Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda se zlobil na Ferrari, jehož pilot Kimi Räikkönen včera hned v prvním kole najel do Lewise Hamiltona, který se dostal do smyku a propadl na konec pole.
Nebylo to poprvé, Sebastian Vettel udělal Valtterimu Bottasovi totéž před dvěma týdny ve Francii. Hamilton ale včera předvedl ve své domácí velké ceně heroickou jízdu a dostal se zpět na druhou příčku.
"Lewis dnes odvedl neuvěřitelnou práci, o tom není pochyb. Všechno se ubíralo správným směrem. Nehoda obecně nebyla fér, protože to je podruhé, co nás Ferrari trefilo v první zatáčce, a to není legrace. Ale tak už to je," popisuje Niki Lauda.
Vettel v Paul Ricard dostal trestných pět sekund, Räikkönen včera deset sekund. "Hlavně bylo špatné to, když Vettelovi dali pět sekund. Teď dali Kimimu alespoň 10 vteřin. Komisaři si uvědomili, co se tady děje. Ale tak už chodí.
Nemělo k tomu dojít, ale Lewisova práce, kdy se dostal z posledního místa až na druhé, pro mě ukazuje, jakou výkonnost jsme tady měli. Tvrdím tedy, že nebýt havárie, tak by závod vyhrál. Dojel druhý, což je fantastické," pokračuje bývalý trojnásobný šampion F1.
Velkou cenu Británie 2018 nakonec vyhrál Vettel v dramatické koncovce, kdy předjel Bottase setrvávajícího na dráze na ojetých pneumatikách, zatímco Ferrari na úkor ztráty pozice své piloty přezulo na čerstvé měkké směsi, aby ke konci mohli útočit.
Lauda strategii Mercedesu hájí: "Byla absolutně správná, neudělali jsme nic špatně. Valtteri měl ke konci s pneumatikami určité problémy, to ano, ale kdyby zajel do boxů, tak by se dostal do ještě větších potíží. Bylo to tak těsné rozhodování. Bottas odváděl dobrou práci při obraně své pozice tak dlouho, jak jen mohl, pak ale bylo po všem. U Lewise to vyšlo, u Bottase ne."
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.