Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda se zlobil na Ferrari, jehož pilot Kimi Räikkönen včera hned v prvním kole najel do Lewise Hamiltona, který se dostal do smyku a propadl na konec pole.
Nebylo to poprvé, Sebastian Vettel udělal Valtterimu Bottasovi totéž před dvěma týdny ve Francii. Hamilton ale včera předvedl ve své domácí velké ceně heroickou jízdu a dostal se zpět na druhou příčku.
"Lewis dnes odvedl neuvěřitelnou práci, o tom není pochyb. Všechno se ubíralo správným směrem. Nehoda obecně nebyla fér, protože to je podruhé, co nás Ferrari trefilo v první zatáčce, a to není legrace. Ale tak už to je," popisuje Niki Lauda.
Vettel v Paul Ricard dostal trestných pět sekund, Räikkönen včera deset sekund. "Hlavně bylo špatné to, když Vettelovi dali pět sekund. Teď dali Kimimu alespoň 10 vteřin. Komisaři si uvědomili, co se tady děje. Ale tak už chodí.
Nemělo k tomu dojít, ale Lewisova práce, kdy se dostal z posledního místa až na druhé, pro mě ukazuje, jakou výkonnost jsme tady měli. Tvrdím tedy, že nebýt havárie, tak by závod vyhrál. Dojel druhý, což je fantastické," pokračuje bývalý trojnásobný šampion F1.
Velkou cenu Británie 2018 nakonec vyhrál Vettel v dramatické koncovce, kdy předjel Bottase setrvávajícího na dráze na ojetých pneumatikách, zatímco Ferrari na úkor ztráty pozice své piloty přezulo na čerstvé měkké směsi, aby ke konci mohli útočit.
Lauda strategii Mercedesu hájí: "Byla absolutně správná, neudělali jsme nic špatně. Valtteri měl ke konci s pneumatikami určité problémy, to ano, ale kdyby zajel do boxů, tak by se dostal do ještě větších potíží. Bylo to tak těsné rozhodování. Bottas odváděl dobrou práci při obraně své pozice tak dlouho, jak jen mohl, pak ale bylo po všem. U Lewise to vyšlo, u Bottase ne."
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.