Šéf aerodynamického oddělení Williamsu Dirk de Beer u týmu končí. Kdo se ujme jeho úkolů?
De Beer přišel do Grove minulý rok v březnu z Ferrari, kde sloužil po boku Jamese Allisona poté, co společně opustili Renault. dlouho se tam ale neudržel. Rozchod je okamžitý. "Williams může potvrdit, že Dirk de Beer odstoupil ze své role šéfa aerodynamiky s okamžitou platností," potvrzuje tým ve svém prohlášení.
"Dirkovi bychom chtěli poděkovat za práci odvedenou v uplynulém roce a popřát mu do budoucnosti vše nejlepší," pokračuje dále. Stáj, které se zatím nedaří a je v šampionátu konstruktérů až na posledním místě, za něj už ale má náhradu.
"Hlavní inženýr Doug McKiernan, jenž se k Williamsu připojit dříve v tomto roce, nyní převezme plnou zodpovědnost za aerodynamický a konstrukční směr vozu, na pozici šéfa aerodynamiky postoupí Dave Wheater," prozrazuje Williams. McKiernan letos přišel z McLarenu, kde rovněž šéfoval aerodynamickému oddělení.
De Beer je druhým zkušeným inženýrem, jenž z Grove v posledních týdnech odchází. Již dříve v květnu se tam rozloučil hlavní konstruktér Ed Wood. K Williamsu ale na druhou stranu přišla spousta lidí z McLarenu. S novým vozem se však trápí, zatím je dokonce pomalejší než ten loňský.
Tým však oznámil, že se mu podařilo odhalit příčiny svých aerodynamických potíží (víry z předního křídla při zatočení kol nesměřují tam, kam by měly). Tuto sezónu ještě nechce zabalit, naopak pro Velkou cenu Německa chystá velký balík vylepšení, která mají FW41 zrychlit o 1,5 - 2 sekundy.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.