McLaren nevidí v aerodynamickém tunelu problém s letošním monopostem. O závodních víkendech tak musí experimentovat, aby přišel na zlepšení. Britové by potřebovali testovat na dráze, aby zjistili příčinu problémů. McLaren nepomáhá ani skutečnost, že jako spousta dalších týmu testuje v aerodynamickém tunelu Toyoty v Kolíně nad Rynem.
"Myslím, že jsme identifikovali problémy, kde se potřebujeme zlepšit v otázce aerodynamiky. Problém je, že v tunelu to není vidět. Nejsme schopni to tam vyřešit, protože tyto problémy nedokážeme nasimulovat. Bohůžel pak musíme testovat a experimentovat na dráze," nastiňuje zoufalou situaci v týmu Zak Brown.
Ve Francii McLaren testoval různá křídla i podlahy, zlepšení jsme však neviděli. "Zatímco ostatní týmy už pokračují po své vývojové cestě, my stále hledáme a identifikujeme problém. Není řešením přestat vyvíjet letošní auto, protože se musíme ujistit, že se tento problém nepřenese do vozu na příští rok," pokračuje Brown.
Tlak na tým se zvětšuje a je otázkou, jestli třeba Eric Boullier vydrží na svém místě až do konce sezony? "Mohu vás ujistit, že všichni v týmu vydrží až do Abu Dhabi. Nehodlám se pouštět do žádných personálních změn v týmu o 7 800 lidech. Eric je cenným členem týmu."
Stoffel Vandoorne po kvalifikaci řekl, že "na autě nebylo nic špatně. Jen nám chybí celková výkonnost." Fernando Alonso postrádal "výkon, přilnavost, rychlost a maximální rychlost. Potřebujeme auto dále vyvíjet a zrychlit toto tempo. Vidíme, že všichni vozí novinky na každý závod, my tak jednou za dva nebo tři závody. V těch závodech, kde nic nepřivezeme, se propadáme."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.