McLaren nevidí v aerodynamickém tunelu problém s letošním monopostem. O závodních víkendech tak musí experimentovat, aby přišel na zlepšení. Britové by potřebovali testovat na dráze, aby zjistili příčinu problémů. McLaren nepomáhá ani skutečnost, že jako spousta dalších týmu testuje v aerodynamickém tunelu Toyoty v Kolíně nad Rynem.
"Myslím, že jsme identifikovali problémy, kde se potřebujeme zlepšit v otázce aerodynamiky. Problém je, že v tunelu to není vidět. Nejsme schopni to tam vyřešit, protože tyto problémy nedokážeme nasimulovat. Bohůžel pak musíme testovat a experimentovat na dráze," nastiňuje zoufalou situaci v týmu Zak Brown.
Ve Francii McLaren testoval různá křídla i podlahy, zlepšení jsme však neviděli. "Zatímco ostatní týmy už pokračují po své vývojové cestě, my stále hledáme a identifikujeme problém. Není řešením přestat vyvíjet letošní auto, protože se musíme ujistit, že se tento problém nepřenese do vozu na příští rok," pokračuje Brown.
Tlak na tým se zvětšuje a je otázkou, jestli třeba Eric Boullier vydrží na svém místě až do konce sezony? "Mohu vás ujistit, že všichni v týmu vydrží až do Abu Dhabi. Nehodlám se pouštět do žádných personálních změn v týmu o 7 800 lidech. Eric je cenným členem týmu."
Stoffel Vandoorne po kvalifikaci řekl, že "na autě nebylo nic špatně. Jen nám chybí celková výkonnost." Fernando Alonso postrádal "výkon, přilnavost, rychlost a maximální rychlost. Potřebujeme auto dále vyvíjet a zrychlit toto tempo. Vidíme, že všichni vozí novinky na každý závod, my tak jednou za dva nebo tři závody. V těch závodech, kde nic nepřivezeme, se propadáme."
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.