Fernando Alonso si svou kariéru ve Formuli 1 zpestřuje účastí v jiných slavných závodech. Po loňském Indy 500 se letos objevil ve čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně a tento víkend ho čeká Le Mans. To, co mu u Ferrari neprošlo, má u McLarenu dovoleno.
Španěl propagující svou značku Kimoa je nejen fanouškem rychlých vozů, ale i surfování: "Potřebují více času na trénování. Možná v budoucnosti, až ukončím kariéru, se tomu budu moci trochu více věnovat," komentuje svůj koníček.
Končit ale nehodlá. Místo toho, aby polevoval, má časový plán stále nabitější. Po Velké ceně Kanady minulou neděli se již přesunu do Le Mans, kde ho o víkendu čeká slavný vytrvalostní závod. A za dva týdny zase Velká cena Francie F1 v Paul Ricard.
Popírá, že by do ostatních sérií motorsportu odskakoval kvůli nekonkurenceschopnosti McLarenu. "Lidé si myslí, že jdu do ostatních výzev proto, že se nám v F1 nedaří. Jenže já jsem se snažil sem [do Le Mans] přijet i v roce 2013, když jsem byl u Ferrari, když jsem v F1 vyhrával." Tehdy pod vedením šéfa Stefana Domenicaliho a prezidenta Lucy di Montezemola vyhrál v Číně a doma ve Španělsku, kromě toho skončil pětkrát druhý a dvakrát třetí, což mu celkově stačilo na 2. místo v šampionátu.
Ostatní piloti z F1 by si podle něj tyto závody také rádi vyzkoušeli. "Jediný problém je, že váš šéf v F1 vám to nedovolí. Musíte mít toho správného šéfa," pochvaluje si 36letý pilot McLarenu současného výkonného ředitele Zaka Browna, jenž nahradil Rona Dennise. Ten mu poskytuje potřebnou volnost.
"Uvnitř je závodníkem a chápe potřeby jezdce. Přenáší svou vizi do McLarenu, který není pouhým týmem Formule 1, ale širší součástí motorsportu," dodává Alonso, jenž se tento víkend těší na měření sil s celou řadou bývalých pilotů F1 - například s Jensonem Buttonem, Sebastienem Bourdaisem, Kamujem Kobajašim, Pastorem Maldonadem, Juanem Pablem Montoyou, Vitalijem Petrovem, Paulem di Restou, Brunem Sennou, Jeanem-Ericem Vergnem. Jeho týmovými kolegy u Toyoty jsou další známé osobnosti: Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.