Britský tým odmítá kritiku svého bývalého šéfa Martina Whitmarshe, který je "neuvážlivý a neinformovaný."
Whitmarsh, jenž pro stáj z Wokingu pracoval v letech 1989 - 2014 pro britská média uvedl, že potřebuje "velkou změnu přístupu." Podle něj je v zákulisí "mezi hlavními osobnostmi příliš mnoho politiky." Zkritizoval také rozhodnutí "hodit přes palubu" technického ředitele Tima Gosse a volal po výměně šéfů s tím, že on sám je případně ochoten McLarenu s reformou pomoci.
Řekl, že je "nesmírně zarmoucený" tím, jak na tom tým je. Se svými obavami se svěřil akcionáři Mansourovi Ojjehovi během Velké ceny Španělska. Pokud by se na něj McLaren obrátil s žádostí o pomoc, tak "by je neodmítl."
Jak tým na jeho slova zareagoval? "Martin pracoval mnoho let pro McLaren, ale už se nějakou dobu pohybuje mimo toto odvětví a není součásti naší budoucnosti. To, co řekl, bylo z našeho pohledu neuvážené a pramenilo z neinformovanosti, na své názory má ale právo," uvádí tiskový mluvčí.
"Máme v týmu vysoká očekávání a nechceme z nich slevit. Všichni v McLarenu pracují neuvěřitelně tvrdě a soustředí se na budoucnost, nikoliv na minulost," pokračuje zástupce stáje, která je po rozchodu s Hondou na pátém místě v šampionátu, jejich vůz MCL33 poháněný Renaultem ale zaostává za tím, co před sezónou čekali.
Nekonkurenceschopnost týmu vedeného Zakem Brownem a Ericem Boullierem na závodních okruzích vyniká hlavně při srovnání s Red Bullem, který používá stejné pohonné jednotky - naposledy během kvalifikace v Kanadě přibližně o 1,8 vteřiny.
Tým se nyní snaží vyřešit potíže se svým balíkem. Boullier před Velkou cenou Francie tento víkend uvádí: "Po návalu posledních odstoupení se musíme soustředit v první řadě a zejména na spolehlivost. Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom pochopili naše problémy s výkonností v Kanadě, a doufáme, že ve Francii budeme moci na trati předvést reprezentativnější výkony."
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.