Šéf aerodynamického oddělení Williamsu Dirk de Beer u týmu končí. Kdo se ujme jeho úkolů?
De Beer přišel do Grove minulý rok v březnu z Ferrari, kde sloužil po boku Jamese Allisona poté, co společně opustili Renault. dlouho se tam ale neudržel. Rozchod je okamžitý. "Williams může potvrdit, že Dirk de Beer odstoupil ze své role šéfa aerodynamiky s okamžitou platností," potvrzuje tým ve svém prohlášení.
"Dirkovi bychom chtěli poděkovat za práci odvedenou v uplynulém roce a popřát mu do budoucnosti vše nejlepší," pokračuje dále. Stáj, které se zatím nedaří a je v šampionátu konstruktérů až na posledním místě, za něj už ale má náhradu.
"Hlavní inženýr Doug McKiernan, jenž se k Williamsu připojit dříve v tomto roce, nyní převezme plnou zodpovědnost za aerodynamický a konstrukční směr vozu, na pozici šéfa aerodynamiky postoupí Dave Wheater," prozrazuje Williams. McKiernan letos přišel z McLarenu, kde rovněž šéfoval aerodynamickému oddělení.
De Beer je druhým zkušeným inženýrem, jenž z Grove v posledních týdnech odchází. Již dříve v květnu se tam rozloučil hlavní konstruktér Ed Wood. K Williamsu ale na druhou stranu přišla spousta lidí z McLarenu. S novým vozem se však trápí, zatím je dokonce pomalejší než ten loňský.
Tým však oznámil, že se mu podařilo odhalit příčiny svých aerodynamických potíží (víry z předního křídla při zatočení kol nesměřují tam, kam by měly). Tuto sezónu ještě nechce zabalit, naopak pro Velkou cenu Německa chystá velký balík vylepšení, která mají FW41 zrychlit o 1,5 - 2 sekundy.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.