Lewis Hamilton na sociálních sítích koriguje své pozávodní výroky směrem k Ferrari a Kimimu Räikkönenovi. Jeho omluvu přijímá, což italská stáj oceňuje. Své komentáře vysvětlil také sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff.
Britský pilot se v Silverstone roztočil krátce po startu, co do něj zezadu narazil Räikkönen. Klesl na 18. příčku, ale po skvělém výkonu (a několika výjezdech safety caru) se propracoval zpět na druhé místo v cíli. Poté uvedl, že Ferrari používá "zajímavou taktiku," když ve Francii podobným způsobem smetl Sebastian Vettel jeho týmového kolegu Valtteriho Bottase.
Jeho šéf Toto Wolff ho podpořil s tím, že "s tím incidentem není vůbec spokojený, protože to je únavné, když jsme vyřazováni v prvním kole... jde o záměr či neschopnost?"
Na Instagramu navzdory tomu všemu ale Hamilton včera sdělil: "Kimi se omluvil a já to přijímám, jdeme dále. Nešlo o nic více než o závodní incident." A ke svým pozávodním výrokům v návalu emocí uvádí: "Někdy říkáme strašné hlouposti a učíme se z toho."
We appreciate @LewisHamilton’s comments today following #Kimi7’s apologies after the #BritishGP, notably when Lewis described the episode at the start as a ‘racing incident’. pic.twitter.com/b1rEKCnrWY
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 9, 2018Na to včera večer zareagovalo také Ferrari na Twitteru: "Oceňujeme dnešní komentáře Lewise Hamiltona po omluvě Kimiho po Velké ceně Británie. Obzvlášť, když Lewis popsal epizodu po startu jako 'závodní incident.'"
I Wolff vzal později v televizním rozhovoru svůj výše uvedený výrok zpět. Podle něj šlo o "můj stupidní komentář v návalu emocí. Byl to ale stupidní manévr. A ke stupidnímu manévru došlo podruhé ve třech závodech, proto se mnou cloumaly ty emoce."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.