Britský tým odmítá kritiku svého bývalého šéfa Martina Whitmarshe, který je "neuvážlivý a neinformovaný."
Whitmarsh, jenž pro stáj z Wokingu pracoval v letech 1989 - 2014 pro britská média uvedl, že potřebuje "velkou změnu přístupu." Podle něj je v zákulisí "mezi hlavními osobnostmi příliš mnoho politiky." Zkritizoval také rozhodnutí "hodit přes palubu" technického ředitele Tima Gosse a volal po výměně šéfů s tím, že on sám je případně ochoten McLarenu s reformou pomoci.
Řekl, že je "nesmírně zarmoucený" tím, jak na tom tým je. Se svými obavami se svěřil akcionáři Mansourovi Ojjehovi během Velké ceny Španělska. Pokud by se na něj McLaren obrátil s žádostí o pomoc, tak "by je neodmítl."
Jak tým na jeho slova zareagoval? "Martin pracoval mnoho let pro McLaren, ale už se nějakou dobu pohybuje mimo toto odvětví a není součásti naší budoucnosti. To, co řekl, bylo z našeho pohledu neuvážené a pramenilo z neinformovanosti, na své názory má ale právo," uvádí tiskový mluvčí.
"Máme v týmu vysoká očekávání a nechceme z nich slevit. Všichni v McLarenu pracují neuvěřitelně tvrdě a soustředí se na budoucnost, nikoliv na minulost," pokračuje zástupce stáje, která je po rozchodu s Hondou na pátém místě v šampionátu, jejich vůz MCL33 poháněný Renaultem ale zaostává za tím, co před sezónou čekali.
Nekonkurenceschopnost týmu vedeného Zakem Brownem a Ericem Boullierem na závodních okruzích vyniká hlavně při srovnání s Red Bullem, který používá stejné pohonné jednotky - naposledy během kvalifikace v Kanadě přibližně o 1,8 vteřiny.
Tým se nyní snaží vyřešit potíže se svým balíkem. Boullier před Velkou cenou Francie tento víkend uvádí: "Po návalu posledních odstoupení se musíme soustředit v první řadě a zejména na spolehlivost. Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom pochopili naše problémy s výkonností v Kanadě, a doufáme, že ve Francii budeme moci na trati předvést reprezentativnější výkony."
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.