Britský tým odmítá kritiku svého bývalého šéfa Martina Whitmarshe, který je "neuvážlivý a neinformovaný."
Whitmarsh, jenž pro stáj z Wokingu pracoval v letech 1989 - 2014 pro britská média uvedl, že potřebuje "velkou změnu přístupu." Podle něj je v zákulisí "mezi hlavními osobnostmi příliš mnoho politiky." Zkritizoval také rozhodnutí "hodit přes palubu" technického ředitele Tima Gosse a volal po výměně šéfů s tím, že on sám je případně ochoten McLarenu s reformou pomoci.
Řekl, že je "nesmírně zarmoucený" tím, jak na tom tým je. Se svými obavami se svěřil akcionáři Mansourovi Ojjehovi během Velké ceny Španělska. Pokud by se na něj McLaren obrátil s žádostí o pomoc, tak "by je neodmítl."
Jak tým na jeho slova zareagoval? "Martin pracoval mnoho let pro McLaren, ale už se nějakou dobu pohybuje mimo toto odvětví a není součásti naší budoucnosti. To, co řekl, bylo z našeho pohledu neuvážené a pramenilo z neinformovanosti, na své názory má ale právo," uvádí tiskový mluvčí.
"Máme v týmu vysoká očekávání a nechceme z nich slevit. Všichni v McLarenu pracují neuvěřitelně tvrdě a soustředí se na budoucnost, nikoliv na minulost," pokračuje zástupce stáje, která je po rozchodu s Hondou na pátém místě v šampionátu, jejich vůz MCL33 poháněný Renaultem ale zaostává za tím, co před sezónou čekali.
Nekonkurenceschopnost týmu vedeného Zakem Brownem a Ericem Boullierem na závodních okruzích vyniká hlavně při srovnání s Red Bullem, který používá stejné pohonné jednotky - naposledy během kvalifikace v Kanadě přibližně o 1,8 vteřiny.
Tým se nyní snaží vyřešit potíže se svým balíkem. Boullier před Velkou cenou Francie tento víkend uvádí: "Po návalu posledních odstoupení se musíme soustředit v první řadě a zejména na spolehlivost. Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom pochopili naše problémy s výkonností v Kanadě, a doufáme, že ve Francii budeme moci na trati předvést reprezentativnější výkony."
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.