Helmut Marko potvrdil, že Brendon Hartley dokončí sezonu u Toro Rosso. O jeho setrvání v týmu se vedly spekulace již na jaře. Naopak Pierre Gasly má jistou sezonu 2019 u Toro Rosso.
Brendon Hartley má dle vyjádření Helmuta Marka v Rakousku jistý zbytek sezony 2018 u Toro Rosso. Po nevýrazných výkonech v první třetině sezony 2018 se pod ním dle mnohých začala houpat židle.
Helmut Marko v Rakousku pro Motorsport-Total ale prohlásil: "Rozhodli jsme se, že Hartley u nás pojede do konce sezony. Tak je to teď náš plán." Tím pádem padají zřejmě veškeré šance pro Pascala Wehrleina, že by se do F1 ještě letos vrátil. Němec, který se letos vrátil do DTM, kde hájí barvy Mercedesu, byl jedním z kandidátů na Novozélanďanovo místo.
"Když ho potkám, tak se ho zeptám, jak se mu vede v DTM?" odpověděl neurčitě Marko. "Nikdy jsme ale nevytvořili konkrétní plán na angažmá v F1." Makro a šéf Mercedesu pro F1, Toto Wolff, navíc nemají zrovna dobré vztahy.
I přesto Toto Wolff říká: "Pokud nejsme schopni Pascalovi nabídnout místo v F1 a Toro Rosso by to zvládlo, tak bychom ho uvolnili. Jestli ale o něj opravdu stojí, to je jiná otázka."
To Pierre Gasly může být klidný. Jeho šance na povýšení do Red Bull jsou pro sezonu 2019 sice malé - Helmut Marko se ve středu sešel v Grazu s Danielem Ricciardem a jednali o smlouvě - ale jeho setrvání u Toro Rosso je více než pravděpodobné. Na otázku, jestli Francouz zůstane v týmu i v sezoně 2019, Marko odpověděl stručně: "Ano".
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.