Fernando Alonso si svou kariéru ve Formuli 1 zpestřuje účastí v jiných slavných závodech. Po loňském Indy 500 se letos objevil ve čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně a tento víkend ho čeká Le Mans. To, co mu u Ferrari neprošlo, má u McLarenu dovoleno.
Španěl propagující svou značku Kimoa je nejen fanouškem rychlých vozů, ale i surfování: "Potřebují více času na trénování. Možná v budoucnosti, až ukončím kariéru, se tomu budu moci trochu více věnovat," komentuje svůj koníček.
Končit ale nehodlá. Místo toho, aby polevoval, má časový plán stále nabitější. Po Velké ceně Kanady minulou neděli se již přesunu do Le Mans, kde ho o víkendu čeká slavný vytrvalostní závod. A za dva týdny zase Velká cena Francie F1 v Paul Ricard.
Popírá, že by do ostatních sérií motorsportu odskakoval kvůli nekonkurenceschopnosti McLarenu. "Lidé si myslí, že jdu do ostatních výzev proto, že se nám v F1 nedaří. Jenže já jsem se snažil sem [do Le Mans] přijet i v roce 2013, když jsem byl u Ferrari, když jsem v F1 vyhrával." Tehdy pod vedením šéfa Stefana Domenicaliho a prezidenta Lucy di Montezemola vyhrál v Číně a doma ve Španělsku, kromě toho skončil pětkrát druhý a dvakrát třetí, což mu celkově stačilo na 2. místo v šampionátu.
Ostatní piloti z F1 by si podle něj tyto závody také rádi vyzkoušeli. "Jediný problém je, že váš šéf v F1 vám to nedovolí. Musíte mít toho správného šéfa," pochvaluje si 36letý pilot McLarenu současného výkonného ředitele Zaka Browna, jenž nahradil Rona Dennise. Ten mu poskytuje potřebnou volnost.
"Uvnitř je závodníkem a chápe potřeby jezdce. Přenáší svou vizi do McLarenu, který není pouhým týmem Formule 1, ale širší součástí motorsportu," dodává Alonso, jenž se tento víkend těší na měření sil s celou řadou bývalých pilotů F1 - například s Jensonem Buttonem, Sebastienem Bourdaisem, Kamujem Kobajašim, Pastorem Maldonadem, Juanem Pablem Montoyou, Vitalijem Petrovem, Paulem di Restou, Brunem Sennou, Jeanem-Ericem Vergnem. Jeho týmovými kolegy u Toyoty jsou další známé osobnosti: Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.