Stíhací jízda na fyzicky náročném okruhu Silverstone byla pro Lewise Hamiltona tak náročná, že se po závodě sotva postavil na nohy.
Na tiskové konferenci po Velké ceně Británie byl dotázán na to, zda odmítal mluvit kvůli frustraci po úvodní kolizi s Kimim Räikkönenem. "Vůbec ne. Hele, pro vás to je snadné sedět a sledovat závod. Já jsem v tom závodě ale málem vypotil duši," reagoval Hamilton.
"Tlačil jsem na to úplně na 100 %, tisíc procent každý kousek energie, kterou jsem měl. Nic mi nezůstalo, když jsem přijel do boxů. Lidé očekávají, že vystoupíte z auta, budete mávat, usmívat se a všechno to kolem. Já jsem do toho dal všechno, měl jsem problém stát na nohou," přiznává pilot Mercedesu.
"V Těchto dnech to je fyzicky tak náročné. A je to jiné, když vedete a kontrolujete rychlost. Já se probojovával zezadu. V tu chvíli jsem už neměl ze sebe co vydat, musel jsem se zhluboka nadechnout. S Kimim nemám žádné problémy," vysvětluje Hamilton, jenž po Silverstone v šampionátu na svého hlavního soupeře Sebastiana Vettela ztrácí 8 bodů.
Obhajoval i taktiku Mercedesu, který své piloty ponechal v závěru během výjezdu safety caru na trati, zatímco Ferrari zamířila v 33. kole do boxů: "Nemůžu mluvit za Valtteriho, protože si myslím, že v tu chvíli očividně vedl. A oni věřili, že to zřejmě dokáže udržet. Pro mě to byla příležitost dostat se na třetí místo. Myslím, že šlo o správné rozhodnutí."
"Kdybych ostatní následoval a zajel do boxů, tak bych vyjel za nimi, měli bychom stejné pneumatiky a já bych se s jejich předjetím trápil a téměř jistě bych druhý neskončil. Ostatní kluci by mi odskočili. Proto si myslím, že šlo 100% o správné rozhodnutí. Zejména v případě mého vozu."
"Nevím, kolik kol měl za sebou Valtteri, ale zřejmě šlo o to správné rozhodnutí i pro něj. Bylo to však velmi těžké bojovat na našich pneumatikách proti lidem na čerstvých, to určitě. V dokonalém světě bych měl nové pneumatiky, ale takový den to pro mě nebyl," dodává Hamilton.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.