Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda se zlobil na Ferrari, jehož pilot Kimi Räikkönen včera hned v prvním kole najel do Lewise Hamiltona, který se dostal do smyku a propadl na konec pole.
Nebylo to poprvé, Sebastian Vettel udělal Valtterimu Bottasovi totéž před dvěma týdny ve Francii. Hamilton ale včera předvedl ve své domácí velké ceně heroickou jízdu a dostal se zpět na druhou příčku.
"Lewis dnes odvedl neuvěřitelnou práci, o tom není pochyb. Všechno se ubíralo správným směrem. Nehoda obecně nebyla fér, protože to je podruhé, co nás Ferrari trefilo v první zatáčce, a to není legrace. Ale tak už to je," popisuje Niki Lauda.
Vettel v Paul Ricard dostal trestných pět sekund, Räikkönen včera deset sekund. "Hlavně bylo špatné to, když Vettelovi dali pět sekund. Teď dali Kimimu alespoň 10 vteřin. Komisaři si uvědomili, co se tady děje. Ale tak už chodí.
Nemělo k tomu dojít, ale Lewisova práce, kdy se dostal z posledního místa až na druhé, pro mě ukazuje, jakou výkonnost jsme tady měli. Tvrdím tedy, že nebýt havárie, tak by závod vyhrál. Dojel druhý, což je fantastické," pokračuje bývalý trojnásobný šampion F1.
Velkou cenu Británie 2018 nakonec vyhrál Vettel v dramatické koncovce, kdy předjel Bottase setrvávajícího na dráze na ojetých pneumatikách, zatímco Ferrari na úkor ztráty pozice své piloty přezulo na čerstvé měkké směsi, aby ke konci mohli útočit.
Lauda strategii Mercedesu hájí: "Byla absolutně správná, neudělali jsme nic špatně. Valtteri měl ke konci s pneumatikami určité problémy, to ano, ale kdyby zajel do boxů, tak by se dostal do ještě větších potíží. Bylo to tak těsné rozhodování. Bottas odváděl dobrou práci při obraně své pozice tak dlouho, jak jen mohl, pak ale bylo po všem. U Lewise to vyšlo, u Bottase ne."
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.