Helmut Marko potvrdil, že Brendon Hartley dokončí sezonu u Toro Rosso. O jeho setrvání v týmu se vedly spekulace již na jaře. Naopak Pierre Gasly má jistou sezonu 2019 u Toro Rosso.
Brendon Hartley má dle vyjádření Helmuta Marka v Rakousku jistý zbytek sezony 2018 u Toro Rosso. Po nevýrazných výkonech v první třetině sezony 2018 se pod ním dle mnohých začala houpat židle.
Helmut Marko v Rakousku pro Motorsport-Total ale prohlásil: "Rozhodli jsme se, že Hartley u nás pojede do konce sezony. Tak je to teď náš plán." Tím pádem padají zřejmě veškeré šance pro Pascala Wehrleina, že by se do F1 ještě letos vrátil. Němec, který se letos vrátil do DTM, kde hájí barvy Mercedesu, byl jedním z kandidátů na Novozélanďanovo místo.
"Když ho potkám, tak se ho zeptám, jak se mu vede v DTM?" odpověděl neurčitě Marko. "Nikdy jsme ale nevytvořili konkrétní plán na angažmá v F1." Makro a šéf Mercedesu pro F1, Toto Wolff, navíc nemají zrovna dobré vztahy.
I přesto Toto Wolff říká: "Pokud nejsme schopni Pascalovi nabídnout místo v F1 a Toro Rosso by to zvládlo, tak bychom ho uvolnili. Jestli ale o něj opravdu stojí, to je jiná otázka."
To Pierre Gasly může být klidný. Jeho šance na povýšení do Red Bull jsou pro sezonu 2019 sice malé - Helmut Marko se ve středu sešel v Grazu s Danielem Ricciardem a jednali o smlouvě - ale jeho setrvání u Toro Rosso je více než pravděpodobné. Na otázku, jestli Francouz zůstane v týmu i v sezoně 2019, Marko odpověděl stručně: "Ano".
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.