Helmut Marko potvrdil, že Brendon Hartley dokončí sezonu u Toro Rosso. O jeho setrvání v týmu se vedly spekulace již na jaře. Naopak Pierre Gasly má jistou sezonu 2019 u Toro Rosso.
Brendon Hartley má dle vyjádření Helmuta Marka v Rakousku jistý zbytek sezony 2018 u Toro Rosso. Po nevýrazných výkonech v první třetině sezony 2018 se pod ním dle mnohých začala houpat židle.
Helmut Marko v Rakousku pro Motorsport-Total ale prohlásil: "Rozhodli jsme se, že Hartley u nás pojede do konce sezony. Tak je to teď náš plán." Tím pádem padají zřejmě veškeré šance pro Pascala Wehrleina, že by se do F1 ještě letos vrátil. Němec, který se letos vrátil do DTM, kde hájí barvy Mercedesu, byl jedním z kandidátů na Novozélanďanovo místo.
"Když ho potkám, tak se ho zeptám, jak se mu vede v DTM?" odpověděl neurčitě Marko. "Nikdy jsme ale nevytvořili konkrétní plán na angažmá v F1." Makro a šéf Mercedesu pro F1, Toto Wolff, navíc nemají zrovna dobré vztahy.
I přesto Toto Wolff říká: "Pokud nejsme schopni Pascalovi nabídnout místo v F1 a Toro Rosso by to zvládlo, tak bychom ho uvolnili. Jestli ale o něj opravdu stojí, to je jiná otázka."
To Pierre Gasly může být klidný. Jeho šance na povýšení do Red Bull jsou pro sezonu 2019 sice malé - Helmut Marko se ve středu sešel v Grazu s Danielem Ricciardem a jednali o smlouvě - ale jeho setrvání u Toro Rosso je více než pravděpodobné. Na otázku, jestli Francouz zůstane v týmu i v sezoně 2019, Marko odpověděl stručně: "Ano".
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.