Stíhací jízda na fyzicky náročném okruhu Silverstone byla pro Lewise Hamiltona tak náročná, že se po závodě sotva postavil na nohy.
Na tiskové konferenci po Velké ceně Británie byl dotázán na to, zda odmítal mluvit kvůli frustraci po úvodní kolizi s Kimim Räikkönenem. "Vůbec ne. Hele, pro vás to je snadné sedět a sledovat závod. Já jsem v tom závodě ale málem vypotil duši," reagoval Hamilton.
"Tlačil jsem na to úplně na 100 %, tisíc procent každý kousek energie, kterou jsem měl. Nic mi nezůstalo, když jsem přijel do boxů. Lidé očekávají, že vystoupíte z auta, budete mávat, usmívat se a všechno to kolem. Já jsem do toho dal všechno, měl jsem problém stát na nohou," přiznává pilot Mercedesu.
"V Těchto dnech to je fyzicky tak náročné. A je to jiné, když vedete a kontrolujete rychlost. Já se probojovával zezadu. V tu chvíli jsem už neměl ze sebe co vydat, musel jsem se zhluboka nadechnout. S Kimim nemám žádné problémy," vysvětluje Hamilton, jenž po Silverstone v šampionátu na svého hlavního soupeře Sebastiana Vettela ztrácí 8 bodů.
Obhajoval i taktiku Mercedesu, který své piloty ponechal v závěru během výjezdu safety caru na trati, zatímco Ferrari zamířila v 33. kole do boxů: "Nemůžu mluvit za Valtteriho, protože si myslím, že v tu chvíli očividně vedl. A oni věřili, že to zřejmě dokáže udržet. Pro mě to byla příležitost dostat se na třetí místo. Myslím, že šlo o správné rozhodnutí."
"Kdybych ostatní následoval a zajel do boxů, tak bych vyjel za nimi, měli bychom stejné pneumatiky a já bych se s jejich předjetím trápil a téměř jistě bych druhý neskončil. Ostatní kluci by mi odskočili. Proto si myslím, že šlo 100% o správné rozhodnutí. Zejména v případě mého vozu."
"Nevím, kolik kol měl za sebou Valtteri, ale zřejmě šlo o to správné rozhodnutí i pro něj. Bylo to však velmi těžké bojovat na našich pneumatikách proti lidem na čerstvých, to určitě. V dokonalém světě bych měl nové pneumatiky, ale takový den to pro mě nebyl," dodává Hamilton.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.