf Toto Wolff ho podpořil s tím, že "s tím incidentem není vůbec spokojený, protože to je únavné, když jsme vyřazováni v prvním kole... jde o záměr či neschopnost?"
Na Instagramu navzdory tomu všemu ale Hamilton včera sdělil: "Kimi se omluvil a já to přijímám, jdeme dále. Nešlo o nic více než o závodní incident." A ke svým pozávodním výrokům v návalu emocí uvádí: "Někdy říkáme strašné hlouposti a učíme se z toho."
We appreciate @LewisHamilton’s comments today following #Kimi7’s apologies after the #BritishGP, notably when Lewis described the episode at the start as a ‘racing incident’. pic.twitter.com/b1rEKCnrWY
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 9, 2018Na to včera večer zareagovalo také Ferrari na Twitteru: "Oceňujeme dnešní komentáře Lewise Hamiltona po omluvě Kimiho po Velké ceně Británie. Obzvlášť, když Lewis popsal epizodu po startu jako 'závodní incident.'"
I Wolff vzal později v televizním rozhovoru svůj výše uvedený výrok zpět. Podle něj šlo o "můj stupidní komentář v návalu emocí. Byl to ale stupidní manévr. A ke stupidnímu manévru došlo podruhé ve třech závodech, proto se mnou cloumaly ty emoce."
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.